| Forfatter |
|
sleepwalker Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg har en crt projektor som jeg gerne vil ha solgt, da flyttet i lejlighed.
Det er en barco 701s, hvad kan sådan en fætter koste? den har kun "gået" 2200 timer.
PFT. Jakob
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Den er da ellers så lille og sød. Man kan ikke engang få en diskus af den.
Tiden er jo løbet lidt fra 7" rør, men ellers har jeg altid godt kunne lide 701'erne..hvordan ser rørene ud?
Jeg har et helt depotrum fyldt med løsdele, så jeg har egentlig ikke brug for flere. Men jeg bliver jo fristet. Til eget brug. Men jeg må nok lade være, da den bare ender i bunken af efterladte
Jeg er bange for at du ikke skal regne med alt for meget!
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
sleepwalker Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er lidt stor, tung at få op på 2. sal
Men jeg syntes at det er lidt sjovt med sådan en crt projektor, ligesom computerskærmen skal være crt.
men nu er jeg flyttet i lejlighed, så der er ikke så meget plads.
Jeg tror at rørene er fine der i, der er ikke nogle skygger eller ujævnheder.
/Jakob
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle have været med da jeg flyttede! fem Marquee'er, to Barco'er og en 1292'er(92kg)..en lille 701'er, to Mitsubishi 37" monitors(98kg a pop!!!)
Så jeg synes virkelig at det er frækt at droppe hende på grund af vægten
Hvad tror du du kan få for den? __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
sleepwalker Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
og jeg som troede at min var stor.
Ja, har ikke rigtigt nogle idé om hvad sådan en kan koste, så kigge lidt rundt omkring.
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
outofsync skrev:
Hey!
Den er da ellers så lille og sød. Man kan ikke engang få en diskus af den.
Tiden er jo løbet lidt fra 7" rør, men ellers har jeg altid godt kunne lide 701'erne..hvordan ser rørene ud?
Jeg har et helt depotrum fyldt med løsdele, så jeg har egentlig ikke brug for flere. Men jeg bliver jo fristet. Til eget brug. Men jeg må nok lade være, da den bare ender i bunken af efterladte
Jeg er bange for at du ikke skal regne med alt for meget!
Nicholas |
|
|
Hmm... hvad tiden er løbet fra, er svært at sige. LP-plader og radioen lever stadig i bedste velgående, og rørforstærkere også. De "små" CRT-projektorer har nu deres charme, som en LCD eller DLP ikke ligsom kan måle sig med.
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der menes med 'tiden er løbet fra' er med henblik på salg. Ikke charme, som er et underligt sammenligningsgrundlag. Er én charme 500kr værd, to for 700?!
701'eren er elektrostatisk fokus, der er ikke kommet DVI/SDI/HDMI inputkort til den, de 7" rør begrænser, sammen med ES, opløsningen lidt.
De gode ting er at den er ret stabil, den kører 720p og 1080i uden problemer, er enormt lysstærk(1200lumen ca.) og har(så vidt jeg husker) RGBS, komponent, komposit og Y/C fra fødslen.
__________________ Læst i forummet:
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
outofsync skrev:
|
Det der menes med 'tiden er løbet fra' er med henblik på salg. Ikke charme, som er et underligt sammenligningsgrundlag. Er én charme 500kr værd, to for 700?!
701'eren er elektrostatisk fokus, der er ikke kommet DVI/SDI/HDMI inputkort til den, de 7" rør begrænser, sammen med ES, opløsningen lidt.
De gode ting er at den er ret stabil, den kører 720p og 1080i uden problemer, er enormt lysstærk(1200lumen ca.) og har(så vidt jeg husker) RGBS, komponent, komposit og Y/C fra fødslen. |
|
|
Ja når det gælder salg, så er CRT'erne ikke til at sælge, for det de burde koste. Det har nu nok allermest noget med størrelsen og vægten at gøre, samt det at det er besværligt at indstille dem, for begyndere. Hvis du syntes at charme er et underligt sammenligningsgrundlag, kan jeg da nævne at der kom en efterspørgsel på sort/hvid tv, på et tidspunkt, fordi nogle syntes at det kunne være sjovt at have sådan et stående. Henry Kloss radioer sælger heller ikke på lydkvaliteten. Men skal det gå med CRT-projektorer, som det skete med vinyl, så vil der gå en længere årrække før CRT-projektorerene evt. vil stige i pris igen, grundet kitchværdi og samlerglæde. Det med opløsningen er nu ikke et stort problem lige nu, mener jeg. Men de små CRT'er stiller sig lidt imellem to stole. De der er CRT-entusiaster, vil nok for det meste foretrække fra 8" rør og opefter. En Barco Graphics 808 kan vist stadig sælges til en fornuftig pris, hvis rørene er ok. Marquee'er og større Sony og Barco, kan vist også sælges endnu.
|
| Til top |
|
| |
lockheed Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
lockheed skrev:
Jah jah nok vrøvl.
Hvad er "køb nu prisen" ?
|
|
|
Prisen på hvilken projektor? Barco 808 og Electrohome Marquee serien, er vist dem der går til de højeste priser, og så selvfølgelig alle 9" projektorerne, fra Sony, Barco og Electrohome. En af de mest attraktive, syntes jeg er Barco Data 801s eller Graphics, grundet den lave blæserstøj, og billige reservedele.
|
| Til top |
|
| |
sleepwalker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
lockheed skrev:
Jah jah nok vrøvl.
|
|
|
Jeg går udfra at du mener barco 701s, jeg har ikke rigtigt nogle idé om det, men du kan da komme med et bud 
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
sleepwalker skrev:
lockheed skrev:
Jah jah nok vrøvl.
|
|
|
Jeg går udfra at du mener barco 701s, jeg har ikke rigtigt nogle idé om det, men du kan da komme med et bud  |
|
|
701s har det "problem", om man vil, at den ikke er modulopbygget, og derfor er besværlig at servicere selv, hvis man skal skifte noget. Tit kan det være et helt motherboard, man må rippe fra en anden velfungerende projektor, som har slidte rør. Den støjer en anelse mere end 801s fra blæserne, og det skal man lige tage med. Ellers har 701s lidt flere tilslutninger fra fødslen, med bl.a. component. Om Data 701s kan genopbygges i CRT'erne, er også noget tvivlsomt. Toshiba-rørene skal vist opkøbes i løs vægt på eBay, når tiden kommer til udskiftning. Er det en plug and play løsning man går efter, er 701s lettere at få op at køre, end 801s, da man lige skal lære dens indstillinger at kende, og desuden bruge en computer som mellemled/kilde, eller en scaler. Jeg har set et kort til 801s, hvor der er S-videotilslutning, og alm. composit. Det er dog en ringe løsning, i forhold til billedet fra en god HTPC.
|
| Til top |
|
| |
lockheed Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe du siger at Barco 801s graphics e3r en af de mest attraktive crt projektorer. Tilfældigvis er det sådanne en jeg har, såå Hvad ville du mene at den er værd? hehe Hmm 701s, den er vel 5 kkr værd ville jeg sige...
__________________ Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
|
| Til top |
|
| |
sleepwalker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lockheed skrev:
hehe du siger at Barco 801s graphics e3r en af de mest attraktive crt projektorer. Tilfældigvis er det sådanne en jeg har, såå Hvad ville du mene at den er værd?
hehe
Hmm 701s, den er vel 5 kkr værd ville jeg sige...
|
|
|
Så tror jeg at den ryger til skrot Den er blevet for stor til mig.
|
| Til top |
|
| |
lockheed Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bumle Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sleepwalker skrev:
lockheed skrev:
hehe du siger at Barco 801s graphics e3r en af de mest attraktive crt projektorer. Tilfældigvis er det sådanne en jeg har, såå Hvad ville du mene at den er værd?
hehe
|
|
|
Så tror jeg at den ryger til skrot Den er blevet for stor til mig. |
|
|
Hvis du har 5 tusindelapper du smider i papircontaineren ude på genbrugen, så ring lige til mig først.  I min verden, er det nemlig mange penge. Jeg ved ikke hvad de går til på eBay, men det at den måske kan køre lidt højere opløsning end mange andre projektorer, kan godt tælle lidt med, nu da HD-DVD og Blueray findes. Hvis du syntes det er for besværligt at sælge den, kan du oprette en "byttes" annonce på KSB, og måske få lidt stereogrej/højttalere m.v. for den.
|
| Til top |
|
| |
lockheed Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sleepwalker Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bumle skrev:
sleepwalker skrev:
lockheed skrev:
hehe
|
|
|
Så tror jeg at den ryger til skrot Den er blevet for stor til mig.
|
|
|
Hvis du har 5 tusindelapper du smider i papircontaineren ude på genbrugen, så ring lige til mig først. I min verden, er det nemlig mange penge.
Jeg ved ikke hvad de går til på eBay, men det at den måske kan køre lidt højere opløsning end mange andre projektorer, kan godt tælle lidt med, nu da HD-DVD og Blueray findes.
Hvis du syntes det er for besværligt at sælge den, kan du oprette en "byttes" annonce på KSB, og måske få lidt stereogrej/højttalere m.v. for den.
|
|
|
Ja, det er mange penge, men det er svært at finde en køber, og jeg har ikke plads til den. god idé med KSB.
det jeg kan få for den skal gå til en ny mindre projektor.
|
| Til top |
|
| |