Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 15:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Fjernsynsforvirret.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
exxon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har ikke haft et fjernsyn siden dengang jeg boede hjemme og kun havde min fars (på det tidspunkt 12 år gamle) SABA skrummel på 4 hjul at kigge på.
Nu sidder jeg så her med min mor, der lige er blevet færdig med en større ombygning, og vi skal begge to have et fjernsyn. Et hver..
Vi er begge på udkig efter et fladskærmsfjernsyn, men kan ikke rigtigt blive kloge på hvilket. Jeg føler det som om at jo mere jeg læser, jo mere forvirret bliver jeg.
Som nogen måske allerede har gættet er hverken min mor eller jeg på nogen måde fjernsyns eksperter, så div. forkortelser og værdier er sort snak på den her side af skærmen.
Efter at have læst http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=1689 tænkte jeg at Samsung LE26M51B da lige måtte være et fjernsyn for os. Men så kiggede jeg lidt videre og fandt at meningerne var ret delte. Så nu ville jeg høre om nogen vil anbefale deres fjernsyn uden for meget teknisk lirum larum. Min mor er interesseret i et 26" og jeg overvejer muligvis et 32". Vi har ikke brug for alle mulige fantastisk smart funktioner, bare et godt fjernsyn med et godt billede.

Tak til alle dem der gad at kæmpe sig igennem dette indlæg ;-)

mvh lars
Til top Vis exxon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exxon

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej Lars,

Du er udstyret med verdens bedste og mest følsomme måleinstrument til at fastlægge billedkvalitet, nemlig dine øjne.

Brug dem og kun dem, slå dine ører fra når du har sagt disse vise ord til sælgeren:"først vil jeg se hvor godt bilæledet kan blive med et optimalt signal og dernæst vil jeg se billedet med et signal af identisk kvalitet som det jeg har derhjemme".

Så vælger du det du synes bedst om :-)

Go' vind.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

exxon skrev:
Vi har ikke brug for alle mulige fantastisk smart funktioner, bare et godt fjernsyn med et godt billede.

Nu tillader jeg mig at være voldsomt kontroversiel:

Så ville I få meget mere ud af at købe 'gammeldags' billedrørs TV, altså de der store skrumler som ikke er flade, end hvis I gik ud og smed adskillige tusinde kroner efter LCD TV. De er bare ikk' gode nok.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er heller ikke så meget inde i det tekniske angående tv, men den bedste hjælp du kan gøre dig hvis du ikke har brug for fremtidens TV HD. så gå ned i Merlin/Fona eller elgiganten og kig på de fjernsyn som du synes har det bedste billede, svære er det faktisk ikke.

Men nu hvor i ikke har brug for mange af de nye funktion osv. så synes jeg i skal finde et CRT ,det har ultiamt stadig de bedste billeder. De fylder godt nok noget mere og ser ikke så fancie ud, men de ER BEDRE!

Såmit råd er:
Gå ned og kig i den næsrmeste TV butik og find det CRT tv med det bedste billede

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Var ikk hurtig nok... Men som du kan se at er vi alle tre enige. Så det må være noget om snakken

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Ja det er i godt nok, men så syntes jeg i må ha en hyggelig aften der i 2009 ( om 2½ år) når der slukkes for det analoge sendenet.

Men I har da ret så længe der er tale om de billige lcd apparater, taler vi om de dyrere apparater (efter in smag især plasma) er det ikke rigtigt at de er dårligere, de er blot langt bedre til at afsløre den lave opløsning tv signaler sendes ud i øjeblikket.

Sandsynligvis er der jo også et indretningsspørgsmål for Lars, man kan jo ikke "nedfinde" det faktum at en fladskærm er langt lettere at placere.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Selvfælgelig skal man ikke kæbe et CRT hvis man vil have det op på vægen.

Man kan jo idag sagtens se digital tv på et CRT. og selvom man i år 2010 kun har HD i danmark så vil fremtidesn hdsignal stadig se bedre ud på et CRT kæbt i 2006 end et LCD købt i 2006. Håber du forstår.

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Ja det er i godt nok, men så syntes jeg i må ha en hyggelig aften der i 2009 ( om 2½ år) når der slukkes for det analoge sendenet.

Oliver

Man kobler da bare en digital tuner, selector f.eks. på sit CRT fjernsyn når den tid kommer. Så ingen problemer her.

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Ja det er klart at man kan købe sig en digital tuner, men det vi alle håber på er jo, at netop overgangen til fuldt digitalt signal vil medfører at flere vil sende i HD, og så får de kære gamle crt klodser et problem.

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Et 26" 16/9 er alså meget lille når der bliver sendt i 4/3, det svare vel til 21"-22", køb et billigt CRT nu og køb et ordentlig fladtv om 2½ år.

Billige og især små LCD ser forfærdlig ud og det du har kik på er en gammel model, med fladskærme er det som regel er god ide at købe nye modeller, da der er meget udvikling.

Jeg er enig med de andre, gå ud og se på nogle TV og prøv dem med det i plejer at se på tv.

Det tv jeg vil anbefale er Panasonic PV60, et 37" koster ca. 11.500.-

Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Ja det er klart at man kan købe sig en digital tuner, men det vi alle håber på er jo, at netop overgangen til fuldt digitalt signal vil medfører at flere vil sende i HD, og så får de kære gamle crt klodser et problem.

De vil stadigvæk vise et bedre billede end et eller andet lunkent LCD TV. Man nedskalerer jo bare HD-signalerne og smider et kanon 576-linjers billede op på CRT-fætteren. HD, altså på TV, med antennesignaler, har i øvrigt LANGE udsigter her i landet. Det er IKKE noget der sker i 2009. Eller i 2010 eller 2011 for den sags skyld. AT smide et HD-signal ind i et LCD TV løser ikke de grundlæggende problemer den teknologi har med at vise gode billeder.

Oligru skrev:
Men I har da ret så længe der er tale om de billige lcd apparater, taler vi om de dyrere apparater (efter in smag især plasma) er det ikke rigtigt at de er dårligere, de er blot langt bedre til at afsløre den lave opløsning tv signaler sendes ud i øjeblikket.

Det er ikke korrekt. Det ér det at de er dårlige, der er hovedårsagen til at TV-signalerne vi får i dag ser ringe ud på dem. TV-signalernes kvalitet er rigtig nok blevet ringere på det seneste, men et LCD TV viser også et lunkent billede ved f.eks. DVD-film, som ville se rigtig fine ud, på et godt CRT TV. Snup et plasma TV og du vil få langt bedre resultater med alle (TV, DVD, osv.) signaltyper.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

dr. jeep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

Det er ikke korrekt. Det ér det at de er dårlige, der er hovedårsagen til at TV-signalerne vi får i dag ser ringe ud på dem. TV-signalernes kvalitet er rigtig nok blevet ringere på det seneste, men et LCD TV viser også et lunkent billede ved f.eks. DVD-film, som ville se rigtig fine ud, på et godt CRT TV. Snup et plasma TV og du vil få langt bedre resultater med alle (TV, DVD, osv.) signaltyper.
[/QUOTE]

Helt enig. Har du pengene så snup et plasma ellers så tag et CRT, evt. et brugt CRT der er rigtigt mange tidligere topmodeller til salg for peanuts i øjeblikket. LCD er, efter min mening, ikke værd at overveje, de er simpelthen for ringe.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes