Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvidt eller gråt lærrede til pt-ax100? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Halløjsa 

Modtager om et par dage en Panasonic pt-ax100...men jeg ved ikke hvilken lærredtype der vil være optimal...hvid eller grå dug?

...Det bliver en bette billedstørrelse på 70" projiceret fra ca. 3m's afstand, og med en siddeafstand på ligeledes ca. 3m...

Det vil være ok, hvis der f.eks var mulighed for at spille xbox360 i dagslys..eller ihvertfald med lidt indirekte belysning...

Nogen gode indspark?

Mvh. prse

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Det er en gammel problemstilling

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=728&zoneid=3

Da ax100 er en LCD projector vil jeg sige et gråt lærred.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har valgt hvidt, da det går lærrede efter min mening blot er for at kompensere for at projektorerne i dag er for dårlige til at vise sort. Når projektorerne bliver bedre, vil de fleste nok vælge hvidt lærrede.

Hvis du vil vælge konkret til den Panasonic, ville jeg så nok også vælge det grå. Den afgiver masser af lys, så den kan sagtens tåle at der er tab af lys i det grå lærrede. Samtidig er det en LCD, der er forholdsvis dårlig til sort.

Hvis du så om et år køber eks. en Sony VW50, så regn med at du skal have nyt lærrede igen!

Edit: Kig i øvrigt i de andre tråde om samme emne:

http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=gr%E5t&SM=1&a mp;SI=TC&FM=9&OB=1

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

takker....efter en del læsning har jeg besluttet at det ihvertfald skal være gråt

næste punkt er at finde ud af om jeg skal lave mit eget fastrammelærred eller købe et rullelærred...

(...det optimale ville være et rullelærred med tap-tension...men det bliver det med garanti ikke!! ...der skal også være råd til at komme på ferie om et halvt år..)
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ikke købe et rullelærred. De får hurtigt bølger som er generende ved panoreringer.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
Jeg ville ikke købe et rullelærred. De får hurtigt bølger som er generende ved panoreringer.

Tja jeg opfatter mig selv som perfektionist når det angår mine hobby'er, så jeg kender mig selv så godt, at jeg tror det vil irritere mig, og ikke være fleksibiliteten værd....

Lige pt hælder jeg til et diy-fastrammmelærred, medmindre man kan få et gråt tap-tension lærred til maks 4000 dask....

Ang. diy-løsningen, så er så det næste spørgsmål om det skal være en grå dug eller grå maling fra GooSystems

Hilsen Peter

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Dette grå, manuelle rullelærred til 2.700 dask:

http://av-connection.dk/?PNo=18-607&PVer=0&ML1=3& ;ML2=38&ML3=157&ML4=170

...kunne man ikke lave sin egen hjemmefuskede "tap-tension"-løsning?...ved f.eks at spænde bundstangen fast til et eller andet, som kunne give hele lærredet en større spænding?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg synes personligt at et fastrammelærrede er flottere at have hængende end et rullelærrede. Og det burde kunne fås for de 4000 kr, der er dit bugdet.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Jeg synes personligt at et fastrammelærrede er flottere at have hængende end et rullelærrede. Og det burde kunne fås for de 4000 kr, der er dit bugdet.

Jeg har også tygget mig frem til at jeg vil have et fastrammelærrede.....men jeg ligger ikke 4000 dask her, når det kan laves selv for væsentligt mindre...så kan der jo købes software for pengene istedet!!

Lige nu hælder jeg mest til GooSystems Ultra Gray maling på en mdf-plade, med kanter betrukket med sort molton-stof. Har læst mig frem til at denne løsning overgår et grey-line lærrede...desuden kan det laves for ca. 1000 dask, hvorimod diy-lærrede med et Qualityscreen rå lærred dug løber op i lidt over 2000...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes