Sendt: 30 December 2003 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke et tripod lærred. Men jeg har kigget lidt på producentens hjemmeside og kan se, at det ikke er et lærred, som producenten anbefaler til hjemmebio. Så jeg må hellere se mig om efter noget andet.
Du har selvfølgelig ret, mht at projektoren fortjener et godt lærred. Men priserne virker eksorbitante - produktionsomkostningerne pr. lærred kan næppe være så høje, at de berettiget til de høje priser. (Jeg kan godt følge højtaler-analogien om, at lærredet betyder meget for resulatet - men jeg kan altså ikke følge, at prisen på et stykke lærred skal være fx 1/4 af projektorens pris!)
Navnlig eftersom jeg regner med på et tidspunkt at få mere plads til et større lærred, er jeg lidt loren ved at punge flere tusinde kroner ud for et lærred, som jeg ikke har noget at bruge til om måske 4-5 år.
Af samme grund har jeg heller ikke endeligt bestemt mig for AE200 - den skulle gerne følge mig længere end nævnte 4-5 år - hellere give fx ½ gang mere for en bedre projektor, som man så kan have måske dobbelt så længe.
Jeg har i øvrigt en idé til dem, der i modsætning til mig vil have et fast lærred - køb et stykke egnet lærred og få det sat på en ramme, der hvor kunstmalere får det gjort (eller af en kunstmaler - nogle går det selv). Jeg har et maleri, hvor lærredet er spændt rundt om rammen, ca. 1 m x 1,2 m, og kan sagtens se et filmlærred på 100'' realiseret på denne måde for mig.
|