| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig skrive på en anden måde. Men dog med henvisning til USA og deres FCC med mere.
Fra gamle dage blev amerikansk Tv omsat i Europa så det blev muligt at se på vore skærme. Ligeledes med det Franske, først deres sort/hvide og herefter deres farve system plus andre med dele fra PAL/NTSC.
Det vil sige fejlene blev rettede Inden de nåede vores Tv.
Idag tror man det er nok lade hvert enkelt HD Ready Tv klare problemerne, man når blive meget klogere, for nu er der nye fejl unterwegs. Og disse bliver meget tydelige.
Cifrene 24P, 30P, 50P og 60P skyldes i bund og grund at et mål for billed kvalitet, kan udtrykkes i antal Linier gange antallet af (Hele eller som her P) billeder per sekund. Og når tallene ligger højere end 27.000 er der tale om HDTV. Hvad man I USA kalder deres 768P60 skal jeg afstå fra udtale mig om.
|