| Forfatter |
|
Arija Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
1: Jeg har lige købt en nyt Samsung LCD tv LE40R86 og jeg synes det er et meget lækkert fjernsyn. Jeg synes (med min ringe viden om dette emne) at der er nogle gode data på dette tv. F.eks en responstid på 8 ms og en kontrast på 8000:1.
Jeg har kabel tv fra TDC og en selector (dog ikke HD).
MEN: Kan det godt passe at det er dårligt til at vise f.eks. en fodbold kamp? Det er som om at alle spillerne er utydelige i kanten. 
Kan man gøre noget for at forbedre dette problem? Vil det hjælpe med en HD selector?
2: Hvilke kanaler sendes i HD format på TDC kabel tv?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arija skrev:
|
Hej,
1: Jeg har lige købt en nyt Samsung LCD tv LE40R86 og jeg synes det er et meget lækkert fjernsyn. Jeg synes (med min ringe viden om dette emne) at der er nogle gode data på dette tv. F.eks en responstid på 8 ms og en kontrast på 8000:1.
Jeg har kabel tv fra TDC og en selector (dog ikke HD).
MEN: Kan det godt passe at det er dårligt til at vise f.eks. en fodbold kamp? Det er som om at alle spillerne er utydelige i kanten. 
Kan man gøre noget for at forbedre dette problem? Vil det hjælpe med en HD selector?
2: Hvilke kanaler sendes i HD format på TDC kabel tv?
|
|
|
Hej med dig.
Jeg tror der bestemt at der kan gøres noget ved dit problem. Det burde ikke være sponstíden den er gal med, da der er noget med at hvis den er under 9, så kan øjet ikke opfange forskelle alligevel. Jeg vil tro at det er fordi du skal have din skærm kalibreret, det kan måske løse problemet
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken Selektor har du?
du skal have den nye Sagem 81 for at se "TDC's" HD kanaler, er det kun fodbold kampe du har et utydeligt billede?? __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Arija Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rattanhuset
Hvorfor tro du at det vil hjælpe at kalibrere mit tv? Er det ikke det fra fabrikken af?
Hvordan gøres det?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arija skrev:
|
Hej Rattanhuset
Hvorfor tro du at det vil hjælpe at kalibrere mit tv? Er det ikke det fra fabrikken af?
Hvordan gøres det?
|
|
|
Der er lange forklaringer på det der med kalibreringer, som jeg vil sparer dig for, men , at se min egen tråd herinde med panasonic th50pv600... Der skriver folk en masse om den slags, som jeg heller ikke viste
|
| Til top |
|
| |
Arija Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Visca Blaugrana
Jeg har kun en Sagem 60 og ved godt at jeg ikke kan se HD kanaler med den, men er der reelt nogle kanaler hvor HD selectoren kommer til sin ret?
Nej det er ikke kun i fodbold jeg har problemet. Det er bare mest tydligt i sport. Især i fodbold kampe har jeg oplevet det som et problem. Det kunne godt være farverne men frygtede det var noget med at responstiden ikke kunne følge med.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv evt. at slå 100Hz fra. det hedder noget andet i menuen. movie plus eller sådan noget. det har store problemer med hurtige bevægelser
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikker bare kontrast-indstillingen der er for høj. Det er de sgu næsten altid "lige ud af kassen"
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 07:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arija skrev:
Hej, 1: Jeg har lige købt en nyt Samsung LCD tv LE40R86 og jeg synes det er et meget lækkert fjernsyn. Jeg synes (med min ringe viden om dette emne) at der er nogle gode data på dette tv. F.eks en responstid på 8 ms og en kontrast på 8000:1. Jeg har kabel tv fra TDC og en selector (dog ikke HD). MEN: Kan det godt passe at det er dårligt til at vise f.eks. en fodbold kamp? Det er som om at alle spillerne er utydelige i kanten.  Kan man gøre noget for at forbedre dette problem? Vil det hjælpe med en HD selector? 2: Hvilke kanaler sendes i HD format på TDC kabel tv? |
|
|
jeg tror ikke som sådan det har noget med en enkelt indstilling at gøre, men generelt dem allesammen. men hvis du starter med at slå alt hvad der er en eller anden form støjreduktion fra. lige præcis det du nævner kan have noget med sharpness indstillingen at gøre, den skal nok skrues næsten helt ned __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En historie fra Tv ens barndom. Da man ligesom ikke kunn styre hvor hver enkelt seer ligesom fokuserede på Skærmen, var man allerede dengang nødt til gøre det sendte skærmbillede lige skarp over det hele. Og det er med statsgaranti ikke noget jeg selv har fundet på. Dette lyder sindssygt men til min glæde og overraskelse optræder fænomenet altså idag. Når ting flyttes bliver det uskarpt for herefter stille skarpt når tingene står (næsten) stille.
Men vendingen "Katten i sækken" tilslutter jeg mig tilfulde. Hvorledes dette gøres bedre, eller blot det må være en OM'er! Så jeg kan kun med spænding vente til Olympiaden næste år, for det er ikke alt sport der går lige så hurtigt som fodbold. Nogen "fejl" ses ved meget forskellig panorerings hastighed, med mere. Hvordan reagerer nogen som ligesom ser sport på Fladskærme, sådan i fællesskab [i stil med kvinder og sport reklamer] en mandebegivenhed., eller udflydende græs.
|
| Til top |
|
| |
Arija Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange forslag.
Har prøvet dem alle ( dog ikke en kalibrering endnu )
Det virker bare ikke med nogle af jeres forslag.
Er bange for at det er noget med at det opdatere for langsomt. Jeg så noget atletik i dag. Jeg så bla. et 800 meter løb og når der blev zoomet ind så man kun så løbernes ben, så det ud til at alle benene blev opløst i hinanden. Jeg er ikke helt sikker men det var vist som om at det var sådan nogle store firkanter der flimmerede.
Er der nogen der kender til mit fjernsyn og kan sige god for det? Samsung LCD LE40R86BD
Hvis mit problem ikke er responstiden (8ms) kan det så være mit kabel tv signal der er noget i vejen med?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nja, jeg tror bare du skal have det indstillet. Hvis det står på fabriksindstillingerne, så kan det faktisk godt gøre det ved billedet du nævner.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder underligt, umiddelbart vil jeg bestemt ikke tro det er i stykker. Har du prøvet med en DVD eller enden signal kilde. Hvis problemet ikke opstår der kunne det måske ha noget med TV-signalet at gøre.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arija skrev:
|
Tak for de mange forslag.
Har prøvet dem alle ( dog ikke en kalibrering endnu )
|
|
|
Det har ikke noget at gøre med, at du skal ha foretaget en kalibrering af apparatet. Det kan du heller ikke selv, det skal der professionelle folk til og det koster 2-2500,-
Står det tæt på radioaktiv materiale? (radioatorer o.lign.)
|
| Til top |
|
| |
noreaga Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv nu og hør her... Kvaliteten på billedet vil aldrig være det samme som på et normalt billedrørs-tv, da det nuværende signal på størstedelen af kanalerne slet ikke er optimere til fladskærmens større opløsning.
Så jo, det kan godt passe at du synes f.eks. sport osv kan se noget sløret ud, det gør det sku også ved mig og ved de 15 andre fladskærme jeg har set.
|
| Til top |
|
| |
Stang Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står det tæt på radioaktiv materiale? (radioatorer o.lign.)
[/QUOTE]
Den var lidt mere end spas.. Nogen som har en geigertæller? Skal lige ha målt radioaktiviteten i rørerne ude på badeværelset *GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG*
mvh.
Sry kunne ikke lade vær. Er naturligvis klar over den er billig
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
noreaga skrev:
|
Prøv nu og hør her... Kvaliteten på billedet vil aldrig være det samme som på et normalt billedrørs-tv, da det nuværende signal på størstedelen af kanalerne slet ikke er optimere til fladskærmens større opløsning.
Så jo, det kan godt passe at du synes f.eks. sport osv kan se noget sløret ud, det gør det sku også ved mig og ved de 15 andre fladskærme jeg har set.
|
|
|
delvist enig, men prøv at skrue sharpness næsten helt op og aktivér noise reduktion. Så prøv at se noget med hurtigere bevægelser, vupti så er der efterslæb __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Øhh, jeg har sgu aldrig hørt at radiatorer er radioaktive. Måske sådan nogen "atom-radiatorer" er?

Hvis der menes noget med magnetisme, så er fladskærme ikke følsommer overfor dét, kun crt.
mvh. Per.
Edit: måske han bor i en husbåd udfor Barsebäck? (nu skal jeg nok holde)
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var det jeg mente så...
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Det var det jeg mente så...  |
|
|
Oki så er jeg mere tryg, håber sg ikke mine naboer har radioative radiatore i alle tilfælde 
|
| Til top |
|
| |