Forfatter |
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu klokket 61 timer på lampen i min HC6000 (low) og er pænt tilfreds. Ved at CSN har en hængende.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal nok op i 35k klasse, før at man begynder at finde de rigtige god 1080P projektor, så det er en god ide at spare de sidse 10-15k op, for så er
du inden for mærker fra JVC og Sim2.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Du skal nok op i 35k klasse, før at man begynder at finde de rigtige god 1080P projektor, så det er en god ide at spare de sidse 10-15k op, for så er du inden for mærker fra JVC og Sim2. |
|
|
Jeg har stort set kun læst meget positive ting om denne projektor, kan du uddybe hvad det er der gør den dårlig i forhold til de mærker du nævner? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først er det en LCD projektor, det betyder mindre holbarthed på LCD panler (skifter farver over tid), det bruge en blænde til at opnår sort (giver
ikke rigtig sort), JVC DLA-HD1 som også er en form for LCD, men den bruge ikke blæde og derved har det ægte sort, og hvis man ville havde de
beste af alle skal man kikke på en Sim2 Domino D80 Projector som er en DLP projektor ogh som nok er den beste DLP projektor til prisen, og her
for du ikke ulæmper fra LCD tekninken.
Og test kan du desværre ikke helt regne med.
Og som Otto fra www.av-precision.dk skriver:
"I skyggen af lanceringen af denne unikke nyhed, har Sim2 sænket prisen drastisk på Domino D80, til bare 44.999,-. Dermed er D80 et
ualmindeligt stærkt bud på en topkvalitets 1080P projektor i mellemklassen, og D80 sætter helt nye standarder for film-oplevelser i prisklassen
under 50.000,-. Ingen anden projektor i prisklassen kan matche D80 på områder som skarphed, farvegengivelse og shadow detail, og takket
være DLP-teknologien er du sikret billedkvalitet i top, ikke kun i dag men også efter flere års brug. Vi tøver ikke med at kalde D80 markedets p.t.
bedste DLP tilbud!"
Det siger alt, når det komme fra Otto
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det uddybende svar.
At vælge noget fra for at slippe for LCD ulemperne betyder jo også at man vælger DLP (eller en anden teknologis )ulemper til og lad os ikke starte den diskution igen igen. Desuden har jeg pt en Z2 som har tjent mig godt, så jeg har intet problem med at vælge en LCD projektor.
Jeg betvivler ikke at Sim2 Domino D80 er en bedre projektor men den koster altså også det dobbelte, og det er mere end hvad jeg er villig til at ofre, så er der andre ting her i livet jeg hellere vil bruge de penge på. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tilslutte mig Kiro...
BenQ projektorer giver virkelig value for money....
Havde jeg haft plads, ville jeg ikke være et øjeblik i tvivl om at købe W-10000'eren, som der linket til..
Held og lykke med det.. __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller måske den nye Sony VW60 - jeg har selv VW50 og den er ganske god og er helt i en klasse for sig når vi snakker naturlig billed gengivelse. Den er en anelse uskarp, hvilket jeg selv synes er med til at gi billedet den naturlighed det har.
VW60éren skulle ha en anelse bedre kontrast og sortniveau, men ellers er der ikke meget der adskiller den fra VW50!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu læst en del om dem, og er virkelig lun på både HC6000 og W10000. Problemet er bare at begge skal købes i butikker hvor jeg ikke lige kan komme forbi og få en demo (den ene er en ren web og den anden i sverige).
Jeg er dog villig til at tage "chancen" (de er jo nok begge gode projektorer) men man skal jo stadig træffe et valg...
PS. Jeg er ikke typen der tager ud og får en demo i en butik for at bestille den helt samme vare billigere på nettet bagefter, det syntes jeg ikke er seriøst. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde det selv på den måde da jeg købte min Benq 8720, havde kun læst om den, men ville egentlig gerne se den i aktion der var bare ingen steder det kunne lade sig gøre, så jeg tog chancen og købte den hos www.justbuyit.dk og har absolut ikke fortrudt, det er en kanon projektor. .
Du er velkommen til at komme og se den i aktion hvis det skulle have din interesse.
Mvh.
kiro
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tilbuddet (har har fået en PB) .
En af de ting der bekymre mig lidt ved W10000 er at den ikke har horizontal lenz shift, har du haft problemer med at placere projektoren korrekt? (jeg skal have den op i et betonloft så jeg kan ikke rigtig flytte den så meget frem og tilbage). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Linsen skal være placeret lige i midten af lærred
2. Brug BenQ Projection Calculator til at beregne hvor i rummet den kan placeres.
http://www.benq.com/product/projector/calculator/
Jeg kan anbefale Vogels PPC200 loftophæng, den kan tage op til max 20Kg.
/TRJ
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for input, nu har jeg taget "chancen" og bestilt den, det er jo en dansk netbutik så man kan jo altid returnere den hvis man ikke skulle være tilfreds.
Kan næsten ikke vente .
Edit: Så er der også bestilt et Vogels PC220 ophæng, det ser sku meget lækkert ud. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først tillykke med valget jeg tror næppe du bliver skuffet.
Jeg har ikke haft nogle problemer med at placere projektoren korrekt til mit 92" lærred, det gik meger nemt, og resten justeres med motor zoom, det går som en leg .
Mvh.
kiro
|
Til top |
|
|