Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 00:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony VW-60 eller Epson TW-2000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shades
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle,

Så står jeg også og skal til at anskaffe mig en 1080p projekter inden for den næste måneds tid. Jeg regner med at hive projektoren fra det store udland af økonomiske årsager :)

Valget står umiddelbart mellem Epson TW-2000 og VW-60, og begge ser ud til at have fordele og ulemper.

De ser ud til at have ca. samme lysstyrke efter kalibrering, men Epson har fordelen ved at man kan hive en del mere lys ud af den ved at ofre farverne hvis det er nødvendigt en dag hvor der kommer lidt lys ind i rummet. Sony'en har til gengæld fordel af 10dB mindre støj.

Projektoren skal sidde på en væg ca. 2m over en sofa, og den skal smide et billede på et lærrede ca. 4m derfra. Jeg har indtil videre kun normale persioenner som mørklægning, men rigtige mørklægningsgardiner kan installeres, men det må gerne være sådan at rummet ikke skal være et sort hul når man ser film. Væggene i rummet er hvide.
Til lærrede tænker jeg umiddelbart indtil videre et 86" eller 95" Quality-Screen, men jeg aner ikke om det skal være hvidt eller gråt. Nu ved jeg helt sikkert at der kommer en flok anbefalinger af Stewart lærreder som klart er bedre kvalitet, men det er muligt at lærredet skal skiftes før projektoren af indretningsmæssige grunde, så jeg vil helst ikke bruge alt for mange penge på det til at starte med.

Jeg vil sætte pris på hvis der er nogen der har et par gode råd angående valget af projektor og lærrede.

Til top Vis shades's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shades

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Ville nok kikke på JVC DLA-HD1 som skulle kunne slå pson TW-2000 og Sony VW-60.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

shades
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, HD1 var også med i mine overvejelser, men den er alligevel den smule for dyr i forhold til hvad jeg kan strække mig til.

Jeg glemte forresten at skrive i det oprindelige indlæg at jeg desværre ikke kan bruge en DLP-projektor, da jeg er meget overfølsom over for regnbue-effekten.

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Februar 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Det er jo så op til dig, men hvis Epsonén er hele 10 db mere støjende end Sonyén, dvs. 32db, så ville jeg klart vælge Sonyén. Det pis gad jeg fandme ikke høre på.  Rent billede mæssigt kan jeg ikke svare, for har ikke set nogen af dem live, men VW60 skulle være lidt bedre end min VW50 på kontrast og sortniveau... Desuden skulle Epsonén være en god LCD, faktisk en af de bedre på markedet (i følge folk herinde, det kan være det er noget frygtelig pis og kigge på i virkeligheden). Du ved smag og behag...

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Ville vælge Epson TW-2000 (har selv TW-700).
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

TW2000 har teoretisk set et bedre sortniveau, men det skal dine hvide vægge nok få gjort kål på.  Det virker som om du vil få brug for den ekstra lysstyrke som Epson har, og da den samtidigt er 4000 kroner billigere virker det som en no-brainer.

Art på projectorreviews er ved at lave en sammenlignende test af populære 1080P alternativer, så hvis du venter lidt kan du få hans syn på sagen.

Har set TW2000 i aktion og støj var ikke et problem for mig.
Til top Vis Snippermanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snippermanden

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Lidt inspiration:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60598

Epson'en larmer med 24 dB i low mode, hvilket kun er 2 dB mere end Sony'en.

Og så har jeg selv lige bestilt en Epson.

Og Epson'en er vel næsten 8000 kr billigere end Sony'en, så det burde gøre valget nemt.

Lidt mere læsning

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=902604

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

shades skrev:

Tak for svaret, HD1 var også med i mine overvejelser, men den er alligevel den smule for dyr i forhold til hvad jeg kan strække mig til.

Nu skal du huske at fokusere på at få dækket dit behov og ikke at "købe billigst muligt" .

Så du må ud at se hvordan de forskellige projektorer performer.

Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

19.000 inklusive fragt for Epson og små 23.000 for Sony. Hvilket igen bringer de afsindige priser vi betaler i Europa i skærende kontrast til resten af
verden.
Til top Vis Snippermanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snippermanden

shades
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har umiddelbart regnet med at bestille fra hivizone.com (i Hong Kong) og inkl. fragt og moms står det til at koste 23.600 for Sonyen og 18.300 for Epson.

@Snippermanden: Det er rart at høre at der er nogen der godt kan leve med støjen fra Epson. Nu ved jeg ikke hvor du har hørt den, men jeg har både en PS3 og en XBOX360, og jeg kan godt klare at den lyder som en PS3, men vil nødig have en XBOX360-hårtørrer kørende når jeg ser film.

Jeg kan også høre at mine hvide vægge bliver et problem. Vil det i så fald være en fordel for mig at have et gråt lærrede? Når det kun skal være ca. 90" burde der vel være lys nok i dem til at bruge gråt i stedet for hvidt.

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

En tommelfingerregel: Gråt lærred til billeder op til 75, alt derover +75. Det tages lige med et gran salt for hvis projektoren er meget lysstærk (ikke sonyén), som bla. JVC HD1 kunne du fint bruge et større gråt lærred...

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 03 Februar 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

shades skrev:

Jeg har umiddelbart regnet med at bestille fra hivizone.com (i Hong Kong) og inkl. fragt og moms står det til at koste 23.600 for Sonyen og 18.300 for Epson.

Kan det betale sig? Jeg kan se Epson'en står til 23 k her:

http://bygpc.dk/ProductDetail.asp?ProductID=4200

Altså jeg er klar over at forskellen er 4.700 kr, men er det det værd? Jeg tænker på bøvl med garanti og der kan vel også komme told på?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

shades
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Tak for linket, jeg har ledt lidt efter Epson'en i DK, men jeg havde endnu ikke fundet den nogen steder.

Det gør det trods alt lidt mere interessant at købe i DK.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes