| Forfatter |
|
Xary Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har planer om at lave min egen hjemmebiograf. jeg har fundet en sofa. jeg har nogle højtaler og skal købe nogen flere. men jeg har kun en lille fjernsyn. og det er lidt nedern. så jeg har besluttet mig at købe en projektor.
faktisk er grunden til at jeg vil købe en projektor er fordi at så kan jeg spille. f.eks resident evil eller en anden skydespil til Nintendo wii eller en anden konsol, med en kæmpe skærm. meeen.... jeg ved ikke en skid om projektorer. jeg har ledt på nettet og er ved at få stress. jeg fattter nada af det der står. såååå. kan nogle af jer proffer derude hjælpe mig med at finde en projektor, hvor opløsningen er god nok til at kunne spille spil på den og som ikke er for dyr. har ikke så mange penge til rådighed. kan kun købe en projektor til maks. 6000 kr.
tak på forhånd.
|
| Til top |
|
| |
bennoman75 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når der er tilbud i bilka eller elgiganten så køb en helt normal projektor med en på løsning på 1280x1024 eller noget der omkring.
ind imellem er der tilbud i prisstørrelsen ca 3000- 5000 kr mere ville jeg ikke bruge når det er det første setup. vælg en der ikke støjer for meget 25-28 dBa er fint.
husk lige at pæren er meget dyr til en projektor 2500 til 10000 kr af hængi af type og fabrikat og leve tiden er sjældent over 4000 timer.
held og lykke __________________ Livet er for kort til dårlig lyd
My speakers
|
| Til top |
|
| |
Xary Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Bennoman75 :P
men jeg er lidt nervøs over det med pæren. syns bare at alle siger mig at det er billeder at købe en fladskærm, fordi de kan holde i længere tid. nogle gode råd? med en projektor kan man jo få en giga skærm. meeeen. vis den maximum holder 4000 timer. så bliver det jo dyrt.
jeg er typen der bruger meget tid på at spille spil og på at se film. hvad syns i?
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor stor afstand skal du sidde/stå fra skærmen? du skal også huske at man helst skal have et lærred for at få et ordentlig billede. Men jeg ved stort set intet så vil lade andre herinde om at komme med forklaring på tingene.
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xary, jeg er vild med dit første indlæg, og ikke mindst overskriften :)
|
| Til top |
|
| |
Xary Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
øøh ja tak Mighty-boy.
db89
jeg har målt mit værelse.
når jeg skal stå (når jeg spiller wii playstation eller et andet konsol) og spille så skal jeg stå ca. 2m fra lærred/væggen.
og når jeg skal se film bliver det 3m.
|
| Til top |
|
| |
Xary Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har forresten ikke en pc endnu.
kan man godt tilslutte en spille konsol, som f.eks Nintendo Wii eller Playstation til projektoren?
kan man også tilslutte en forstækker og nogle højtaler så man kan få bedre lyd, når man ser film eller spiller?
jeg ved nada, så det ku være rart med nogen hjælp 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Xary skrev:
|
jeg har forresten ikke en pc endnu.
kan man godt tilslutte en spille konsol, som f.eks Nintendo Wii eller Playstation til projektoren?
kan man også tilslutte en forstækker og nogle højtaler så man kan få bedre lyd, når man ser film eller spiller?
jeg ved nada, så det ku være rart med nogen hjælp 
|
|
|
Ja til det hele. Men, tilslutninger sker fra spilkonsollen. Dvs. billede fra konsol til projektor, lyd fra konsol til forstærker og herfra til højttalere. Du kan også få højttalere med indbygget forstræker, så behøver du ikke at have sådan en stående.
|
| Til top |
|
| |
Xary Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker 
nu er jeg mere rolig.
hvad med lærred? jeg har hørt at et lærred er et must for at kunne få gode billeder, fra et projektor.
hvad koster sådan et?
|
| Til top |
|
| |
BigPic Lukket konto

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
| Xary, jeg er vild med dit første indlæg, og ikke mindst overskriften :) |
|
|
Hvis han havde skrevet "hjælp til projektor" i overskriften, var vi klar over hvad indlæget handlede om.
vh. T __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer an på hvor meget du vil give! ...
Du kan kigge på et Stewart lærred, de koster ca. 10k for det mindste ...
Men ja, et lærred er et must!..Hvis du bare skifter fra et gardin, til et billigt lærred, så er der stor forskel!..Har du fundet en projektor?? - Hvis ikke så send mig lige en PM!..
mvh Zirio
Gymnasiekælderen 2 - Opdateret 13. Feb
|
| Til top |
|
| |