| Forfatter |
|
kristiansj Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg har for nyligt købt et JVC fjernsyn (AV-28GH1). Når jeg sætter min Panasonic video i (NV-SD200) via scart stick er der under afspilning to blålige linier verticalt i begge sider (stadig inde i billedet) der løber lidt frem og tilbage. Videoen fungerer glimrende på mit gamle fjernsyn (hvor den dog ikke kan forbindes via scart-kablet) og også på en vens fjernsyn (hvor den bliver forbundet igennem et scart kabel). Jeg har testet kabler og har også testet mens alt andet elektronisk udstyr var slået fra (umiddelbart skød jeg på at noget elektronik gik ind og interfererede). Fjernsynet er et widescreen fjernsyn så derfor tænkte jeg at det kunne være noget med formattet der går galt, men har testet med en gamle video på mit nye fjernsyn, og her er der ingen problemer overhovedet. Tilsyneladende er det et problem mellem panasonic videoen og det nye fjernsyn.
Jeg har prøvet alle scart indgangene, og dette ændrer intet. Lige pt. sidder scart stikket i ext.1 som efter manualen er:
"Videoindgang, Audio L/R-indgange og RGB-indgange.   ;   ;   ;   ;
Tv-udsendelsesudgange (Video og Audio L/R)"
Er der noget jeg har overset ? Er der nogle der har ideer ? Synes efterhånden jeg har prøvet alle logiske muligheder.
På forhånd tak
Kristian Stødkilde-Jørgensen
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din video er nok ikke kompatibel med et wide screen tv.. Det er forskelligt fra mærke til mærke...
Det er mit bud!?
JanM
|
| Til top |
|
| |
kristiansj Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoo... men man kan jo "slå widescreen" fra på mit fjernsyn... den kan afspille alle mulige formatter... men stregerne forsvinder ikke af at du sætter zoom moden til normal (4:3 hvis jeg ikke husker forkert). Medmindre at denne zoom function bare er en pseudoregulering som egentlig ikke slår widescreen fra, men bare regulerer billedet.
Ved du om en eller anden teknisk specifikation dækker over om en video er wide screen kompatibel eller ej ?
Tak for svaret.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor tæt er din video på dit tv? jeg har erfaret at hvis en (kun på nogle video'er og TV) video er placeret lige under eller over et tv så kommer der de streger du beskriver, så prøv at flytte video'en længere væk fra tv'et.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
kristiansj Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hah.. det hjalp satme at flytte videoen bare 10 cm. Typisk at løsningen er så enkel!
Du havde helt ret... tusinde tak!   
Kristian
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så er den jo lige i øjet!! God fornøjelse med JVC'n.
JanM
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har samme problem med mit Sony 29" og min Sony video... Utroligt når det er samme producent... Forhandleren kunne bare oplyse "at de begge overholder normerne..."
-så jeg er nok færdig med at handle Sony... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
C K N skrev:
|
Har samme problem med mit Sony 29" og min Sony video... Utroligt når det er samme producent... Forhandleren kunne bare oplyse "at de begge overholder normerne..."
-så jeg er nok færdig med at handle Sony...
|
|
|
Jeg tror ikke du skal være ked af dine Sony produkter, for jeg har oplevet det samme med en Grundig video og TV samt Philips TV og video.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanM skrev:
|
Din video er nok ikke kompatibel med et wide screen tv.. Det er forskelligt fra mærke til mærke...
Det er mit bud!?
JanM
|
|
|
Det har absolut intet at sige - problemet er stort set altid et andet og måske uventet sted. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg og du skal finde...... Tanketorsk fra min side. :-)
|
| Til top |
|
| |