Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 20:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Componet Kabel og længde?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hej.

Da jeg snart får købt mig en Panasonic PTA500E projektor, ville jeg lige høre jer om i har nogle erfaringer ang. component kabler og deres længder, jeg vil komme til at bruge mindst 10m og måske enda mere, men er det dårligt for billedekvaliteten, jeg havde tænkt mig at købe YUV1 Specialedition kablet hos www.AV-Connection.dk 

Nu er jeg ikke gal på den med mit kabel valg, det er sådan et jeg skal benytte mellem min H/K DVD25 og Projektoren ik???

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jo typen er skam god nok. Jeg bruger selv et 10m componentkable fra profigold mellem DVD og AE300. De 10m jeg har er ikke et problem - men over 10m ved jeg ikke?

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:
Jo typen er skam god nok. Jeg bruger selv et 10m componentkable fra profigold mellem DVD og AE300. De 10m jeg har er ikke et problem - men over 10m ved jeg ikke?

Hej.

OK, lyder da fint nok, så lige lidt på dit "WWW" ser rigtigt godt ud det du har lavet...

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Takker og min bedre halvdel er også tilfreds - det er jo vigtigt

- har du tjekket hvor fleksibelt dit kommende kabel er? Jeg havde selv problemer med at runde 90* sving med et tredelt kabel. Især hvis det skal løbe i kabelbakker er det kritisk at kunne lave skarpe sving.

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Takker og min bedre halvdel er også tilfreds - det er jo vigtigt

- har du tjekket hvor fleksibelt dit kommende kabel er? Jeg havde selv problemer med at runde 90* sving med et tredelt kabel. Især hvis det skal løbe i kabelbakker er det kritisk at kunne lave skarpe sving.

HE HE ja det er jo det, men flot er det...

Nej det har jeg slet ikke tænkt over, men det gør ikke noget hvis det ikke kan bøjes særlig meget, men tak for rådet

Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også overvejet en løsning med et langt component kabel, ca 10 m. Den løsning er jeg gået væk fra og har valgt at placere min DVD ved siden af min projektor.. Grunden til dette var netop af frygt for signaltab ved den lange afstand. Dette betyder dog ved component ikke så meget i følge CHTT...

En anden grund er at jeg sandsynligvis køber en afspiller med DVI på et senere tidspunkt og her er længden på kablet åbenbart STOR betydning for kvaliteten af billedet. Jeg har læst at man helst ikke skal bruge mere end 5 max meter kabel og helst så kort som muligt.

Nu er det i hvert fald lavet sådan, og mit setup er "forberedt" på en DVI model....

Niels

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2004 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Mr. Lunds skrev:

Jeg havde også overvejet en løsning med et langt component kabel, ca 10 m. Den løsning er jeg gået væk fra og har valgt at placere min DVD ved siden af min projektor.. Grunden til dette var netop af frygt for signaltab ved den lange afstand. Dette betyder dog ved component ikke så meget i følge CHTT...

En anden grund er at jeg sandsynligvis køber en afspiller med DVI på et senere tidspunkt og her er længden på kablet åbenbart STOR betydning for kvaliteten af billedet. Jeg har læst at man helst ikke skal bruge mere end 5 max meter kabel og helst så kort som muligt.

Nu er det i hvert fald lavet sådan, og mit setup er "forberedt" på en DVI model....

Niels

Hej.

HE HE ja de fandens kabler, sgu ikke til at blive klog på, jeg har ikke DVD med DVI udgang, så et sådanne kabel bliver ikke aktuelt i min SetUp, at flytte mit anlæg tættere på Projektoren, var selvfølgelig en mulighed, men dette bliver heller ikke muligt, da jeg næsten lige har købt nyt højtaler kabel som var lidt små dyrt, ville jeg være meget ked af at skulle gå af med dem igen, så sidste udvej må være at kører med et langt komponent kabel, og så tag det som det kommer....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes