Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic PT-AE500 - Støjniveau? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har fået etableret surroundsound, og påtænker at investere i en LCD projektor og lærred. Mit problem er dog, at jeg har meget begrænsede muligheder med hensyn til indretning, og for at undgå at sidde med hovedet bøjet bagover for at kunne se på lærredet, er jeg nødt til at have projektoren rimelig tæt ovenover siddepositionen (jeg vil ikke anvende keystone correction).

Jeg vil derfor gerne spørge ejere at PT-AE500 (evt. Sanyo Z2) om følgende:

Hvor meget støjer projektoren fra ca. 50-60 cm afstand i low mode?

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Jeg er endnu ikke stødt på et issue omkring støj fra AE500 ud af mange user reviews jeg har læst. Det er derfor min bedste overbevisning at du ikke vil opleve gene ved dit beskrevne setup.

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Ja du har forhåbentlig ret.

Jeg vil bare gerne høre direkte fra nogen der selv har investeret i AE500 og så konkret om det vil være et problem ved de omstændigheder jeg nævner.

(Jeg skal naturligvis have projektoren demonstreret på et tidspunkt, men der går nok et par uger inden det kan lade sig gøre og jeg ville gerne have nysgerrigheden stillet så hurtigt som muligt )

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

jeg har set og hørt dem begge og der er i mine øjne(ører..) ingen tvivl om at Z2 er den mest lydløse. Personligt syntes jeg at AE500 er irriterende at høre på. Du kan evt. køre ned til Tape Connection i Aarhus og se(høre) dem begge.....

Niels

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

AE500 støjer lidt mere. Jeg mener det er 28dB i low mode mod Z2's 24dB. Desuden har Z2 jo Lens Shift så den er mere placeringsvenlig
Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige have afklaret noget mht. lens shift... Hvis vi tager PT-AE500 så kan den jo enten placeres helt i toppen eller helt i bunden af billedet (i mit tilfælde vil den blive vendt på hovedet og være i toppen af billedet).

Vil man med lens shift kunne placere Z2 over billedet uden brug af keystone correction? Eller gør lens shift bare at man har placeringsfrihed indenfor lærredtop og -bund?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:

Vil man med lens shift kunne placere Z2 over billedet uden brug af keystone correction? Eller gør lens shift bare at man har placeringsfrihed indenfor lærredtop og -bund?

Du kan placere projektoren op til en halv billedhøjde over eller under billedet, uafhængigt af om den vender på hovedet eller ej. Dvs. hvis billedet er 1 meter i højden, kan den sidde en halv meter over overkanten af billedet. I det vandrette plan kan den sidde inden for billedets bredde.

Mvh. Otto, Tape Connection

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Robert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har en AE300 som skulle have samme støj niveau som AE500 28dB. ( mener dog at have set den opgivet til 27 dB nogle steder ? ).
Den hænger lige over hoved på mig i 2 m. højde, og jeg synes ikke det er noget problem med støjen.
Har dog heller ikke prøvet en Z2.

Du kan danne dig et billede af min projektors placering, ved at kigge på www.romabio.dk

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2004 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
kvestergaard skrev:

Du kan placere projektoren op til en halv billedhøjde over eller under billedet, uafhængigt af om den vender på hovedet eller ej. Dvs. hvis billedet er 1 meter i højden, kan den sidde en halv meter over overkanten af billedet. I det vandrette plan kan den sidde inden for billedets bredde.

Mvh. Otto, Tape Connection

Hvor stor påvirkning vil det have på lysintensiteten hvis projektoren er en halv meter over overkanten af billedet? (har vist læst et sted at den projekterede mængde lys falder ved anvendelse af yderligtgående lens shift)

Echovolution
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

jeg har netop investeret i en AE500, og må sige at støjniveauet ikke er så slemt som jeg havde frygtet. Jeg er selv lidt af en *støjfreak* og har brugt ca 4k på støjdæmpning af min PC, men når der er tændt for anlæget, så hører man det ikke. Hvis du Kører Low Lamp mode så er støjen ikke generende, det er den derimod i high Lamp mode, men heldigvis giver det i mit setup bedre billede med low lamp mode.
Ellers held og lykke med valg af projektor ;O)
Mvh Ask 
Til top Vis Echovolution's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Echovolution

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hej Ask,

Hvor langt sidder du fra projektoren når du ser film?

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Har også netop lige investeret i en Panny 500 og støj er ikke noget problem når anlægget er slukket, og hvis der bare er lidt lyd på filmen, kan man næsten ikke høre projektoren.

Mvh.
Michael

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

Echovolution
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

hej kvestergaard,

Jeg sidder ca 1,5 meter direkte under den

Til top Vis Echovolution's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Echovolution

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har en AE500 og pga et kort kabel og en seng i vejen sidder jeg lige bag den i en meters afstand, så snart filmen køre er det ikke noget man lægger mærke til så snart der bare er den mindst lyd i højtalerene. Jeg kører også i low-mode
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

tvilling
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har fornyligt købt en AE500 og har endnu ikke fået hængt den op i loftet - så den står stadig den papkasse den kom i på en en kommode lige bag ved den sofa som vi sidder i når vi ser film. Så vi snakker en afstand på under 50 cm. Naturligvis kan man høre blæseren når der ikke er andet lyd i rummet  men så snart filmen starter hører man intet. Jeg er meget støjoverfølsom, min PC (P4 3.4Ghz) som også virker som HTPC på sepperat bootdisk er totalt pasivt kølet (PSU, GPU og CPU har køleribber) eneste blæsere er 2 pabst 80 mm. som laver gennemtræk i kabinettet når jeg spiller ellers er de slukkede.

Summasumarum AE500 er en fornøjelse med et acceptabelt støjniveau

/Larsen

Til top Vis tvilling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tvilling

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Echovolution skrev:

hej kvestergaard,

Jeg sidder ca 1,5 meter direkte under den

Mener du hermed at der er 1,5 meter fra dit hoved til projektoren eller hvad? Eller at den hænger i 1,5 meters højde og lige over dig?

bernd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en sanyo z2,den hænger ca. en meter fra hvor vi sidder,i low-mode kan man stort set ikke høre blæseren.

Du vil med garanti ikke fortryde hvis du køber en sanyo z2, billedet er kanon godt og efter min mening er lens-shift noget en projector skal have.

Mvh. Bernd      

Til top Vis bernd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bernd

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

bernd skrev:

Jeg har lige købt en sanyo z2,den hænger ca. en meter fra hvor vi sidder,i low-mode kan man stort set ikke høre blæseren.

Du vil med garanti ikke fortryde hvis du køber en sanyo z2, billedet er kanon godt og efter min mening er lens-shift noget en projector skal have.

Mvh. Bernd      

Ulempen ved Sanyo Z2 er at dens indbyggede de-interlacer ikke er af samme kvalitet som den der sidder i PT-AE500, og min nuværende DVD afspiller har desværre ikke indbygget progressive scan. (kun interlaced component video)

bernd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Ulempen ved Sanyo Z2 er at dens indbyggede de-interlacer ikke er af samme kvalitet som den der sidder i PT-AE500, og min nuværende DVD afspiller har desværre ikke indbygget progressive scan. (kun interlaced component video)

[/QUOTE]

jeg køre selv med s-vhs kabel nu indtil jeg får et component kabel,men jeg syntes billedet er rigtig godt  selv uden progressive scan.

Mvh. Bernd

Til top Vis bernd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bernd

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:

Jeg tror du skal unde dig selv at få begge projektorer demonstreret samtidigt så du kan se forskellen. Jeg er ikke tilbøjelig til at give dig ret i ovenstående.

Du er velkommen til at se begge projektorer hos Best-Seat

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes