| Forfatter |
|
BlackNight Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
har problemer med denne projektor, de først 4-5 gange den tændes går der ca. 1-2minuter så slukker den automatisk?? ¨så kan du ikke tænde den igen før du har haft strømmen slukket til den. først efter du har haft strømmen fra den 4-5 gange, og den ikke går ud længere. kan man uden problemer se en eller flere film.
Nogen der har en ide om hvad det kan være?
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor god er ventilationen omkring projektoren. Har du fornyligt renset luftfiltret og er der evt. dårlig forbindelse mellem strøm stik og projektor? :)
__________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
BlackNight Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har renset filter - og ingen løse forbindelser :)
overvejede om det kunne være pæren der var ved at være død - men kan bare ikke se hvorfor den så skulle virke fint efter 4-5 forsøg og derefter ingen problemer
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackNight skrev:
Har renset filter - og ingen løse forbindelser :)
overvejede om det kunne være pæren der var ved at være død - men kan bare ikke se hvorfor den så skulle virke fint efter 4-5 forsøg og derefter ingen problemer |
|
|
Hmm.. nej det er jo lige det. Hvad med en firmware opdatering? Jeg går ikke ud fra at den har gjort det fra du har købt den? Hvor gammel er den i grunden og hvor længe har pæren kørt og i hvilken mode? __________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
BlackNight Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
den er ca. 4år gammel :) kørt ca. 1000 timer. i normal mode Firmware opdatering har jeg aldrig rodet med.
Derfor jeg mistænkte pæren til at starte med, men kan bare ikke se hvorfor det hele køre fint efter 4-5 forsøg.
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville lige undersøge det med en firmware, og se om det løser problemet. Da som du selv sige, det virker usansynligt at det skulle være pæren. Hvis det skulle være, så kan det evt. være samme effekt som man oplever når man starter en kold bil. Den kører heller ikke for godt før den er blevet gennemvarm og så levere den først der sin fulde ydelse. Men det virker nu altså stadig mærkeligt. Har du skrevet til panasonic og spurgt om de har hørt om det før?
|
| Til top |
|
| |
BlackNight Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej har ikke taget kontakt til dem, ringede til AV-connection for at høre om de kendte noget til problemet, men de kendte ikke så meget til problemerne, de sender dem bare ind til service når de har nogle problemer
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det duer jo som udgangspunkt ikke rigtig når din garanti er udløbet... Må indrømme jeg er lidt på bar bund så. Tror du skal have fat i Panasonic og høre om de har hørt om det før. Evt. også spørge på avforums.com og se om der ikke er nogen i UK der har oplevet det?
|
| Til top |
|
| |
BlackNight Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yay fandt ud af det.
Var den der justere "Iris" der skulle smørres, det fedt som den var smurt i fra fabrik fik den til at gå for trægt. og slukkede derfor.
http://www.youtube.com/watch?v=6jGwB05_gdk <- link til hvordan Iris smøres hvis andre skulle få brug for det :)
|
| Til top |
|
| |