| Forfatter |
|
Mikael10 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Kan man købe denne Digital Video Essentials" kalibrerings dvd'en til PAL i en dansk butik?
Mvh.
Mikael10
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nalle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AxelMusic plejer godt nok at have den til 199kr, men jeg syntes ikke jeg kan finde Pal versionen på deres hjemmeside. Er der nogen som ved, hvad det koster i porto fra HifiWorld
Er Digital Video Essentials den bedste dvd til kalibrering af ens projektor ?
|
| Til top |
|
| |
Fynni Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er fragtfrit leveret fra hifiworld.dk !
AVIA Pro er efter min mening toppen, men koster også omkring 3000 spir 
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg springer lige ind med et spørgsmål. Hvad er bedst; AVIA Guide To Home Theater eller Digital Video Essentials?
Jeg investerer nemlig meget snart i projektor, så det kunne være nyttigt med en kalibrerings DVD der går lidt mere i dybden end The Calibrator.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 30 Marts 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
pulse83net skrev:
|
Jeg springer lige ind med et spørgsmål. Hvad er bedst; AVIA Guide To Home Theater eller Digital Video Essentials?
|
|
|
Jeg vil kalde det to forskellige ting. Avia fås kun i NTSC, men er til gengæld meget detaljeret på billedsiden, med ekstremt mange og meget specifikke testmønstre, og mønstrene til indstilling af især farver er imho lidt nemmere at gå til. Lydsiden er dog ikke fantastisk, den har f.eks. ikke et egentligt LFE-spor.
DVE er generelt mere komplet, med en rigtig god lydside (DD og DTS i både 5.1 og 6.1), og fås i både NTSC og PAL. Der kan godt være forskel på især brightness alt efter formatet, så det kan godt have en betydning. Testmønstrene er til gengæld ikke helt så dybdegående som Avia, omend man nok skal være noget krævende for ikke at have nok... Det skal dog også nævnes at der også findes mønstre på DVE som ikke findes på Avia.
Personligt vil jeg sige det sådan, at hvis du kun vil have én, så bør det være DVE - men en rigtig entusiast bør eje begge to...
Jeg vil iøvrigt også lige tillade mig at henlede opmærksomheden på Peter Finzels test-disc: http://www.peterfinzel.de. Den er på tysk, og ikke så omfattende som de øvrige (ingen lydside overhovedet f.eks.). Til gengæld er den meget nem og hurtig at arbejde med, uden unødig gejl. Det kræver dog at man er rimelig ferm i tysk, for at få udbytte af mønstrene (et mønster er intet værd uden forklairingen på hvordan det skal bruges...). Til gengæld er den ret billig (bestilles direkte på siden), og i PAL. Der er de basale mønstre, plus nogle ret spændende til bl.a. at teste om panoreringer foregår flydende. Der medfølger et blå-filter at kigge igennem til at justere farver (på de to andre er der både blå, rød og grøn filter, men den blå er den vigtigste)
Mvh. Otto, Tape Connection
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
pulse83net skrev:
|
|
|
|
Jeg vil kalde det to forskellige ting. Avia fås kun i NTSC, men er til gengæld meget detaljeret på billedsiden, med ekstremt mange og meget specifikke testmønstre, og mønstrene til indstilling af især farver er imho lidt nemmere at gå til. Lydsiden er dog ikke fantastisk, den har f.eks. ikke et egentligt LFE-spor.
DVE er generelt mere komplet, med en rigtig god lydside (DD og DTS i både 5.1 og 6.1), og fås i både NTSC og PAL. Der kan godt være forskel på især brightness alt efter formatet, så det kan godt have en betydning. Testmønstrene er til gengæld ikke helt så dybdegående som Avia, omend man nok skal være noget krævende for ikke at have nok... Det skal dog også nævnes at der også findes mønstre på DVE som ikke findes på Avia.
Personligt vil jeg sige det sådan, at hvis du kun vil have én, så bør det være DVE - men en rigtig entusiast bør eje begge to...
Jeg vil iøvrigt også lige tillade mig at henlede opmærksomheden på Peter Finzels test-disc: http://www.peterfinzel.de. Den er på tysk, og ikke så omfattende som de øvrige (ingen lydside overhovedet f.eks.). Til gengæld er den meget nem og hurtig at arbejde med, uden unødig gejl. Det kræver dog at man er rimelig ferm i tysk, for at få udbytte af mønstrene (et mønster er intet værd uden forklairingen på hvordan det skal bruges...). Til gengæld er den ret billig (bestilles direkte på siden), og i PAL. Der er de basale mønstre, plus nogle ret spændende til bl.a. at teste om panoreringer foregår flydende. Der medfølger et blå-filter at kigge igennem til at justere farver (på de to andre er der både blå, rød og grøn filter, men den blå er den vigtigste)
Mvh. Otto, Tape Connection
|
|
|
Okay. Så har jeg fået lidt at tænke over. Tak for svaret! 
|
| Til top |
|
| |
Nalle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nalle skrev:
|
AxelMusic plejer godt nok at have den til 199kr, men jeg syntes ikke jeg kan finde Pal versionen på deres hjemmeside. Er der nogen som ved, hvad det koster i porto fra HifiWorld
Er Digital Video Essentials den bedste dvd til kalibrering af ens projektor ?
|
|
|
Jeg har snakket med Rasmus fra AxelMusic, og det var en fejl at denne ikke fandtes på deres hjemmeside, de har den endda på lager. Den er tilbage på siden og jeg sender en bestilling til dem inden for kort tid.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke få Digital video Essentails med danske undertekster. Synes det er lidt ringe at pal versionen ikke har det.
|
| Til top |
|
| |
kimr Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man har 80% Region1 NTSC DVDer skal man så købe NTSC versionen af DVE eller PAL versionen?
mvh
kimr
|
| Til top |
|
| |
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimr-> Et flabet svar vil umiddelbart lyde noget i retning af at hvis de fleste af dine DVD'er er NTSC, så skal du selvfølgelig benytte NTSC-udgaven. I denne udtalelse forudsætter man dog at du ser alle dine DVD'er ligemeget samt at dit indkøbsmønser hvad angår PAL/NTSC ikke ændrer sig i fremtiden.
Håber dette kan hjælpe dig med at nuancere hvad du mest har brug for. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
| Til top |
|
| |
eltojo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan ikke finde DVE fra hifiwold's hjemmeside.... 
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dude Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske gamle nyheder, men I får det alligevel:
DVE Professional Released og download af manual til DVE:
http://www.videoessentials.com/
Det kunne være sjovt, at få fat i det sæt :-)
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
dude skrev:
Måske gamle nyheder, men I får det alligevel:
DVE Professional Released og download af manual til DVE: http://www.videoessentials.com/
Det kunne være sjovt, at få fat i det sæt :-)
|
|
|
Hey dude
Det kan godt være du kun har skrevet 13 indlæg, men dette var bestemt et rigtig godt et :-) Jeg er sikkert ikke den eneste der synes at DVE er en smule vanskelig at benytte, så en manual er velkommen :-) Tak for tippet, du er bare alle tiders! __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg må straks tjekke den guide ud. Købte dvd´en via amazon sendt fra Tyskland. Spritny for 139kr inkl porto.
Jeg fatter hat af den 
Ellers er der også lidt her: http://www.ramelectronics.net/html/Video-calibration.html __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
McFlyDuckman Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har i andre fået for værdier efter kalibrering... har selv kørt den på mit Philips 42PF9966 og nemt er det ju ikke ... men kom frem til følgende:
Contrast: 40 Brightness: 35 Color: 48 Sharpness: 1
Hvad har i andre kommet frem til ?? Og hvad siger i... blev billedet meget bedre eller hvad... jeg kan nemlig ikke se den store forskel.. men nu var jeg i forvejen ganske tæt på de værdier alligevel.... kun color som var helt ad h****.

|
| |
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFlyDuckman skrev:
Hvad har i andre fået for værdier efter kalibrering... har selv kørt den på mit Philips 42PF9966 og nemt er det ju ikke ... |
|
|
Og er der nogen, der har afprøvet den på PA50? 
MVH/Kasper
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper Bang skrev:
McFlyDuckman skrev:
Hvad har i andre fået for værdier efter kalibrering... har selv kørt den på mit Philips 42PF9966 og nemt er det ju ikke ... |
|
|
Og er der nogen, der har afprøvet den på PA50? 
MVH/Kasper |
|
|
Ikke endnu, men det kommer
|
| Til top |
|
| |