Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 00:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: studenter-anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bravo2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

ja så har jeg også fundet vej til dette forum.Her er lidt om mit anlæg:

A/V forstærker: YAMAHA DSP-A 3090 5*130+2*45 I 4ohm.

DVD afspiller: YAMAHA DVD-S 796.

CD afspiller: YAMAHA CDX 590.

FRONT HT: JAMO 707i.

FRONT EFFEKT HT: JAMO SAT 500.

CENTER HT: JAMO CENTER 200.

BAG HT:JAMO SURROUND 200.

AKTIV SUB:JAMO SW 600 (2*10")100W forstærker.

PASSIV SUB: JAMO SW 500 (2*10").

TV: PROSONIC 28" (venter lidt på priserne falder noget mere på fladskærme)

Her er front ht:

Her er så front ht og sat 500(uden frontstof).

samlet frontsystem.

et stk bag ht surround 200.

bagsystem samlet.

aktiv sub SW 600 TFT skærmen stå på den.(svær at se men den er der tro mig )

passiv sub SW 500(her køre surround 200 indover).

Her er anlægget (DSP-A 3090 øverst,DVD-S 796 i midten og CDX 590 nederst).

Lige et billede af ht-kabel(monstercable THX cerfitied)det er der trukket til samlige ht.

Ja det var så lidt af det hele tror jeg.jeg ved godt at det ikke er det nyeste mere men mener dog stadig at det kan leve op til det der blir solgt idag.Jeg købte min forstærker lige da den kom på markedet som en af de første med AC-3(dolby digital)så den har desværre ikke DTS,men det går.Jeg har valgt at køre mine bag ht over min passive sub,da jeg køre på large mode på samlige højtallere og da min forstærker jo også sender fuld frekvens ud til dem.Jeg har valgt mine højtallere således at jeg (næsten) har samme lyd hele vejen rundt da de har de samme enheder.Som sagt synes jeg at systemmet lyder godt både til musik samt vigtigst surround.Det skal lige sige at jeg købte mit anlæg den gang at jeg boede hjemme og havde et værelse på 46m2 i kælderen.men man skal jo flytte en dag,nu står det her i en et værelses lejlighed på 28m2.så det er lidt overdimsioneret,men hvad men sælge jo ikke bare sit kæreste eje.

RIS OG ROS MODTAGES GERNE.

Til top Vis bravo2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bravo2

richardhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Maj 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

hej

ser super ud dit set up, har selv haft en sub 500 en gang det er en super sub

var så dum at gå af med den

Hilsen Richard

Til top Vis richardhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af richardhansen

BinX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Det ser kanont ud.... Hvad bruger du din tft-skærm til, og hvorfor kører du dine højtalere som "store" når du har 2 subs?

- Min DVD Samling -
Til top Vis BinX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BinX

bravo2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej Binx.

Min TFT skærm bruger jeg til min pc.hvor jeg laver lektier på som står i baggrunden.som sagt er den ene sub passiv div. at den skal trækkes af min forstærker.da jeg købte mine fronteffekt ht SAT 500 købte jeg det som et sæt så subben fulgte med SW 500.da mine baght. kun er sattelit.ht.Tænkte jeg at jeg kunne køre dem som store og udnytte min forstærkers effekt ved at køre subben ind over så de kun råder over det høje lydområde da der jo er indbygget delfilter i subben.Begge subs blir brugt til sofabordere da de har en sort hærdet glasplade på toppen,så man ikke lægger mærke til at de er der men de kan høres og mærkes.håber det var svar nok?

MVH Bravo 2

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Maj 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej .

Fin anlæg for en student. Og pænt holdt i sammen træ sort. Osv.....

Men udviklingen kan man ikke holde for. Ej heller hvad angår lyden. Dvs. At man idag sikkert nemt kan finde noget der er bedre. End det man har. Så at syntes at ens anlæg spiller på lige fod med det man kan få idag. I sammen pris klasse-Og Mærke evt. Er nok ikke helt rigtig.

Jeg selv syntes at der er skedt noget siden mit udstyr var nyt på market. For blot 3 år siden. Selv om det var relativt dyrt.  Det består af Yamaha DSP-AX1 gold + Pioneer DV-939A. HT. Avance Signature. Dali sub SW12.

Men Er man tilfreds med det man har. Ja så er der mange penge at sparre. Og kan bruges til andre ting.

Spørgsmål : Ja hvad er den TFT skærm til ?

mvh.

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

bravo2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hej Evalator.

Med hensyn til min tft skærm er det besvaret en gang

Som sagt købte jeg min forstærker lige da den kom på markedet som en af de første med ac-3,jeg har de samme funktioner som din i hvad der angår ac-3 surround,med hensyn til dine DSP funktioner,men i dts og effekten kan jeg ikke følge med.De samme DSP programmer bruger de stadig i deres forstærker i dag,så er der bare bare dd-ex og dts-ex.så på det punkt har du ret.

MVH.

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Ups ! Havde overset det med din TFT.

Ang. DSP. Programmer. Så er det kun legetøj. Og lige til at luk op og S....Censored i !  Syntes ik de er særlige anvendlige. Og når man første gang har brugt 10 minutter på dem. Ja så er det over.

Funktioner er der nok af. Og mange de samme. Selv siden jeg i sin tid havde en forsats yamaha DSP-E1000.  DTS-Es Og alt det andet. Tja.....! noget skal de finde på. Så de kan sælge noget mere jo hehe. Men igen ikke nødvendigt.  Ren AC3-DTS. Kommer man rigtig langt med. Nu er Yamaha også kommet med på vognene med THX osv.... Men jeg syntes ik at savne noget på den konto.

Men godt at se nogen der også går op i det.  Clap

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

studenteranlæg? i hvert fald ikke på en su. ummiddelbart ser det ikke ud som om det er muligt at betale din huleje på en su... men fedt anlæg

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 23 Maj 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Kim: du ville blive forbløffet over hvad man kan overkomme på su  og kassekrediten

Bravo. ser bestemt ik skidt ud.. rigtig flot opstilling.. er vi mange der kunne lære noget af !! 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

bravo2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Hej Evolator.

Det går nok det med TFT skærmen.

Med hensyn til din mening om DSP programmerne er jo en smagssag,jeg synes personligt at det lyder surrounden får at ekstra løft i dem.Hvis ikke du bruger dem har du bruger du heller ikke dine front effekt ht,men det er jo som sagt en smagssag.Men hvis man tager en film som f.eks.TOP GUN eller OUTBREAK kan man meget nemmere fornemme at flyene eller helikopterne flyver henover hovedet på en og ikke ind i hovedet på som ved alm.5.1 lyd,den fornemmelse får jeg ved brug af mine DSP.som så bruger front effekt ht.men som sagt er det jo en smags sag.med hensyn til deres THX godkendelse er jeg nu også ligeglad.I sin tid hed det sig at de ikke ville bruge penge på at få deres forstærker THX godkendte,men i stedet bruge de penge som det koster at få den THX godkendt i til at proppe lidt mere i forstærkerne,men om det er rigtigt eller en røver historie vides ikke,men idèen er vel god nok.hvis man er ligeglad med stemplet THX. 

bravo2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2004 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Hej Kim Olsen.

Som jeg skrev i indlægget købte jeg anlægget da jeg boede hjemme,div,at jeg måtte tjerne en del mere end jeg må nu.jeg har arb.siden jeg var 12år,mener at jeg købte min forstærker da jeg var 17år,en stor investering på 16995kr den gang så købte jeg stille og roligt delene efterhånden som jeg fik råd.Hvis man så ikke går i byen og spare op.ja så vupti har man det anlæg man har drømt om(eller jeg havde) jeg skylder ikke en krone i det har aldrig gjordt,men alt er købt og betalt, har jeg det nemlig bedst når jeg ved at det er MIT.Med hensyn til min husleje kan jeg fortælle dig at jeg gir 2450kr om mdr.for 28m2.som thomas mygind vil ha sagt:INTET ER UMULIGT FOR DEN DER BÆRER VILJEN I HJERTET MVH.

P.S men ellers tak for dine ord.

bravo2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

Hej Live21.

Tak for dine roserne ord det er rart når der er andre der synes om ens opsætning.Tusind tak.

MVH.

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2004 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Tja.... Det kan være at DSP programmerne kan have sine fordele ved at bruge Yamaha´s Tri-Field Cinema. Men det bruger jeg rigtig nok ik. Hvilket der er 3 grunde til.

1. At alle de højttalere , ud over 5,1 ikke just klæder en daglistue. Det kan hurtig se ud som et andet lydstudie.

2. At jeg mener front effekt Tri-Field / DSP programmer er at tilføre surrounden noget unødvendigt. Og ikke helt korrekt lyd.

3. Oplever over hovedet effekt. Ikke i hovedet. Nu har jeg som dig også valgt at placere mine bag speaker højt oppe.

Det vist nok nye Quad-Field 6,1 Cinema. Kenders ikke helt. Dog vil jeg mene at som udgangspunkt. Er alm. 5,1 setup rigeligt. Og nok den mest rigtige måde på det. Hvis man kigger på andre store High-End setup´s. Der anvender samme speaker antal system oftes.

Det er som om der bliver gået mere op i om det er Ac3-Dts-Thx + alle avraterne af disse. der bliver gengivet.

Har hørt Dts-Es.  Syntes ik det var bedre. Bare endnu en højttalere.

Men du har helt ret i. At det er en smags sag. Fred også værre med det jo. Men var det muligt ville et lyt på din menig, og smag jo aldrig skade.   Wink andres opdagelser - meninger er jo hvad der gør Hi-fi / Surround sjov. Og nogle gange lærigt.  

Therac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

bravo2 skrev:

Lige et billede af ht-kabel(monstercable THX cerfitied)det er der trukket til samlige ht.

Kan et kabel blive THX-certificeret eller er det bare et reklame-trick?

Til top Vis Therac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Therac

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Therac skrev:
bravo2 skrev:

Kan et kabel blive THX-certificeret eller er det bare et reklame-trick?

Monster Cable har altid levet fedt på at være den største leverandør af THX-certificeret kabler.

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV

installatøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 August 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Skal der ikke snart en projektor op i den lille lejlighed, for det fjernsyn er da ikke noget værd
Til top Vis installatøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af installatøren

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 27 August 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

ja, og et kæmpe lærred!

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Sendt: 27 August 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Der findes simpelthen ikke en flottere ht end 707i'eren til menneskepenge!

Jeg havde selv et sæt da jeg boede hos de gamle - jeg kan godt love at min mor var noget skeptisk, da jeg købte TI3000ere i stedet (stuen var indrettet som lytterum) Hun kunne dog godt leve med dem, da den lydmæssige forskel er ret stor...

Men ganske fint anlæg!

Tossekurt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2003
Sendt: 26 September 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

nice stup der,,,minder i høj grad om mit..

glæd dig til en ny skærm,,,det købte jeg jo til mit setup,,,, det er seriøst lige det, der fuldender det hele

Tiësto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 September 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud, men jeg må dog også rose dit møblement. Det ser for lækkert ud og det passer perfekt til højtalerne i farven...Er det kirsebær(stuebordet og tv-bordet)?

Skal snart selv til at lave noget biosystem i lejligheden og her nogenlunde samme størrelse rum til herligheden...

Tiësto
Til top Vis Tiësto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tiësto

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes