Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: "Discount-stuen" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikaelmogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 August 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Nu er det hvis min tur til at vise hvad jeg har stående i min stue

Syntes selv at denne samsætning virker upåklageligt, det eneste minus er subwoofer, da det er en 15" enhed der sidder der i, har den tendenser til at være lidt langsom når man hører musik, men den virkelig god når man ser film

I den nærmeste fremtid skal jeg dog have købt mig en centerhøjttaler til at stå på tv´et, men den tid kommer, da jeg venter på det rigtige tilbud, da stort set alle de apperater jeg har i stuen er købt på den brugte marked, men det kan så også mærkes på prisen, som stadig ikke er oversteget de 15.000 kr, så jeg er godt tilfreds med dette indtil videre..

Jeg vil gerne have nogle bemærkninger, og hvis der er  en af jer der har et sæt Dali 450 til en god pris vil jeg gerne høre fra jer..

/Mikael

Til top Vis mikaelmogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikaelmogensen

HIFI_n00b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 August 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej Mikael.

Så vil jeg gerne være den første til at skrive et par ord om dit anlæg, og samtidig spørge lidt til din subwoofer

Dine fronthøjtalere er fede, kan godt lide Dali lyden, og har heldigvis haft mulighed for at lytte til den et par gange

Kan rigtig godt lide dit tv, og sony det er jo kram 

Og nu til spørgsmålene: Hvad måtte du slippe for subwooferen, og hvordan er lyden i film? Meget bulren og sådan ? Eller går den dejlig dybt?

Og hvordan er lyden generelt i dit setup?

Hifi hilsner: Casper.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

du skal finde en Dali sc-7 ell sc-5 center (helst sc-7) da det er dem der "høre" til dine front.

Men er der så stor forskel på 400 vs 450?? har nemlig selv et sæt 450, men har dog aldrig hørt 400eren.

Har du ikke problemer med at din technics er for lille?? for da jeg havde min NAD på 2x80W til mine 450ere syntes jeg den havde lidt små problemer ved "realistiske" niveauer. Ellers nydeligt setup 

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 August 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

det ser sgu fint ud, men skal du ikke have en center højttaler ?
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 August 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Det er sgu helt hjemligt at se på, min far har også et sæt Dali 400 - en dejlig HT. Jeg tror faktisk du får mere ud af at opgradere med et brugt effekttrin istedet for "nye" 450'ere. Så kan du udnytte dine Dali 400 meget bedre! (hvis de da ikke fejler noget )

Jeg er også nysgerrig efter hvordan sådan en Eltax sub performer ? Hvor dybt går den?

mikaelmogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Og nu til spørgsmålene: Hvad måtte du slippe for subwooferen, og hvordan er lyden i film? Meget bulren og sådan ? Eller går den dejlig dybt?

Jeg gav kun 750 for subwooferen, men det var også brugt, men det skal siges at jeg fik "pruttet" ham en del ned i pris, da han bare skulle af med den, da han havde købt en ny Jeg syntes selv at den går meget dybt (25-125 hz), og buldre lidt men jeg kan godt lide at der er mere dybde i lyden, det giver ligesom den sidste "finish"..

Og hvordan er lyden generelt i dit setup?

I mine ører lyder det helt okay, altså taget i betragtning af prisen

Til top Vis mikaelmogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikaelmogensen

mikaelmogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Men er der så stor forskel på 400 vs 450?? har nemlig selv et sæt 450, men har dog aldrig hørt 400eren.

Ved ikke om der er den store forskel på 400 og 450´eren, men 450´eren er en del nyere, derfor er jeg interesseret i at finde et billigt sæt, istedet for mine 400´ere

Har du ikke problemer med at din technics er for lille?? for da jeg havde min NAD på 2x80W til mine 450ere syntes jeg den havde lidt små problemer ved "realistiske" niveauer. Ellers nydeligt setup 

Nej har ikke har de store problemer med dem, spiller heller ikke så højt da jeg har en sur dame der bor nedenunder, men det er jo nok kun bassen hun kan høre

[/QUOTE]

mikaelmogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hvad er et effekttrin?

Jeg er også nysgerrig efter hvordan sådan en Eltax sub performer ?

Den går fra 25-125 hz

[/QUOTE]

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 August 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

ingen center ?
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 August 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

mikaelmogensen skrev:

Hvad er et effekttrin?

Det samme som en effektforstærker - den kobles til pre-out på din receiver og kan så trække de tunge fronthøjttalere = mere liv, dynamik og bas

hifigeek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 16 August 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej Mikael.. Lad mig gætte, du bor i Hjørring nær Bonnies?? I så fald er det min gamle subwoofer som jeg solgte til dig... Det var da ellers spændende at se dit setup.. Jeg må da indrømme at du fik subwooferen for en slik, men jeg skulle jo hurtigt af med den
Til top Vis hifigeek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifigeek

mikaelmogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Hej Mikael.. Lad mig gætte, du bor i Hjørring nær Bonnies?? I så fald er det min gamle subwoofer som jeg solgte til dig... Det var da ellers spændende at se dit setup.. Jeg må da indrømme at du fik subwooferen for en slik, men jeg skulle jo hurtigt af med den

Hej, ja det var mig der købte din subwoofer for et stykke tid siden, og jeg er fuldt ud tilfreds med den, tror nok at det er det bedste køb jeg har lavet til dags dato

Fik du købt din System Audio sub?, hvad måtte du slippe for den, den var sikkert dyr, da Expert plejer at tage overpriser

hifigeek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 17 August 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Yes jeg fik købt to stk. System Audio SE 175 vejl. pris for 1 stk er 3999 kr, jeg fik to for 6000 kr.. Så det synes jeg var en meget fin handel, men jeg har også handlet en del der...
Til top Vis hifigeek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifigeek

mikaelmogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Har overvejet lidt at sælge hele "molivitten", hvad ville være realistisk at forlange for det hele eller i små bidder?

HIFI_n00b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 August 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne sagtens være interesseret i din Eltax subwoofer !

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 August 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Mikael, før du gør ud og kigger på effekttrin bør du lige kigge bag på din receiver, om den har pre-outs til andet end subwoofer.... ellers er der ikke megen mening i at køb effektrin. skulle den have pre-outs til dine højttalere ville jeg da klart anbefale dig at kigge på enten en løs effektforstærker eller to af de ældre denon poa blokke eller en NAD 216 thx tror jeg de hedder.... de er relativt billige, og de vil give et betydeligt løft...

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes