Forfatter |
|
Wulff Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville lige vise jer min hjemme bif.
Mit anlæg består af:
Reciver: Marantz SR-9200
DVD-Afspiller: Denon DVD-2900
Front: Dynaudio Audience 52
Center: Dynaudio Audience 42C
Baghøjtaler: Hjemmebyg
Subwoofer: Dali SWA-12
HT-Kabler til front: Black Rhodium S-300 & amp; nbsp; & amp; nbsp; & amp; nbsp; & amp; nbsp; & amp; nbsp;
Signal kabler: Subra
Billed: Sony KV-29C5
Det er en kælling fra hver en by, men det spiller rigtig godt syntes jeg selv og jeg er godt tilfreds

__________________ MVH
Morten
| Sony KDL40W4500 | Marantz SR9200 | Sony BDP-S550 | PS3 | AppleTV2 |
|
Til top |
|
|
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser sørme lækkert ud, hvad med et billede af dine baghøjtalere? __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser super dejligt ud.
Har selv lige investeret i Denon 2900, og er på jagt efter noget surround forstærker der er stærkere på stereo fronten.
Hvordan er lyden på din Lækre Marantz? Er det ikke en dyr satan?
Mangler der ikke en projektor
|
Til top |
|
|
Golf 2 VR6 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=vnv nation]
Ser super dejligt ud.
Har selv lige investeret i Denon 2900, og er på jagt efter noget surround forstærker der er stærkere på stereo fronten.
--> Det er også en lækker spille. Spiller også rigtig godt stereo.
Hvordan er lyden på din Lækre Marantz? Er det ikke en dyr satan?
--> Den lyder helt kanon, også i stereo. Dejlig varm og blød i lyden som Marantz nu engang er.. Og jo den er temmelig dyr vejl. udsalg: 32000,- (Men det har jeg selvfølgelig ikke givet )
Mangler der ikke en projektor
--> Jo ... Det er ikke så længe siden jeg købte min DVD-2900, så hifi bugettet er lidt tomt for tiden... __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad fik dig til at vælge standerhøjttalere frem for gulvhøjttalere?
Mener du at lyden i disse højttalere er lige så god som i gulvhøjttalere i samme prisklasse?
Grunden til jeg spørger er fordi jeg har overvejet et surroundsetup med Dynaudio Audience 42 hele vejen rundt.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til...
Lækkert, lækkert anlæg - så mangler du bare en større tossekasse eller en projektor! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
Mener du at lyden i disse højttalere er lige så god som i gulvhøjttalere i samme prisklasse?
Grunden til jeg spørger er fordi jeg har overvejet et surroundsetup med Dynaudio Audience 42 hele vejen rundt.
|
|
|
Det var mest på grund af prisen at jeg valgte standerhøjtalere. Og lige dem her spiller helt klart op mod gulvhøjtalere til samme pris IMHO. Lyttede lidt til Audience 62 da jeg købte dem her, men jeg syntes ikke de var de 1000 kr extra værd. Plus at så syntes jeg at det ser fedt ud med standere, og Audio Magic standerne ser bare hammer seje ud, og de oser af kvalitet.
Audience 42 er også en lækker lille højtaler, jeg overvejer at købe dem til baghøjtalere. Men som front syntes jeg ikke de helt slår til. 52'eren er noget mere homogen i lyden og en langt mere heltstøbt højtaler, og så har den noget mere "punch" i bassen. Hvad har du af forstærker der skal trække dem da ? Har du en sub ? __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser virkelig nice ud, jeg kan rolig sige jeg er misundelig på den marants sr9200!
Hvor stort er dit rum og har dine fronter problemer med at spille det op. De ser nu fede ud men man kan aldrig vide med sådan nogle små størrelser
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Micker skrev:
Det ser virkelig nice ud, jeg kan rolig sige jeg er misundelig på den marants sr9200!
Hvor stort er dit rum og har dine fronter problemer med at spille det op. De ser nu fede ud men man kan aldrig vide med sådan nogle små størrelser
|
|
|
Hej Micker
Rummet er aflangt (6x3,5m) hvor anlæget står på den korte led i den ene ende, og 52'erne kan sagtens spille det op. Mit største problem er accustikken. Min stue går helt op i kippen og lyde som pistolskud, og hvis jeg klapper i hænderne resultere i nogle slemme "smeld" i rummet. Tænker lidt på om nogle issolereings måtter på loftet måske ville hjælpe. Nogle der har erffaringer og ved hvor sådan noget kan købes ? __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Tiësto Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig lækkert ud
Glæder mig selv til at jeg får hjemmebio __________________ Life is to short for boring hifi
Tiësto
|
Til top |
|
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wulff skrev:
KasperP skrev:
|
|
|
Det var mest på grund af prisen at jeg valgte standerhøjtalere. Og lige dem her spiller helt klart op mod gulvhøjtalere til samme pris IMHO. Lyttede lidt til Audience 62 da jeg købte dem her, men jeg syntes ikke de var de 1000 kr extra værd. Plus at så syntes jeg at det ser fedt ud med standere, og Audio Magic standerne ser bare hammer seje ud, og de oser af kvalitet.
Audience 42 er også en lækker lille højtaler, jeg overvejer at købe dem til baghøjtalere. Men som front syntes jeg ikke de helt slår til. 52'eren er noget mere homogen i lyden og en langt mere heltstøbt højtaler, og så har den noget mere "punch" i bassen. Hvad har du af forstærker der skal trække dem da ? Har du en sub ?
|
|
|
Ok Det kunne være jeg skulle kigge lidt på 52'erne så i stedet for. Jeg har endnu ikke købt forstærker, men overvejer enten Pioneer VSX-AX3/5 eller noget Marantz. Muligvis en af de nye der kommer på markedet her inden længe. Hvad er prisen på de standere du har købt?
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
Wulff skrev:
KasperP skrev:
|
|
|
Audience 42 er også en lækker lille højtaler, jeg overvejer at købe dem til baghøjtalere. Men som front syntes jeg ikke de helt slår til. 52'eren er noget mere homogen i lyden og en langt mere heltstøbt højtaler, og så har den noget mere "punch" i bassen. Hvad har du af forstærker der skal trække dem da ? Har du en sub ?
|
|
|
Ok Det kunne være jeg skulle kigge lidt på 52'erne så i stedet for.
Jeg har endnu ikke købt forstærker, men overvejer enten Pioneer VSX-AX3/5 eller noget Marantz. Muligvis en af de nye der kommer på markedet her inden længe.
Hvad er prisen på de standere du har købt?
|
|
|
Jeg tror faktisk ikke de kan købes længere .. men de kostede vist omkring 3000,- stykket i sin tid. Jeg har købt dem brugt for 1000,- stykket. Det var incl. de bly-hagl som de er fyldt op med. (de vejer 40 kg/stk) __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
Sendt: 28 September 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz og Denon Det er noget der dur- hvad med DVD-audio. Det er måske ikke i denne maskine. __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
Til top |
|
|
Forbrugsfest Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
L©¡kker hjemmebiffff, kommer der snart en invitation til en maraton.
|
Til top |
|
|
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fedt ud! og slet ikke så "voldsomt" med de stander højttalere.
Ser også godt ud både med rack og ht's i rosentræ
__________________ Min Hjemmebio
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob AN skrev:
Marantz og Denon Det er noget der dur- hvad med DVD-audio. Det er måske ikke i denne maskine.
|
|
|
Jo jo, DVD-2900'eren spiller skam også DVD-Audio, har dog ikke nogen skiver endnu  __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så fik jeg lige taget lidt flere billeder, de kommer her.
Først et billede af kablerne på DVD-2900'eren. Scart kablet er et QED-AV2110, Digital kablet er et Supra Trico og phono kablerne er Supra EFF-I

Det næste billede er af mine ene baghøjtaler. De er hjemme bygget og ikke skide gode, men de løser opgaven og de kostede kun 500,- tilsammen. Jeg ønsker mig et sæt Audience 42. ( DD skiltet er også hjemmelavet )

__________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|