11/3: Nyt scart kabel (som ønsket, se længere nede), billede af venstre front.
Som jeg har skrevet i min egen tråd så var jeg for føje tid siden ovre hos min "gamle" (ja han er kun 60 år) for at sætte en lille hjemmebio op for ham og hans kone.
Min far er MEGET glad for at se film, ligesom hans far var det (og det viser jo at jeg ikke har det fra fremmede
), men det er først for nyligt at han har fået overtalt sin kone til at at det var en god ide at investere i en hjemmebio.
Der var dog et krav fra konens side, og det var at stuen, hvor den skulle installeres, stadigvæk skulle ligne en stue (det gav så nogle begrænsninger i valg af HT´ere, da disse ikke måtte blive for store).
Grunden til at jeg laver dette indlæg for ham er at han ikke selv umiddelbart har mulighed for at lave det, samt redigere og besvare evt. spørgsmål og kommentarer.
Nå det var lidt om baggrunden nu til sagen!
Rummet:
En stue på ca. 25 m2 (5x5m).

Et "før" billede. (anlægget er et 15 år gammelt Akai, og HT er nogle Jamo som har mindst 20 år på bagen)
Billede:
TV: Sony KV 32 FQ70 e.

DVD: Sony DVP ns730p (12 bit, 108 Mhz. video D/A converter).

VIDEO: Hitachi VT-F-660e (NAV), (bruges stort set kun til at optage fra TV).

SAT: Pioneer Canal Digital receiver.
Lyd:
RECEIVER: Denon AVR 1705.
(se billede ovenfor)
HØJTTALERE: JBL SCS 200.5, surr. system.

Center og den højre Front.

Den venstre front..

Den højre BHT, SUB, og den spirende DVD samling 

De 2 BHT, (uret er fjernet (se billede ovenfor)).

SUB´en. (8", 100W)
Kabler:
DVD->RECEIVER: Oelbach NF13 coaxial.
DVD->TV: Scart Sky High-Grade.
SAT->TV: Scart Sky High-Grade.
VIDEO->TV: Scart Sky High-Grade.
SUB->RECEIVER: SOMMER cable, med profigold stik.
HT-kabler: Front og Center HT: Taralabs Prism Klara, BHT: Monacor SPC-525/SW.

Lidt hygge fra brændeonven, som er placeret til venstre for TV´et.
Fjernbetjening: Sunwave SRC-3000.
De var begge særdeles trætte af at have mange af disse (5 stk.), og da jeg fortalte dem hvor glad jeg er for min Sunwave, ville de også have en....og det er de supergalde for at de købte.

Før

Efter.
Lyd og billede er indstillet med DVE
Planlagte ændringer:
Nyt scartkabel til DVD: Et Supra AV-6.4. (da det nuværende er for kort til at kunne puttes i en kabelbakke). er købt pr. 1/3
RCA kabel til at forbinde TV (og dermed video, og SAT) til receiver.
Kabelbakke til det nye scartkabel, og Center HT kabel (så der ikke er noget kabelrod).
En lampe til placering bag TV´et (ambilight) før at gøre TV kigning i mørke mere behagelig for øjnene.
Maling af vægge i en lys sandfarve.
Jeg synes at det er blevet temmeligt godt
, HT leverer en ganske god lyd, og SUB´en er stor nok til at give noget "miljø" når der ses f.eks. Star Wars ell. lign.
Billedet er super godt. Jeg havde indkøbt at Supra Component-> Scart kabel, men det virkede desværre ikke, så den næstbedste løsning er et godt Scart kabel.
Det var det, kommentarer (
eller
) og evt. forslag til forbedringer ændringer modtages gerne.