Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 22:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Den "Gamles" hjemmebio opd. 11/3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

11/3: Nyt scart kabel (som ønsket, se længere nede), billede af venstre front.

Som jeg har skrevet i min egen tråd så var jeg for føje tid siden ovre hos min "gamle" (ja han er kun 60 år) for at sætte en lille hjemmebio op for ham og hans kone.

Min far er MEGET glad for at se film, ligesom hans far var det (og det viser jo at jeg ikke har det fra fremmede ), men det er først for nyligt at han har fået overtalt sin kone til at at det var en god ide at investere i en hjemmebio.

Der var dog et krav fra konens side, og det var at stuen, hvor den skulle installeres, stadigvæk skulle ligne en stue (det gav så nogle begrænsninger i valg af HT´ere, da disse ikke måtte blive for store).

Grunden til at jeg laver dette indlæg for ham er at han ikke selv umiddelbart har mulighed for at lave det, samt redigere og besvare evt. spørgsmål og kommentarer.

Nå det var lidt om baggrunden nu til sagen!

Rummet:

En stue på ca. 25 m2 (5x5m).

Et "før" billede. (anlægget er et 15 år gammelt Akai, og HT er nogle Jamo som har mindst 20 år på bagen)

Billede:

TV: Sony KV 32 FQ70 e.

DVD: Sony DVP ns730p (12 bit, 108 Mhz. video D/A converter).

VIDEO: Hitachi VT-F-660e (NAV), (bruges stort set kun til at optage fra TV).

SAT: Pioneer Canal Digital receiver.

Lyd:

RECEIVER: Denon AVR 1705.

(se billede ovenfor)

HØJTTALERE: JBL SCS 200.5, surr. system.

Center og den højre Front.

Den venstre front..

Den højre BHT, SUB, og den spirende DVD samling

De 2 BHT, (uret er fjernet (se billede ovenfor)).

SUB´en. (8", 100W)

Kabler:

DVD->RECEIVER: Oelbach NF13 coaxial.

DVD->TV: Scart Sky High-Grade.

SAT->TV: Scart Sky High-Grade.

VIDEO->TV: Scart Sky High-Grade.

SUB->RECEIVER: SOMMER cable, med profigold stik.

HT-kabler: Front og Center HT: Taralabs Prism Klara, BHT: Monacor SPC-525/SW.

Lidt hygge fra brændeonven, som er placeret til venstre for TV´et.

Fjernbetjening: Sunwave SRC-3000.

De var begge særdeles trætte af at have mange af disse (5 stk.), og da jeg fortalte dem hvor glad jeg er for min Sunwave, ville de også have en....og det er de supergalde for at de købte.

Før

Efter.

Lyd og billede er indstillet med DVE

Planlagte ændringer:

Nyt scartkabel til DVD: Et Supra AV-6.4. (da det nuværende er for kort til at kunne puttes i en kabelbakke). er købt pr. 1/3

RCA kabel til at forbinde TV (og dermed video, og SAT) til receiver.

Kabelbakke til det nye scartkabel, og Center HT kabel (så der ikke er noget kabelrod).

En lampe til placering bag TV´et (ambilight) før at gøre TV kigning i mørke mere behagelig for øjnene.

Maling af vægge i en lys sandfarve.

Jeg synes at det er blevet temmeligt godt , HT leverer en ganske god lyd, og SUB´en er stor nok til at give noget "miljø" når der ses f.eks. Star Wars ell. lign.

Billedet er super godt. Jeg havde indkøbt at Supra Component-> Scart kabel, men det virkede desværre ikke, så den næstbedste løsning er et godt Scart kabel.

Det var det, kommentarer ( eller ) og evt. forslag til forbedringer ændringer modtages gerne.  

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan følgende lade sig gøre?

En stue på ca. 15 m2 (5x5m). - du skal da vist have dine skolepenge tilbage

Ellers så ser det jo ganske fornuftigt ud og der er sikkert mange gode timer foran dette setup!

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Hvordan kan følgende lade sig gøre?

En stue på ca. 15 m2 (5x5m). - du skal da vist have dine skolepenge tilbage  ja eller ogå skal jeg lære at ramme den rigtige tast (jeg retter det lige..)

Ellers så ser det jo ganske fornuftigt ud og der er sikkert mange gode timer foran dette setup!
det tror jeg bestemt også
- BR

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Diskret men hyggeligt, sikkert en god lyd til forholdsvis små penge. Der er nu en hvis charme ved at kunne sidde og kigge på et flammende bål med noget god musik + en single malt. Gid min far kunne interessere sig blot en anelse for lyd/billede. Han er ved at få et hjertestop hver gang han hører prisen på det jeg køber ind. Han mener stadig han's gamle B&O fra før 2 verdenskrig lyder suverænt.
Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:
Diskret men hyggeligt, sikkert en god lyd til forholdsvis små penge. Der er nu en hvis charme ved at kunne sidde og kigge på et flammende bål med noget god musik + en single malt. Gid min far kunne interessere sig blot en anelse for lyd/billede. Han er ved at få et hjertestop hver gang han hører prisen på det jeg køber ind. Han mener stadig han's gamle B&O fra før 2 verdenskrig lyder suverænt.

Ja der er som nævnt lagt vægt på at det er en stue, men jeg synes at pris/ydelse på dette set-up er overraskende god, og det med flammerne og whiskeyen kan jeg tilslutte mig 100% (jeg kan dog også rigtigt godt lide cocnaq).

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Se det var lige noget jeg kunne vise min gamle mor, jeg har nemlig også prøvet at overtale hende om at gå over til SS, men hun er meget skeptisk, da hun jo har set mit setup, men hun nyder nu alligevel og se film hos mig..sjovt nok..

Syns da det ser fedt ud, og når der så kan komme god SS lyd ud af de foholdsvis små HTér der, ja så er det jo bare at komme igang.

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Se det var lige noget jeg kunne vise min gamle mor, jeg har nemlig også prøvet at overtale hende om at gå over til SS, men hun er meget skeptisk, da hun jo har set mit setup, men hun nyder nu alligevel og se film hos mig..sjovt nok..

Syns da det ser fedt ud, og når der så kan komme god SS lyd ud af de foholdsvis små HTér der, ja så er det jo bare at komme igang.

tak for ordene, jeg synes også at det er fedt at SS ikke kun hører de "unge" til, så bare se at komme igang med at "omvende" din mor

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Bjørn B skrev:

tak for ordene, jeg synes også at det er fedt at SS ikke kun hører de "unge" til, så bare se at komme igang med at "omvende" din mor

Nemlig, der skal bare arbejdes på overtalelsen - jeg har selv skadet de fleste i min omgangskreds. Min gamle mormor på 78 har både Panasonic widescreen-tv, surround og computer med fladskærm - se, det er fremskridt der vil noget!

(Og hun kan endda finde ud af at bruge det)

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Filmtossen skrev:
Bjørn B skrev:

Nemlig, der skal bare arbejdes på overtalelsen - jeg har selv skadet de fleste i min omgangskreds. Min gamle mormor på 78 har både Panasonic widescreen-tv, surround og computer med fladskærm - se, det er fremskridt der vil noget!

Sådan respekt der! (det med PC etc. det har den gamle naturligvis også!!, (han er gal med teknik og "gadgets"....))

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Godt gået....nice at have familien med sig når det kommer til hifi!!!!

Indtil videre har jeg selv kun lokket mine forældre til at købe et 42'' Thomson...Bagprojektions

Men arbejder videre på sagen...hehe

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Min gamle mormor på 78 har både Panasonic widescreen-tv, surround og computer med fladskærm - se, det er fremskridt der vil noget!

Sådan noget synes jeg er rigtigt dejligt

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

Indtil videre har jeg selv kun lokket mine forældre til at købe et 42'' Thomson...Bagprojektions

Ja bliv endelig ved med det, grunden til at "de gamle" er lidt tilbageholdende tror jeg skyldes at de ikke ved hvor godt det er med SS ift. alm. fjernsyn...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Feeble skrev:

Ja bliv endelig ved med det, grunden til at "de gamle" er lidt tilbageholdende tror jeg skyldes at de ikke ved hvor godt det er med SS ift. alm. fjernsyn...

Ja..de må da have fået sig lidt af et chok..hehe!!!

Nåja....Det er nu også nogle dejlige ting de har fået stillet op...kender faktisk til alle komponenterne

Skal selv have mig en Sunwave... Er den enkel at indstille? For man alle egenskaberne fra de andre fjernbetjeninger med?

...har haft flere universielle fjernbetjeninger, men de har bare aldrig virket optimalt...

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Skal selv have mig en Sunwave... Er den enkel at indstille? For man alle egenskaberne fra de andre fjernbetjeninger med? ja jeg synes den super let at indstille og betjene (og det synes den "gamle" også. Den får alle de funktioner med du vil have, du kan slette, tilføje og ændre udseende på alle knapper.

...har haft flere universielle fjernbetjeninger, men de har bare aldrig virket optimalt...det var jeg også lidt bange for, men indtil nu har den/de virket upåklageligt.

[/QUOTE]

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Opdateret d.d.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes