Forfatter |
|
palle2612 Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.
Nu syntes jeg det var på tide at fortælle lidt om hvad min sommer er gået med.
Jeg har været ude og handle lidt.. Og dette er hvad det blev til...
HTPC: Medion pc. Titanium MD 8386 XL. 3,2 Ghz P4 processor 640 med HT teknologi. 1024 mb ram, 250 Gb harddisk, 128 mb ATI radeon x740 Xl med DVI / VGA / Scart-RGB / S-video / Composite udgange (jep, det er rigeligt) Medion-Cyberlink media center, virker godt efter min mening, og det er hovedsagen. Kører med POWER DVD 6.0 Deluxe. lydkort er et 8-kanals. www.cmedia.com.tw/product/CMI9880.htm
PROJEKTOR: Hitachi PJ-TX 100, Kunne jo ikke vide der kom en 200. Men det er efter min mening en af de flotteste pj på markedt i dag, 1280 * 720 af de sødeste pixeler man kan forestille sig, Skal hænges på hovedet lige over sweetspot, 4,50 m fra et mat-hvid lærred på 234 x 137 cm gain 1.0. Hitachien har en lens-shift der siger spar to til det meste, hold op hvor kan den justeres. Og billedet er bare lækkert, skal bare lige kalibreres lidt...
SURROUND: Logitech Z-5500 Digital, Ja, grin i bare, men det er sku et godt system, det kan spille sindsygt højt, har DTS / DD, er thx godkendt, og spiller en god lyd ved film, vil indrømme det er ikke audiophile ht. men et rigtig godt alternativ til prisklassen op til 5-7000 kr. ( Forstærker-Højttalere ) Kravet var et system der ikke fyldte ret meget, skulle have forstærker og processor, det var bare det jeg skulle ha'. Som en lille gimmick, er fronterne gemt lidt af vejen. ( Læs: Inde i mine B & W cdm 1) Manden er jo ikke normal tænker i jo nok, men diskanten var alligevel sprunget, så deeeeeeeeeee...
Kabler: Lindy 5 m DVI kabel, 5 m VGA kabel, 6 m Sandberg lydkorts kabel 6-kanals. 5 m techlink Coax kabel. Har så fundet ud af jeg måske ikke har brug for VGA og Sandberg kablerne, Kan alt fra pc'en køre ud gennem Coax kablet???. Men tror nu at sandberg nok skal bilve brugt, eller hvad....?

Her er så lige et billed fra sweetspotten.. Jeg mangler stadig at få div. ledninger gemt af vejen. Tv'et er et finlux 28" som egentligt er for lille til afstanden 4.5 m. Beklager det dårlige billed. Ikke verdens bedste digi cam.

Kontrol enhed og 10" sub, tro mig, den kan altså flytte noget luft...
My favorit spot, i stuen. Jeg er klar over at bag ht. ikke hænger optimalt, men statsministeren i hjemmet ville ikke gå på kompromis.. Hitachien kommer til at hænge på hovedet øverst lige over billed rammen. Jeg har en ide om at den skal monteres på en acryl plade som så skrues op i loftet, det bliver derefter lidt svært at justere, men det må jeg tage med... Nederst til venstre ved bladholderen er det så meningen at min htpc skal stå.

Lærred trukke ned, højttalerne spiller lige nøjagtigt fri af kanten .. Det slår til enhver tid, 28"

Her er hun så.. Er hun ikke smuk, hun kan ikke lave mad, vaske op, eller rydde op... Men hun har heller aldrig hovedpine....
Håber i kan lide mit setup, jeg er glad og det er det der tæller.
Hilsen Palle..
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til billeder. Lyder spændende. Skal nok skrive lidt kommentarer når billederne kommer...
|
Til top |
|
|
palle2612 Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Så er der billeder..
Hilsen Palle.
|
Til top |
|
|
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser rigtig flot ud... Fatter ikke dem som køber 32plasma/lcd til mange tusinde kroner, når de kan få 100" for meget mindre!
OG regeringen må træde tilbage hvis statsministeren er inkompetent __________________ Mit Grej
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en ide til dine baghøjttalere..hvad med at hænge dem op bag gardinerne og så tage frontstoffet af dem, så kan du jo bare vinkle dem ind mod lytte positionen, og dermed få lov af ministeren til at hænge dem lidt højere?
|
Til top |
|
|
palle2612 Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der lidt liv i projektoren.
Dejligt med en "lidt" større oplevelse af pc'en, 17" monitor bliver bare aldrig det samme...

Billederne er taget i dagslys, med alm. gardiner trukket for..

Ahhhh. Wmv-hd.. At se højtopløseligt materiale er bare dejligt. Man må håbe at der snart sker noget mere seriøst på den front.

Lige et sidste hd-billed. Selvfølgelig kan i ikke se kvaliteten af billedet, men ville bare lige blære mig lidt..
Projektoren er ikke på plads endnu, da det er lidt mere besværligt med acryl pladen end jeg trode, med der arbejdes på det.
Hilsen Palle
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 26 August 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ser godt ud!
Jeg ville personligt fortrække at kunne få lærredet længere ned, så man ikke sidder med nakken bagover for at kunne følge med! Har du ikke noget drop-down på lærredet at gøre godt med?
- BR
|
Til top |
|
|
palle2612 Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lærred er faktisk med 50 cm drob down. Men jeg ville bare ikke spærre for højttalerne, er ikke klar over hvilken betydning det vil have hvis lærredet skyggede for højtt, men det må da kunne høres. Som det ses er der ikke de store muligheder for at ændre på pladseringen af ht. Jeg ser det nu heller ikke som det største problem, man lægger bare hovedet op af ryglænet.
Hilsen Palle
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa hvad er det for et lærred du har dig? :) et kingpin eller? og hvor er det købt? str osv? ;)
Mvh Jesper
|
Til top |
|
|
palle2612 Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jkk1989.
Lærred er et mat-hvid rulle lærred, 244x137 cm med 50 cm drop-down, gain 1.0 Mærket er Hamaxx. Glem alt om at finde det på nettet. Er rimelig sikker det ikke er verdens bedste, men hvis det var det kunne jeg jo heller ikke opgradere. Det blev købt sammen med projektoren på www.netpower24.de det tog ca. 10 dage at levere, det skal siges at de ikke havde nogen præcis dato for levering. Men da det først blev sendt afsted gik det meget hurtigt, kunne følge den på Ups.
|
Til top |
|
|
jkk1989 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 30 August 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
OKi... Tak ;) Står nemlig og mangler et lærred... :) Noget Alá 180x180 79" ikke specialt stort :) Og behøver ik være det vilde bare det er billigt....
|
Til top |
|
|
palle2612 Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom Hitachien endelig op at hænge.
Desværre må jeg konstatere at lyden fra blæseren, er lidt mere tydelig nu . Ikke til et punkt hvor det er belastendede men dog!!!. Måske vil jeg lave ophænget om så den istedet står på acryl pladen? nej. det vil nok ikke se for godt ud, det skal nok hellere være en alm. hylde.... Vi for at se hvad set ender med..

Pj. hænger (men hvor længe)!!!

Hænger stadig. (hitachien altså)

Færdige resultat...

Jeg er blevet temmelig tilfreds med resultatet..
Kom endelig med kommentarer...
PS. Kors hvor er det nemt at se hvis lærredet buler en smule, især ved bevægelser sideværts... man kan blive helt søsyg...
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt, det må man sige....
Kender godt det med lærredet, derfor har jeg også på mit eget lavet en DIY opstramnings løsning....er klar over at dte nok ikke er en løsning for dig... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
palle2612 Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fik jeg lige taget et par billeder af min htpc.

Tastaturet, mus og den trådløse modtager ses ikke på billedet, det bliver hevet frem når der er brug for det..

Bagsiden af dyret, der er jo rigeligt med tilslutninger og den fungere faktisk upåklageligt, det næste jeg skal have er et silent kit da jeg vil indrømme at den kan høres, men den er jo også kun ca. 1m. fra lytte positionen.
|
Til top |
|
|
palle2612 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 05:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så måtte pc'en lade livet.
Nej, så slemt er det nu ikke, men alt det med at starte pc / powerDVD, blev sgu lidt for besværligt, istedet er der blevet indkøbt en JVC MH-300 DVD/Harddisk recorder. Det gør altså livet lidt nemmere ved film, blot skal jeg nu huske at tænde Hitachi'en først, ellers kan den ikke finde ud af det med HDCP afkodning . Nå, men det er nu heller ikke noget problem, ellers lækkert med den JVC, tv-billedet på projektoren er blevet lysår bedre, jeg havde godt bemærket små fejl på pc-tuneren, men de var alligevel ikke så små, kan jeg se nu.
Blot surt efter lidt over et halvt år at skulle finde ud af det, og så skulle give ca. 4000 for JVC'en og yderligere 1200 for er 12 m langt supra hdmi-dvi kabel, bare fordi at JVC'en skulle stå under tv'et og Hitachi'en var så fandens langt væk.
|
Til top |
|
|
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
McDave skrev:
ser rigtig flot ud... Fatter ikke dem som køber 32plasma/lcd til mange tusinde kroner, når de kan få 100" for meget mindre! Måske er det fordi at de ikke har plads til det
OG regeringen må træde tilbage hvis statsministeren er inkompetent |
|
|
|
Til top |
|
|
Naddali Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 14 December 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker lille hjemmebio 
.. jeg har selv en Hitachi Illumina PJ-TX 100, og har købt den brugt.. den er jeg meget tilfreds med.
Rune __________________ "Gode ører lytter bedst"
|
Til top |
|
|