Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 16:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Kustodens Plasmabio! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 September 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Så er turen kommet til at jeg skal vise min, i forhold til jer andre, low-price hjemmebio frem.

Jeg er 18 år og studerer så pengene hænger ikke på træerne. Til gengæld er jeg meget tilfreds med hvad jeg har fået kombineret mig frem til over et par år!

Anlægget er som følger:

TV: Panasonic Th-42PA50e (Perlen i opsætningen. Fik det fra Tyskland for en måned siden. Skarpt billede, nem opsætning og for f*nden hvor er det stort! Ufatteligt gode penge givet ud. Det har løftet min anlæg til endnu uanede højder!)

DVD: Sony DVP-NS333 (Gør et fint job men regner med at skifte den ud inden for et halvt års tid. Mit plasma TV fortjener en lidt bedre afspiller)

Receiver: Sony 5.1 STR-DE475 (Fantastisk surroundreceiver til pengene! Gør et bravt job, både ved Stereo og selvfølgelig surroundsound. Har også fået overraskende gode anmeldelser rundt omkring)

Fronthøjtalere: Infinity reference 31 MK II (De spiller rigtig lækkert og fyldigt, er specielt gode til surround. Har en meget slagkraftigt bas. Fik for nylig nye diskantenheder og spikes til dem)

Baghøjtalere: Eltax (Ja, jeg er ikke stolt af mærket, men de spiller fint, jeg har intet at udsætte på dem!)

Centerhøjtaler: Eltax (Igen, mærket praler jeg ikke af, men den spiller også rigtig fint og skal ikke skiftes før jeg skifter fronter.)

Subwoofer: Eltax Atomic A6.1 (Subs kan Eltax lave! Den dur ikke til musik, men den er perfekt rumlende og dyb nok til at uddele lussinger i film!)

Kabler: Div. fra HIFI-klubben (Scart med guld i enderne, Coaxial mellem DVD og receiver, godt tykt højtalerkabel til højtalerne)

Lamper: Herstal (Aner ikke hvorfor de skulle med, men pæne er de da og så kan de dæmpes!)

Billede af Infinity fronten...

Diskantenheden i up close...

Agent Smith fra en lidt skæv vinkel...

Lidt reality TV fra Zulu. Som det måske kan anes er TV billedet meget tilfredstillende...

Et overall billede af det vigtigste...

Skærmen set tæt på, fra siden...

Den berømte Herstal lampe!...

Eltax fronten. Den ser jo nydelig ud...

Min subwoofer. Den står mellem venstre front og TV bordet...

Det er vel nærmest blevet kutyme at have Dolby, DTS og THX mærker på sin væg. Og ja, min bio er også har også THX-Certifikat!...

Den ene baghøjtaler og den ser jo også pæn ud...

Sweetspot med de to baghøjtalere og et still fra en scene i verdens bedste film...

Det hele set lidt udefra...

Der skal ikke meget til, at spille et forholdsvis lille rum op, så her er rigeligt med kraft...

Udsigt fra sweetspot...

Måske verdens mest tilfredstillende lyd og billede, har jeg ret?...

Filmsamlingen fra den ene side...

Og filmsamlingen fra den anden side...

Og Sony grejet. På nederste hylde står der en såkaldt "VHS-afspiller". Ved ikke om noget har hørt om sådan en.....

Beklager at billederne ikke er for gode, jeg skal vidst snart have et nyt kamera..

I er selvfølgelig meget velkommende til at give jeres mening til kende og til at komme med forslag til forbedringer eller ændringer!!!

Venlig hilsen Lasse

Til top Vis Kustoden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kustoden

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Sendt: 05 September 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt godt ud! Det er utroligt rart at se at der er andre unge mennesker herinde der formår at lave et anstændigt anlæg :D Jeg kan godt lide dit TV. Havde selv en STR-DE595 receiver og den gjorde det også rigtigt godt .. Så jeg kan godt forstå at du er glad for din. Med hensyn til Eltax er der intet at skamme sig over. En højttaler er dårlig hvis den spiller dårligt, ikke hvis den bærer et mærke der forbindes med noget "billigt" .. Egentlig er det jo synd for Dantax og Eltax at de har ladet Bilka ødelægge deres navne på bekostning af en god omsætning. Jeg har selv haft fem forskellige Eltax højttalere og jeg har ikke haft et ondt ord at udsætte på dem _OVERHOVEDET_. Mit Dantax plasma er også genialt og jeg kan slet ikke se hvad man skal betale 40.000 for et plasma for med den kvalitet min V2'er til 12.500 (dengang!) har :)
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 06 September 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa. Du skriver du har fået nye diskanter til dine infinity front. Nu er det sådan at jeg har baghøjttalerne i den infinity serie, men den ene diskant er røget.
Så ville godt høre hvor du har købt diskanten og hvad du har givet for den.

mvh christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Tak for feedbacken Hoegh og ja det er rigtigt. Så længe man er tilfreds med det der kommer ud af højtalerne er mærket reelt lige meget!

Krog: Jeg fik en lokal radiomand til at købe dem fra Infinity selv, og fik ham til at sætte dem i. For 2x diskanter + isættelse gav jeg 900,-

(Der har lige været en montør for at sætte stofa op i dag. Han har f*cked min kabelføring op.. argh!)

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 08 September 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Nåh okay, så kan jeg vidst godt leve uden :) Så må de jo bare sælges som defekt. TAk for svaret alligevel.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt kanon stilfuldt ud.

Lækker indretning, det ser ud til at du har formået at få meget for dine skillinger.

Godt gået!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 09 September 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

fedt anlæg.

Jeg kan se du er stor fan af THX
(Vi er ikke mange tilbage, fordi nogen tror at Creative THX er det samme som Lucasfilm THX certificeringen.)

Men så burde du måske gå lidt efter noget THX grej næste gang du skal skifte ud. Jeg ved godt at det koster kassen, men det er fedt.

En THX receiver fra Pioneer eller Denon burde kunne fås for 3-4 tusinde, hvor det straks er værre med med højttalere. JAMO THX ONE har jeg set flere gange helt ned til 5000 brugt, men det Fylder jo simpelthen... og så er det heller ikke helt så fedt i lyden når man spiller musik bare. M&K er de fedeste men de koster bare!

Well det var bare lige mit forslag.
God fornøjelse, og tillykke med dit plasma TV

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Så nu er der sgu snart gået tre måneder siden sidste indlæg...

Har i intet mere at sige gutter?

Jeg er desperat for noget respons!!!

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 November 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

cool plakat .. hvor har du fundet den?

Kustoden skrev:

Beklager at billederne ikke er for gode, jeg skal vidst snart have et nyt kamera..

har du fået købt det kamera, så vi kan få nogle bedre og større billeder? især af den skærm..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hehe, ved du hvad, det har jeg faktisk! Men billederne må jo ikke oploades i større størrelser!!

*Plakaten har jeg købt i Berlin for et halvt år siden - min stolthed!

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 28 November 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

jo bredere billeder kan godt uploades, bare de ikke fylder mere end 35kb.

programmet resizer kan anbefales til den opgave !!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 28 November 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot og  sikke da en orden, Er du langt nok væk fra den store skærm ?  

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Tak for rosen, tja man sidder lige knap tre meter væk og det er måske lidt i underkanten når man ser TV (dårlig grynet billede). Når der til gengæld kører film er det en fornøjelse, 42" skaber ægte biografstemning når man er så tæt på og billedet er meget skarpt. Jeg skal dog til at have købt en ny DVD-afspiller da den gamle ikke udnytter skærmen helt og så kan den heller ikke spille brændte Dual Layer skiver. Se tråden her hvis i er nysgerrige:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32307&P N=1&TPN=1

Ps. Jeg vil lige prøve at få smækket et par nye billeder på tråden...

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 November 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Må jeg spørge hvor du købte det tv henne? I hvilken tysk butik, og hvad var prisen?

Har du haft nogen dårlige oplevelser med det?

Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2005 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke på stående fod huske hvilken tysk butik det var i men jeg kunne betale pr. efterkrav og skulle give ca. 1600 euro (12.125.00 Dkr.).

Prøv evt. og tjek www.preissuchmaschine.de og søg på 42pa50

Fjernsynet er jeg meget tilfreds med. Intet kommer op i dens klasse når vi taler om så få penge! Den har ikke HDTV men der er ikke noget der bekymrer mig (endnu).

Absolut intet at udsætte på det, andet end at det tager lidt tid at skifte kanal. Sådan er det dog på de fleste plasma TV'er!

Jeg køber formentlig snart en bedre DVD-afspiller så det bliver muligt at vride lidt mere skarphed ud af skærmen.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 November 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Kustoden skrev:

Jeg kan ikke på stående fod huske hvilken tysk butik det var i men jeg kunne betale pr. efterkrav og skulle give ca. 1600 euro (12.125.00 Dkr.).

Prøv evt. og tjek www.preissuchmaschine.de og søg på 42pa50

Fjernsynet er jeg meget tilfreds med. Intet kommer op i dens klasse når vi taler om så få penge! Den har ikke HDTV men der er ikke noget der bekymrer mig (endnu).

Absolut intet at udsætte på det, andet end at det tager lidt tid at skifte kanal. Sådan er det dog på de fleste plasma TV'er!

Jeg køber formentlig snart en bedre DVD-afspiller så det bliver muligt at vride lidt mere skarphed ud af skærmen.

Takker. Har også set den til omkring de 12k i tyskland, men fik du noget at vide om reklamation/garanti ?

For sker der noget, så skal den vel sendes tilbage til butikken i Tyskland, og det kan let blive en bekostelig affærre...

Kustoden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Nope, med skærmen følger en "European Guarantee" fra Panasonic. Det ligner en lille brugsanvisning men er faktisk en garanti der dækker hele Europa. Denne lille folder sender du tilbage til forretningen du købte skærmen hos, så udfylder de den og stempler den og sender den tilbage til dig. Så kan din skærm repareres på det nærmeste Panasonic servicecenter i Danmark, hvis uheldet er ude!

Meget fixt men det er noget man selv skal tage initiativ til at finde ud af. Alt i alt skal man bare forberede sig grundigt og læse på lektien. Så er det intet problem at handle store ting i Tyskland - og der er mange penge at spare!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes