Forfatter |
|
BlaBlaBla Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey der så fik jeg tage lidt billleder af mit setup det mangler dog stadig en mængde fin tuning, samt en subwoofer.
Tv'et er et gammelt panasonic som faktisk er "ok" men vil gerne have det skriftet snarest
Forstærker har jeg valgt Pioneer VXX-1015

Dvd var dp-1500, dette bliver dog ændret til htpc er igang med at bygge den op mit hauppauge 500MCE kommer i løbet af næste uge så det bliver godt!
Derudover har jeg en psTWO sat til også
Fronterne består af 2 Stk. B&W DM603 s2 bi wired med tara labs kabler:)

Baghøjtalerne er B&W DM601 s3

Centerhøjtaleren er af samme serie nemlig B&W CC6 s2
Håber at få lidt imputs og ideer til hvad jeg skal vælge at sub til dette setup.
men på min ønskeliste er følgende ting i priotetsorden - HTPC bygget færdig - Nye kabler til baghøjtalere (evt forslag?) - Sub til at få de dybe toner frem:) - Nyt tv pioneer plasme når de kommer lidt ned i pris måske? eller projekter
Kunne godt tænkte mig at høre om lidt imputs til hvad folk bruger til at styre deres htpc'er da dette synes at være mit største problem for tiden.
håber i smider nogle kommentare og lidt kritik jeg er ikke specielt hård til hifi osv men elsker at se film og derfor er jeg begyndt at opbygge min lille hjemmebiograf, men det tager længere tid end jeg har lyst til på en lærling løn
Hilsen Morten __________________ Trådløst HTPC setup undervejs
|
Til top |
|
|
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot setup :) Meget stilrent og ikke alt for meget kabelrod...
Jeg ville da helt klart vælge projektor sådan som dit rum ser ud (det ligner det er rimelig aflangt).
Du kan nok bedst vælge sub ved at tage i f. eks Hifiklubben og låne en med hjem som jeg selv har gjort. Man kan kun vurdere subben i ens egne omgivelser.
Dine fronter må da tage en del "bund" men ellers vil en B&W ASW650/675 måske være en mulighed?
____________ Vh
Kasper
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Væggen bag fjernsynet tigger simpelthen om at få et lærred!
- Ellers er det jo fine stumper __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt lide det bord dit udstyr står i. Det ser jo næsten ud til det er lavet på målet 
Men ja, en projektor ville være toppen. Så kan du jo bruge TV'et til at se nyheder osv. på __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Soundfreak34 Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!Ser sku' flot ud!Vil gerne sige at jeg har det samme bord som din men bare i ahorn farve.Får din forstærker luft nok?Min står det samme sted som din, men central ligger på borden hvor selector har taget plads der hvor din central ligger.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud 
Husk at holde øje med at din receiver ikke bliver for varm, for den kunne nok godt bruge lidt mere luft omkring sig end den har nu. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
BlaBlaBla Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt en projekter ville stå godt til stuen, og tak for de mange svar:) synes også selv jeg har forsøgt at holde det rimelig stilrent.
jeg har endnu ikke bemærket at forstærkeren er blevet alt for varm. men kunne godt være jeg skulle sætte en temperatur føler fra computeren hen imod forstærkernes kølerribber på den måde må jeg kunne få min kommende HTPC til at overvåge temperaturen.
Jeg tror jeg vil prøve at lave en rum tegning så jeg bedre kan beskrive hvordan mit setup er placeret sådan målfast.
Hvor langt skal jeg egentlig placere mine fronter fra bagvæggen?
og er der nogen der har nogle fixe ideer til opsætning af baghøjtalere ligenu har jeg dem kun lige stillet op på nogle "søjler" de står dog alt for lavt iforhold til optimal højden
Ellers må jeg tage et "KOP bor" at lave nogle Ø50 huller i pladen hvor centeren er placeret det burde give lidt bedre varme afledning __________________ Trådløst HTPC setup undervejs
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da rigtigt godt ud , og som andre har bemærket, så ville det blive rigtigt fedt med en PJ.
Mht. ophængning af dine bag HT så kan du jo gøre som jeg, nemlig investere i et Vogels ophæng, det er en slags "hylde" som man kan sætte i den højde man ønsker (som jo er forskellig alt efter hvem du spørger, jeg selv synes det er bedst hvis de er nogenlunde i samme højde som fronterne, dvs. i øre højde når man sidder).
Har du overvejet at købe nogle bag center HT? f.eks. B&W DM 601, det giver en rigtigt fed effekt.
Hvad med et gulvtæppe? det optager en del af rumklangen..
Mht. kabel til dine bag HT. Ja jeg bruger det samme hele vejen rundt (næsten), jeg har ikke lavet bi-wire til fronterne fordi jeg er for nærig (der er Laaangt fra mine fronter til mine forstærkere...
Placering af dine fronter fra bagvæggen er meget afhængigt af rummet og hvad du synes lyder godt, prøv dig frem! Normalt forstærkes bassen jo tættere på bagvæggen man sætter dem...
Hvad er fronterne placeret på??? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
BlaBlaBla Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen-> tak for det!
Mine froter er placeret på spikes med VM ACOUSTICS VM tablets under, det fungere ok synes jeg. Tror jeg vil ud og kigge på de Vogel ophæng, hvis jeg kan finde dem et sted i byen (esbjerg)
Med Hensyn til gulvtæppe må jeg nok sige nej er ikke fan af gulvtæppe, synes sgu det er så træls får altid brændt huller eller plettet det når der afholdes mindre fester.
Bag center kunne jeg godt tænke mig meeeen skal vidst lige have kæresten til at vende sig til de 5 jeg i forvejen har sat op (hun er ikke glad ) __________________ Trådløst HTPC setup undervejs
|
Til top |
|
|