Forfatter |
|
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille update på side 2
Update på side 3 med sub og HIFI-rack
Update på side 3 med SVS PB10 subwoofer og Oppo DV971H DVD-afspiller. Kæft det er nogle gode investeringer
Update på side 5 med projektor m.v.
Update på side 6 med de seneste screenshots + mit hjemmelavede hjemmebioskilt 
Hej.
Efter i noget tid at have set på Jeres surroundsetups, og tilmed fundet megen inspiration, har jeg bestemt mig for at fremvise mit setup.
Dette består af følgende:
Anlæg
Receiver Yamaha RX-V595aRDS
DVD-afspiller Denver DVD-802
TV Samsung LE32R51B
Fra DVD-afspilleren til TV’et kører jeg med et component kabel. Lyden fra DVD’en til receiveren sendes via et optisk kabel. Lyden fra TV’et til receiveren sendes via kabler med phono-stik.
Da jeg er studerende vader jeg ikke ligefrem i penge, men jeg kunne rigtigt godt tænke mig en bedre DVD-afspiller – allerhelst Harman Kardon, men jeg tror jeg vil vente til Blu-ray/HD-DVD-afspillerne kommer på markedet. Men spørgsmålet er så bare hvornår man kan få dem til en rimelig pris . især hvis det skal være HK.
Højttalere
Front Dali Ikon 6
Center Dali Vokal 2
Bag Dali W2 On-Wall.
Fronthøjttalerne samt centerhøjttaleren er forbundet til forstærkeren med Van Den Hul Clearwater kabel. Ved alle 3 højttalere har jeg fjernet metalbøjlerne bagpå og erstattet dem med et stykke kabel (også VDH).
Baghøjttalerne er blot forbundet med et tyndt kabel, da jeg mente det var for dyrt at købe dyrere kabler når vi snakker ca. 10 m. Går heller ikke udfra at det gør den helt stor forskel.
Som i kan se, har jeg ingen subwoofer – endnu . Jeg har tænkt meget på at købe en SVS PB10-ISD, og jeg regner da også med at købe en indenfor en overskuelig fremtid. Der følger selvfølgelig en update når den tid kommer.
Jeg er indtil videre rigtigt glad for mit setup, som har været i rivende udvikling det seneste års tid. Da havde jeg f.eks. Eltax fronthøjttalere samt et stereoanlæg fra Pioneer. Her var fronthøjttalerne også koblet til anlægget – et slags ”dobbeltstereo” . Jeg må dog indrømme at mine nye højttalere giver en helt anden og meget, meget bedre lyd. Det kan på ingen måde sammenlignes.
Og nu til billederne….
Alt pånær baghøjttalerne

Forfra. Fronthøjttalerne (uden frontstof), centeren, fjernsynet, DVD-afspilleren samt receiveren

En af fronthøjttalerne tæt på.

Ledningerne bagpå

Centeren uden frontstof, receiveren samt DVD-adspilleren

De 2 baghøjttalere forfra samt barskabet (man er jo kun ung én gang )

Baghøjttalerene skråt forfra

Baghøjttalerne fra siden

Nå, det var en lang smøre. Håber på nogle kommentarer. Gerne med forslag til forandringer/forbedringer 
Mvh. Martin __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Tøffe Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Ey Martin
Nice setup - meeen du må da give dine højtalere lidt mere plads. Prøv at hive dem lidt ud fra væggen, og hvis det er muligt så ryk lidt rundt på sagerne så du får lidt mere plads imellem dine fronter. Men jeg kan godt se at du er lidt presset med pladsen Kender det med pladsproblemer alt for godt - men nu skal jeg så heldigvis snart flytte 
Men som sagt ellers et nydeligt setup!!!
Tøffe
|
Til top |
|
|
febbe Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt setup:D
hehe jeg har samme headset som dig:/
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til jer begge for de rosende ord.
#Tøffe. Ja, pladsmangel er ikke sjovt. Men jeg er godt klar over at de helst skal stå længere væk fra væggen (og også fra de andre ting). Jeg har flyttet dem lidt tættere på hinanden, for jeg kan ikke rigtigt flytte på de andre ting pt. Jeg har fulgt din anbefaling og sat fronterne lidt længere frem, så der nu er 15-20 cm :).
#febbe. Hvor :/ ? Synes de spiller fremragende til prisen, men desværre virker min mic. ikke, så der bruger jeg et headset til en 50'er  __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da godt ud :) Du kan godt glæde dig til at få mere plads engang, så Ikon'erne bedre kan folde sig ud. Vi har iøvrigt næsten samme setup.... Samme fjernsyn og fronter ihvertfald :)
|
Til top |
|
|
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej martin...
fine billeder.. det er sku blevet et fedt setup!!! glæder mig til at høre det spille __________________ B&W Nautilus bio...
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup du har. Dali's Ikon serie er helt sikkert et godt fundament i et suroundanlæg der ikke skal koste en bondegård.
En bedre dvd-afspiller er nok en god idé, så får du også mere glæde af dit tv. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
Det ser da godt ud :) Du kan godt glæde dig til at få mere plads engang, så Ikon'erne bedre kan folde sig ud. Vi har iøvrigt næsten samme setup.... Samme fjernsyn og fronter ihvertfald :) |
|
|
Ja glæder mig bestemt også til at jeg får noget mere plads. Men der skal nok et andet værelse til før jeg får det. Ved ikke rigtigt hvad jeg skulle fjerne fra værelset, men man bliver jo ældre, så det kan være at der snart er noget som kan flyttes ud = på loftet/sælges.
lars ole skrev:
hej martin...
fine billeder.. det er sku blevet et fedt setup!!! glæder mig til at høre det spille
|
|
|
Heh, du kommer bare. Mangler bare lige en sub - så er den ved at være der. Tak for hjælpen btw ;).
MichaelWB skrev:
Lækkert setup du har. Dali's Ikon serie er helt sikkert et godt fundament i et suroundanlæg der ikke skal koste en bondegård.
En bedre dvd-afspiller er nok en god idé, så får du også mere glæde af dit tv.
|
|
|
Ja en god DVD-afspiller står bestemt også på ønskesedlen, men har i nogen fornemmelse af hvornår Blu-ray/HD-DVD-afspillerne for alvor begynder at komme til DK? Evt. fra Harman Kardon...
Har gået meget efter at det ikke skulle koste alt for mange penge, for jeg er jo trodsalt på SU (har dog lidt arbejde ved siden af), men alt i alt er jeg super tilfreds. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 28 April 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I dag kan du jo købe en rimelig god dvd-afspiller til 2-3.000 kr men der kommer til at gå noget tid før HD-DVD og BD vil være tilgængelige til fornuftige priser. Desuden går der jo også noget tid før der er et stort udbud af film på de to formater og sidst men ikke mindst, så er der jo tale om en formatkrig, så du risikere at købe den "forkerte". Så jeg ville ikke bekymre mig så meget om de nye formater, en bedre dvd-afspiller vil give dig en forbedring her og nu. Når de nye afspillere så er blevet billigere og der evt er fundet en vinder, så kan du skifte igen, i mellemtiden vil du så have haft glæde at et bedre billede. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 28 April 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
cool setup du har.. men kan den forstærker trække de højttalere???
som nævnt ville en ny (bedre) dvd gøre dit tv retfærdighed... er helt sikker på du ville få et meget bedre billede hvis fik en bedre dvd afspiller, og lyden ville nok også blive bedre.... 
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
I dag kan du jo købe en rimelig god dvd-afspiller til 2-3.000 kr men der kommer til at gå noget tid før HD-DVD og BD vil være tilgængelige til fornuftige priser. Desuden går der jo også noget tid før der er et stort udbud af film på de to formater og sidst men ikke mindst, så er der jo tale om en formatkrig, så du risikere at købe den "forkerte". Så jeg ville ikke bekymre mig så meget om de nye formater, en bedre dvd-afspiller vil give dig en forbedring her og nu. Når de nye afspillere så er blevet billigere og der evt er fundet en vinder, så kan du skifte igen, i mellemtiden vil du så have haft glæde at et bedre billede. |
|
|
Ja du har nok ret. Har du evt. erfaringer med HK's DVD-afspillere? Her tænker jeg specielt på HK DVD 22 og DVD 27/47 (er sidstnævnte udkommet?). Jeg kan muligvis få en brugt HK DVD 22 til 1300 kr. Vil dette være et godt køb?
nemligja skrev:
hej
cool setup du har.. men kan den forstærker trække de højttalere???
som nævnt ville en ny (bedre) dvd gøre dit tv retfærdighed... er helt sikker på du ville få et meget bedre billede hvis fik en bedre dvd afspiller, og lyden ville nok også blive bedre.... 
|
|
|
Nu har jeg ikke prøvet at køre dem med en anden forstærker, og jeg har ikke været rigtigt HIFI-interesseret før de seneste måneder. Før var det mere computer, sport osv., så forstærkere har jeg ikke så meget forstand på endnu. Derfor har jeg også svært ved at sige om den kan trække dem - altså de spiller allesammen, men hvordan det kunne blive bedre mht. lyden kan jeg ikke rigtigt forestille mig før jeg hører højttalerne testet på en anden.
Jeg købte forstærkeren af en ven (Lars Ole herinde fra), og før han fik HK havde han min Yamaha til at trække 2 stk. B&W Nautilus 803 - det må siges at være endnu værre end i mit tilfælde .
Men jeg kunne rigtigt godt tænke mig en HK forstærker, men pengene skal jo også lige være til det. Min drøm er nok en HK 435/635. Begge burde da kunne levere nok power, ikke sandt? __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Mikkel Drewsen Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 28 April 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Virkelig fede højtalere, rigtig ambitiøst med samme mærke + serie hele vejen rundt! Og det ser tilmed rigtig godt ud. Umiddelbart vil jeg da også tro, at en kraftigere receiver, samt en bedre DVD-afspiller ville gøre underværker. Også lidt synd at du praktisk talt får surroundlyden LIGE i nakken. Men kan godt se at det er svært at ændre på, med din begrænsede plads...
Men thumbs up for noget ganske labert surround, det må lyde fedt! 
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Drewsen skrev:
Hej!
Virkelig fede højtalere, rigtig ambitiøst med samme mærke + serie hele vejen rundt! Og det ser tilmed rigtig godt ud. Umiddelbart vil jeg da også tro, at en kraftigere receiver, samt en bedre DVD-afspiller ville gøre underværker. Også lidt synd at du praktisk talt får surroundlyden LIGE i nakken. Men kan godt se at det er svært at ændre på, med din begrænsede plads...
Men thumbs up for noget ganske labert surround, det må lyde fedt! 
|
|
|
Hej.
Tak skal du have. Ja, jeg er godt klar over at der måske er noget i anlægget der halter i forhold til højttalerne, men man skal jo starte et sted. Altså baghøjttalerne sidder ca. 20-30 cm. over hovedhøjde. Dvs. der er ca. 60-70 cm til diskanten vil jeg tro. Jeg læste mig frem til at de skulle sidde 60-90 over hovedet. Men så en film i går, og der synes jeg bestemt det lød godt, og bemærkede ikke noget negativt ved baghøjttalernes placering - men måske er det fordi man ikke har hørt dem i andre positioner.
Men jeg er meget glad for højttalerne, og hvis der så kommer en subwoofer, så er "lyden komplet". Så kan jeg begynde at kigge på DVD og forstærker :). Jeg kunne jo også have købt en forstærker i stedet for baghøjttalerne, men de trak mere i mig må jeg indrømme. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
hifinørden Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
Sendt: 28 April 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej BlackWidow,
Det ser sgu godt ud, og jeg ville egentlig gerne høre lidt mere om dine baghøjttalere. Nu er du lidt for tæt på dem, men de skulle spille forrygende. Er de så gode som jeg har hørt andetssteds, og kan du kommentere dem nærmere?
Med hensyn til din DVD, så skulle du kigge nærmere på en Kinesisk lavpris DVD afspiller, som via DVI udgangen leverer et billede som andre producenter sukker efter. Der er en tråd der kører lige nu: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38895 samtidig er der en anden tråd, som også beskriver denne DVD afspiller (Oppo). Jeg kan ikke lige husker hvornår den var oppe, men prøv at søge. Den skulle losten omkring 1500 og giver et fantastisk billede, men kiún via DVI __________________ Mvh Thomas.
Onkyo Integra A-9911 + Hjemmebyg der snart skal forbedres...
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 28 April 2006 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har da forbundet VDH Clearwater forkert... Du skal køre dobblet til bas og en op til diskant, så sker det noget!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifinørden skrev:
Hej BlackWidow,
Det ser sgu godt ud, og jeg ville egentlig gerne høre lidt mere om dine baghøjttalere. Nu er du lidt for tæt på dem, men de skulle spille forrygende. Er de så gode som jeg har hørt andetssteds, og kan du kommentere dem nærmere?
Med hensyn til din DVD, så skulle du kigge nærmere på en Kinesisk lavpris DVD afspiller, som via DVI udgangen leverer et billede som andre producenter sukker efter. Der er en tråd der kører lige nu: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38895 samtidig er der en anden tråd, som også beskriver denne DVD afspiller (Oppo). Jeg kan ikke lige husker hvornår den var oppe, men prøv at søge. Den skulle losten omkring 1500 og giver et fantastisk billede, men kiún via DVI
|
|
|
Jeg har lige fået mine baghøjttalere for en uges tid siden eller to, så jeg har lidt svært ved at bedømme dem endnu (jeg har haft mange afleveringer, andre lektier osv., så jeg har kun set en enkelt film med dem tilsluttet). Det er da filmlyden du er interesseret i? Jeg skal nok skrive igen når jeg har set et par film mere, men nu er der gymfest i aften, så det bliver nok ikke lige i dag.
Indtil videre er jeg dog kun blevet positivt overrasket, men det er som sagt på et billigt grundlag pt.
Det lyder spændende med den DVD-afspiller. Den vil jeg kigge nærmere på i weekenden. Er der nogen der har erfaringer med den herinde fra?
Raskolnikov skrev:
Du har da forbundet VDH Clearwater forkert... Du skal køre dobblet til bas og en op til diskant, så sker det noget!
|
|
|
Argh, forklar! :). Det er noget jeg lige har lavet, så hvad har jeg gjort forkert helt præcist? Hvad sker der ved denne fejl? Hvordan skal det være tilsluttet på højttaleren og hvordan på forstærkeren? Men tak for oplysningen... __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 29 April 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 29 April 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart at se andre på min egen alder vise at de KAN være med dér hvor det er RIGTIG sjovt.
Superfedt setup, Ikon er en flot, stilren og vellydende serie hvis det står til mig.
Jeg er specielt "Hooked" på W2'erne.. 
Det virker som om at du godt er klar over dit svageste led, nemlig den Denver.. så ingen ris herfra kun .. MVH Feeble
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 29 April 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
Rart at se andre på min egen alder vise at de KAN være med dér hvor det er RIGTIG sjovt.
Superfedt setup, Ikon er en flot, stilren og vellydende serie hvis det står til mig.
Jeg er specielt "Hooked" på W2'erne.. 
Det virker som om at du godt er klar over dit svageste led, nemlig den Denver.. så ingen ris herfra kun .. MVH Feeble
|
|
|
Mange tak. Ja, er også begyndt at elske mine W2'er. Synes faktisk de er rigtigt flotte, og indtil videre har de også leveret en kanon lyd.
Da jeg var i HFK for noget tid siden (inden jeg havde købt noget) var jeg næsten 100% sikker på at jeg ville have Dali. Derfor hørte jeg Suite og Ikon, og for at være ærlig, så kunne de slet ikke sammenlignes. Suite'en virkede på mig meget indelukket, mens Ikon'en spillede mere detaljeret og klart. Derfor var der ikke nogen tvivl hvilken jeg ville have, da jeg havde besluttet mig for min prismæssige smertegrænse - et sted må man jo stoppe .
Jeg tror faktisk også snart jeg køber en ny/brugt DVD-afspiller, som gerne skulle være bedre end min nuværende. Men det bliver den vel næsten automatisk uanset hvilken man køber, hehe. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|
BlackWidow Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
|
|
|
Mange tak for hjælpen. Jeg har nu fået forbundet kablerne rigtigt, og det gav en kraftig forbedring af bassen. Der kom meget mere spark i den, så det var godt jeg fik taget et billede af den tilsynesladende fejl.
Jeg har desuden lige bestilt et sæt VDH ClearWater kabler mere, da jeg fik at vide af Raskolnikov at det var bedst at køre med 2 x kabel til hver højttaler. Opdatering følger, når jeg har testet dette. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Mit surroundanlæg
|
Til top |
|
|