Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 16:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Nye tider på vej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nye Tider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Mit gamle nokia 28" widescreen kunne næsten ikke mere. Jeg havde sparet op og kigget på fladskærme i flere år. Nu havde jeg sat mig det mål at til WM i bold skulle skærmen hænge på væggen. Skulle det være en Pioneer XDE436 eller en Panasonic PV60? Nej ikke en plasma så heller en LCD. Skulle det så være en Loewe som kan det hele eller Samsung som jo vandt en EISA award? Nej ingen DVB-T tuner.Så kom den nye Sony Bravia KDL-40V2000. Yes,bestilt på recorder.dk og så i gang med stuen.

Gulvet skulle slibes, ud med det hele. Så kunne man se væggen. Så skulle den også males.

En dag jeg var alene hjemme lavede jeg en testopstilling. Min "fladskærm" i naturtro størrelse blev lavet af gavepapir.Min søn på 15 spurgte hvad er det for et Rudolf Steiner billed jeg havde hængt op. Konen sagde chokeret "skal den være så stor?"

Jeg har læst her i forummet at flere anbefalede en højde fra gulv til skærm på ca. 85 cm og jeg er helt enig. Den skal ikke hænge for højt.

Endelig kom der besked fra Roskilde at nu var den kommet. Hvad med pixelfejl spurgte jeg i forretningen? Det problem havde Sony ikke og hvis jeg var meget uheldig kunne jeg bare få den byttet. Fin service.Der var heller ikke fejl på panelet.

Jeg købte et Vogel ophæng med hjem og så var jeg klar.

Sådan stod den i kassen.Den står meget stabilt på foden.

Af med foden og ned på tæppet som der står man kan gøre.Det var lidt svært at få plads til scartstikkene men det gik.Jeg konstaterede at mit conax cammodul passede ind i hullet. Det får jeg måske brug for en dag. Ærgeligt at der ikke er DVB-C tuner i også for så kunne jeg se canal+ uden ekstern dekoder ligesom på et Loewe.(Vi har Vision Digital på fællesantennen)

Nå op med skærmen og i gang med at installerer.Jeg lavede samme fejl som andre og valgt danmark som land og så virker DVB-T bare ikke. Over på sverige og dansk sprog.Så kører det.

Åhh, det er bare et herligt billed.Mere om anlæg og teknik senere.

Til top Vis Nye Tider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nye Tider

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Det ser lækkert ud

Glæder mig til at høre om resten af anlægget.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

velkommen til... rigtig flot set-up du har dig. Det tv er bare rigtig godt.. har selv nogle venner der har det

glæder mig til at se mere

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Velkommen til!

Flot udført.

Rigtig godt med billeder af hele processen, det er sjovt.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Det ser flot ud. Syntes dog dine fronter står MEGET tæt på bagvæggen. Glæder mig til flere billeder og at høre lidt om elektronikken.

MVH WRONG

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Nice, men goddammit, af med de klistermærker!! ;)

L.

Nye Tider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Wrong du har ret med hensyn til placeringen. Jeg leder efter et møbel som kan rumme det hele og som passer til kirsebær finish. Indtil da gør jeg ikke så meget ud af og trimme anlægget. Fronthøjtalerne er som I måske kan se Audiovectors M3 med superstands. De er snart 10 år gamle og nok det bedst jeg nogensinde har købt. Hvis det da ikke den C-Sub som står ved siden af. Bemærk forskellen på M og C i finish.

Alle højtalerere er Audiovectors. Centeren burde være en fra M-serien men den var for dyr dengang, så det blev "kun" en AV-C. Den vil jeg gerne skifte en gang med tiden.

Baghøjtalerne er CX og alt er i kirsebær.

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Boconcept sælger nogle pæne TV-bænke bla. i kirsebær.
Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Nye Tider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:
Boconcept sælger nogle pæne TV-bænke bla. i kirsebær.

Rigtigt. Jeg har været ude på Amager og det er noget af det bedste jeg har set. Møblet skal IKKE være kirsebær for om få år er højtalerne sandsynligvis skiftet ud. Det var meget nemmere hvis højtalerne var sorte, så kunne jeg købe hvilkensomhelst farve møbel og det ville stadig passe sammen.

Nye Tider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Som tidligere nævnt er jeg tilsluttet lokal fællesantenne. Jeg har alligevel en parabol stående i baghaven. For det meste vender den mod 1 grad vest. Når det bliver muligt at få en HD modtager til rimelige penge skal parabolen skiftes til en med plads til flere LNB hoveder så jeg kan modtage 13 og 19 grader øst også.

På loftet ligger min DVB-T antenne. Købt for 50kr i en antennebutik på Amager. God og billig. Det er nok til at jeg kan modtage DVB-T signalerne med 100% styrke.

Her er så mit krydsfelt. Fællesantennesignalet kommer ind i det sorte kabel helt til venstre. Løber ind i Internet filter og via det hvide kabel ned til det lodretstående hvide kabelmodem. Jeg bruger det ikke til noget p.t. da jeg har fået en hurtigere ADSL. TV signalet løber ind i den store Comega forstærker og videre over i den store fordeler. Fra fordeleren løber signalerne i de grå kabler til kontor og værelser. I det lille sorte kabel løber TV signalet ind i en samledåse hvor også signalet fra DVB-T antennen går ind og derfra ned til LCD skærmen. Det kan kun lade sig gøre fordi K66 er ledig i kabelnettet. Yderst til højre løber parabolsignalet ind i en samledåse der gør det mulig at få satellit og kabeltv i samme kablel.

Det store kabinet til højre er et telefonomstillingsanlæg og i bunden står en gammel HUB.

Slut for nu. WM skal også passes.

Trash_Master
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

ser rimlig nice ud det der  hva kan man tage af kanaler på sådan en DVB-T antenne ??
Til top Vis Trash_Master's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trash_Master

Nye Tider
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Trash_Master skrev:
ser rimlig nice ud det der  hva kan man tage af kanaler på sådan en DVB-T antenne ??

Jeg kan kun se DR1, DR2, TV2 og programmet med tegnsprogstolkning. Hvis jeg havde en stor antenne kunne jeg se en masse tyske, det kan du sikkert der hvor du bor. Hvis man har fællesantenne skal man lige passe på at der ikke er programmer som ligger på samme kanal.

Fodbold WM er rigtig godt i ægte 16:9.

Trash_Master
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

hehe wm er så ikke lige det jeg er efter !! det er mere fordi at damen gerne vil se dr2 og det har vi ikke lige da man jo bord lidt ude på landet hvor der ikke er nogen fællesantenne !!
Til top Vis Trash_Master's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Trash_Master

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hva med et Cilc møbel..? de ser godt ud, og kan fåes i mange forskellige udgaver.. men prisen er dog lidt pebret..  www.clic.dk
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 December 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Fed centerhøjttaler . Den spiller godt!.

Og ellers et ganske nydeligt setup!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes