Ja nu er det vist langt om længe min tur til at vise frem. Jeg er endelig ved at være ved vejs ende med indkøb og indretning så nu vil jeg gerne vise resultatet frem.
Mit mål har været at forene god lyd med et pænt og et smule diskret design uden samtidig at bruge hele opsparingen på projektet. Jeg synes selv det er lykkedes ret godt og det er i hvert fald en fornøjelse at se en god film på anlægget. Det bliver brugt 95% til at se film på, så det er der også taget hensyn til.
Først og fremmest et lille oversigtsbillede over hvad det hele drejer sig om:

Panasonic TH50PX70:
2 HDMI-indgange
Kontrastforhold: 10.000:1
Integrerede højttalere i bunden
Integreret analog og digital DVB-T-tuner
1.500 sider Tekst-TV
Opløsning på 1366 x 768 pixels
Panasonic SA-XR59
7 x 100 watt (DIN) med advanceret DUAL AMP
HDMI indgang/udgang med HDAVI Control (Viera link)
Højttaler indstilling med målemikrofon
6-Kanalsingang (DVD-Audio klar)
Automatisk højttaleropsætning letter indstillingerne
Højkvalitets gengivelse af lyd og billede via HDMI (1080p)
Panasonic DVD-S53
Video D/A Converter 108MHz/12-bit Quick OSD
HD Up-Conversion(1080p/1080i/720p)
HD Enhancer
Digital Noise Reduction
HDMI Terminal
Audio D/A Converter 192kHz/24-bit
Dolby Digital Decoder
DTS Decoder
PC / HTPC
Er ikke helt færdigbygget endnu men kommer til at bestå af de ting der står på oversigten. Den står i kontoret ved siden af stuen og bliver brugt både som alm. pc og til at afspille musik og film i stuen.
Højtalere:
Front: DLS D3
88 dB/1m, 1W
28 mm soft dome
3" woofer
3" midrange
28 Hz - 25 kHz
Center: DLS TC3
2 vejs basrefleks
88 dB/1m, 1W
28 mm soft dome
2x3" midrange
72 Hz - 25 kHz
Bag: DLS TS3
2 vejs basrefleks
88 dB/1m, 1W
28 mm soft dome
3" woofer
68 Hz - 25 kHz
Sub: Audio Pro Ace Bass 2
Amplifier: 500 W rms
Woofer: 4x5 1/2” long-throw
Passive radiator: 10”
Frequency range: 25-100 Hz
Lo-pass filter: 50-100 Hz, variable 36 dB/octave
Hi-pass filter: 100 Hz, 6 dB/octave
Dimensions (WxHxD): 325x335x395 mm
Weight: 15,2 kg
Det er en jeg har til låns indtil videre, regner med at anskaffe mig en XTZ 99w12 indenfor nærmere fremtid.
Satbox:
Det er bare den std. man får med canal digital. Signalet er så derfra ført til TV men også tilbage i den eksisterende antenneinstallation i huset. Jeg har så en IR extender på så jeg kan bruge remoten i hele huset.
Så det sjove... noge billeder. Først lidt af renoveringen. Da jeg alligevel skulle have tapeseret osv valgte jeg at få fræst de fleste kabler ind i væggen. Dengang var planen ikke væghængte baghøjtalere men hvis jeg havde vist det blev det var kablerne dertil også kommet i væggen.

Så er der rillet op og klar til kabler hvor TV'et skal hænge. Den der går helt op er til antenne/satkabel, højtalere, HDMI fra kontoret osv

Nede bag i stuen. Her kommer HDMI til kontor (Som er lige på den anden side af væggen) og kabel til baghøjtalere ned igen. Desuden er der trukket et USB kabel fra kontor og herind så det er muligt at bruge en remote til HTPC

Kablerne trukket og der er pudset efter igen. Jeg valgte at trække lidt ekstra for en sikkerheds skyld. Bla. ekstra antennekabel hvis det der er skulle gå i stykker. Jeg trak også en alm. netværkskabel hvis der skulle blive brug for det engang. Der er også trukket ekstra HDMI fra gulvet og op til TV.

Bagi stuen er der også spartlet til.

Så bliver der lagt gulv og der er tapeseret.

Endelig kom TV'et op at hænge. Jeg købte det via fælleskøbet på Recordere, men det har så bare stået i kassen siden da (2,5mdr)

Så kom der et møbel til også, og der blev skjult lidt ledninger.

Så kom XR59 og DVDS53 hjem fra tyskland.

så kom de på plads i møblet. Man må sige de er lavet til at passe ind der..

Fandt det sæt D3 brugt.
Så kommer nogle billeder her fra i aften hvor det hele er ved at være på plads:

De 2 spots over TVet er drejet ind på væggen, og det giver en ret fed effekt + det er behageligt at se tv med.

Den ene baghøjtaler. USB kablet hænger klar oppe under den til en IR øje til remoten til HTPCen

Jeg syntes selv det er blevet enkelt og flot at se på.

Fjernbetjeningshelvedet.. Måske man skulle overveje en universal der kunne klare det hele

Ace Bass 2 subben. Den er ikke optimal til den store stue jeg jeg, men er som sagt også kun til låns indtil videre.

Et oversigtsbillede fra lidt bag sweetspot.

D3 og subben

Den anden D3 fronthøjtaler

Nærbillede af tv-bænken.

Er meget glad for alle kablerne til TVet kom i væggen 

Her ses USB ledningen lidt bedre.

Baghøjtalerne er ophængt med Vogels VLB 50 ophæng.
Det var vist det der var lige nu, men også noget af en smøre... Ris/Ros/Ideer modtages selvfølgelig gerne