Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 03:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: theHomeCinema of NonameDesigndk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Davs..

Sys lige jeg ville også ville poste mit setup her på hifi4all. Dem af jer der også er på recordere en gang i mellem har måske set den før , så intet nyt i forhold til det ;)

Ja det hele startede ud med en PS3 sidste forår, men tog først for alvor fart på her i sommers og så de sidste par måneder. Men lige en præsentation af hvilke komponenter mit anlæg består af:

Setup:
- TH-42PZ80E
Logitech Z-5500 Digital spiller godt 
- PS3 60GB
- PC med følgende specifikationer:

• Bundkort: Gigabyte GA-EP45-DS3L
  • CPU: Intel Q6600 @ 2,4GHz
  • Grafikkort: Sapphire Radeon HD 3870 Ultimate edition (512MB GDDR4) (Passiv kølet)
  • RAM: OCZ Titanium 2x2GB (PC2 6400 800MHz) 
  • PSU: Antec Earthwatts 500W
  • HDD: WD 250GB
  • DVD/CD: Philips DVD brænder
  • Kabinet: AeroCool ExtremEngine 3T Sort (ser fedt ud i mørke - 250mm på siden og 140mm blå LED blæser i front - køler rigtigt godt, 45 grader GPU, og 37 grader CPU under belastning)

Det hele er klemt ind i et ca. 4m x 3m lokale hvor de to "vægge" er ubrugelige (skabe på den ene og et vindue på den modsatte væg), så det er lidt svært at finde en optimal måde at stille det op på

Kabler:
Clicktronic 2m HDMI (PS3 -> PZ80E)
Clicktronic 5m HDMI (PC -> PZ80E)
Clicktronic Jack - phono 3m (TV -> Z-5500)
Clicktronic 5m Coax kabel (PC -> Z-5500)
Home Theater Toslink 1.5m (PS3 -> Z5500)

Kabelkanal under tv (0,75m)
Kabelkanaler til højtalere m.m. er bare nogle plastik fra Harald Nyborg i forskellige størrelser

Fremtiden:
- muligvis et nyt tv-møbel (designet selv) - glas er ikke til at holde rent men det var billigt
- Sofabord til glas m.m. når man hygger med film
- diNovo Mini, diNovo Edge og MX Revolution

- En surround-receiver (Onkyo 806 måske?)
- nye højtalere (2x Dali Concept 8, Lektor 6 eller måske Ikon 6, 2x små baghøjtalere fra den serie jeg ender med at købe fronthøjtalere fra, 1x center Ikon Vokal 1 eller 2)
- ny Sub (Ikon Sub)

DIY TV-møbel:
Jeg har scannet nogle af skitserne ind (som sagt skitser, så målestoksforhold m.m. er der ikke taget højde for) Jeg har også lavet en enkelt optegning i MS Visio, hvordan den kunne komme til at se ud fra fronten, men har ikke lige fået lavet det om til et billede.

første skitse viser lidt om hvordan jeg vil have det til at se ud, eller godt nok skal der være nogle låger på.. om der kommer en eller 2 blæsere i bunden er jeg ikke blevet enig med mig selv om endnu.. Anden skitse viser lige hvordan jeg regner med at lave en "falsk" bagbeklædning hvor jeg så kan føre kabler bagved.. som sagt er der ikke taget højde for målestoksforhold, så nej, selvfølgelig skal bagvæggen ikke være så langt inde i møblet..

Billederne:
Ja og så til billederne af mit setup

Ja sådan ser det ud nu.. undskyld billedkvaliteten, men det er bare min 6220C der er brugt til formålet..

ja så også lige et billede af min dejlige sovesofa.. den er simpelthen bare genial og rigtig lækker at ligge i når man ser film Man kan her også se mine to baghøjtalere..

Hmm ja det er så hvad jeg lige har haft råd til indtil videre.
Nu må vi se hvornår min lærlingeløn tillader mig at udbygge med bedre lyd..

"Historie":
Det hele startede for alvor d. 19. juni 2008 hvor jeg fik min første fladskærm, og ja, siden hen er min "hjemmebio" bare vokset og blevet bedre  jeg fik allerede min PS3 i marts/april 2007.. på grund af mangel på penge m.m. (man kan jo aldrig få for meget) købte jeg kun et 21" billedrørs tv til at starte ud med.. men jeg har hele tiden regnet med at købe en flad med ordentligt billede til min PS3 lige så snart der blev penge..

Det har altid været min drengedrøm at få mig et ordentligt surround anlæg , men ja, som I kan se har jeg endnu ikke fået den opfyldt.. Regner dog med den bliver opfyldt i foråret/til sommer i år, 2009, når jeg har sparet lidt op igen efter de ekstreme udgifter jeg lige har haft her i sommers/efteråret, 2008..

jeg tænkte, at jeg lige ville vise nogle af de "gamle" billeder.. så kan man få et lille indblik i hvordan min "hjemmebio" har udviklet sig

Her har jeg næsten lige sat mit nye tv op og til PS3'eren. Det er Ice Age 2 - hvis nogle skulle være i tvivl - på DVD, afspillet fra PS3 med upscaling slået til..

BILLEDER (28.09.08):

Her er jeg lige blevet færdig med "Operation Kabelskjul"

Billeder 21. okt. 08

Her havde jeg lige købt og "installeret" mit Logitech Z-5500 Digital i min "hjemmebio", inkl alle kabelbakker.

Højre baghøjtaler og min sub med control center ovenpå.. Jeg har nu min PS3 via Digital Optisk, PC via Digital Coax og TV via phono på samme tid.. nice  jeg ikke skal skifte rundt på kablerne mere.. Til hver højtaler købte jeg den mindste kabelbakke jeg kunne få 16x16mm.. Jeg ville ikke ud og give det hvide ud af øjnene for en Alu kabelbakke.. måske når jeg flytter, men ikke nu..

Jeg har lidt billeder af kabelskjulningen både bagved tvbord og bag skrivebordet hvis det skulle have interesse. ?

Det var så alt for denne gang. Alt ris og ros er meget velkommen

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Hej Stephen og velkommen til.

Det ser da helt fornuftigt ud.
Det ser ikke ud til være et ret stort rum du har dig. Så indretningen ser ud til at være ret vellykket størrelsen taget i betragtning.
Jeg synes også det er meget godt gået med en PZ80 som førstegangs skærm. Jeg har selv en PZ800 og det er nu gode skærme Panasonic har fået lavet der.

Logitech er jo næsten altid godt, men som hifi anlæg findes der nok bedre. Jeg kan godt forstå du vil have noget mere senere hen. Onkyo er klart en mulighed. Jeg, og alle andre herinde, kan komme med en masse forslag til hvad du ellers kan kigge efter. Men vent med det til du rent faktisk skal igang, og så se hvad der er at vælge mellem til dën tid. Husk også at kigge brugt. Der kan være meget at spare.

Du har fået en god start. Vi glæder os til at se hvad det kan udvikle sig til

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

tusind tak

ja det er som sagt noget ala 3m x 4m, altså den væg mit tv hænger på er ca 4m så på det andet led kan jeg altså max have en afstand tv på lidt under 3m, men foretrækker faktisk det lidt tættere på.. (biograf effekt)

Ja, altså lidt over 20k var for meget for mig, ellers havde jeg nok købt en Pioneer af de nye i stedet, men blev enig med mig selv at jeg ville gi omkring 12k inkl alt (kabler m.m.) for en 42", så det blev PZ80 .. var lige ved at få en PZ85 til 11k, men så blev de selvfølgelig udsolgt og de fik ikk den igen til samme pris senere så jeg måtte "nøjes" med en pz80.. men er også godt tilfreds med min plasma.. lækkert billede, og fint stort.. næste skærm bliver dog nok enten en 50"/60" eller en god projektor, da 42" er lidt småt efter et par film og lidt spil.. man har vel lov at drømme lidt, og jeg har jo stadig en del år til at nå det hele.. fylder "kun" 18 om en måneds tid..

Mit Logitech sæt var også kun som en midlertidig løsning, som jeg købte for et par måneder siden, da jeg før havde en hjemmelavet effektforstærker (2x20W) og nogle gamle højtalere.. ikk helt optimalt når man har sådan en stor fladskærm, så købte z5500 som en midlertidig løsning til jeg får råd til Ikon 6 og hvad jeg ellers kan finde på

Ja jeg regnede også med at skulle herind og læse/spørge lidt når jeg får råd til at starte op på det.. håber jeg kan begynde i løbet af foråret, men på den anden side vil jeg også gerne fine mig en lejlighed og flytte så jeg kan slippe for at skulle tage hensyn til mine forældres brokken når jeg ser film om aftenen med lidt høj volume (the Dark Knight kan man næsten ikke lade være med at skrue ekstra op for, lyder bare så godt )

Jeg glæder mig også til at se hvad det kan blive til, men lige nu er der et kørekort (13k er de oppe på nu ) der lige skal spares helt sammen til og tages.. begynder på mandag.. så pt. er det kun min samling BD der bliver udvidet hver måned.. er allerede oppe på 15 BD i løbet af et par måneder..

King-of-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot og stilfuldt hjemmebio.

NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

tusind tak

hmm prøvede lige at skrue helt ned for subben i går da jeg sad og hørte lidt musik.. skulle jeg aldrig have gjort det lyder jo forfærdeligt det at subben har så meget power skjuler hvor dårlige højtalerne er til diskant/mellemtoner.. så helhedsfornemmelsen er god, men splitter man dem ad, lyder det ikk godt glæder mig til der bliver penge til et ordentligt anlæg..

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Nydeligt nydeligt...god stil og det hele.

18 er jo ingen alder, og masser af tid til at få opbygget en bio, jeg vil i den forbindelse give dig et råd, som jeg har lært på den hårde(dyre) måde. Køb kun det du vil have, lad være med at nøjes....du skifter det alligevel på et tidspunkt, og så er de indledningsvise penge jo spildt....(jeg har ikke lært det endnu).

Mht. BD film.....hvis man undlader at købe en del af dem, så sparer man hurtigt sammen til noget nyt grej.....jeg elsker selv film (som mit alias også hentyder til), og fortryder ikke min samling....men men men, hvis man nu laver regnestykket: ca. 150 pr. film x ca. 1000 film=150.000 kr, det kan man altså få rigtigt rigtigt meget lækkert grej for! (øv hvorfor mindede jeg nu mig selv om det?)

Nå men god fornøjelse med det hele, og nyd det du har...det er trods alt vigtigere end at sidde og længes efter noget andet/nyt...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Nydeligt nydeligt...god stil og det hele.

Jamen jeg takker

Filmtossen skrev:
18 er jo ingen alder, og masser af tid til at få opbygget en bio, jeg vil i den forbindelse give dig et råd, som jeg har lært på den hårde(dyre) måde. Køb kun det du vil have, lad være med at nøjes....du skifter det alligevel på et tidspunkt, og så er de indledningsvise penge jo spildt....(jeg har ikke lært det endnu).

hvad mener du med "køb kun det du vil have, lad være med at nøjes" ?? er det ikke lidt modsigende ? hmm det jeg siger nu vil folk nok le meget af osv, men ja, jeg regner desværre ikke med at jeg får mulighed for at ændre mit anlæg meget mere end hvad det nu bliver til om et halvt års tid.. dvs. hvis jeg vælger 806 (eller 876, den koster jo det samme hvis man henter den hjem fra UK her for tiden, hvilket den nok ikk gør mere når jeg har penge), Ikon6 m.m. så er det nok det jeg stadig har hvis I spørg mig om 10 år.. hmm ja det er der jo mange der siger, som så alligevel har skiftet ud kort efter, men jeg tror simpelthen ikke jeg får mulighed for at bruge mange penge på at opgradere osv..

men ja du har ret, der er mange år tilbage, forhåbentlig, til at samle mere og bedre

Filmtossen skrev:
Mht. BD film.....hvis man undlader at købe en del af dem, så sparer man hurtigt sammen til noget nyt grej.....jeg elsker selv film (som mit alias også hentyder til), og fortryder ikke min samling....men men men, hvis man nu laver regnestykket: ca. 150 pr. film x ca. 1000 film=150.000 kr, det kan man altså få rigtigt rigtigt meget lækkert grej for! (øv hvorfor mindede jeg nu mig selv om det?)

hehe ja det har jeg også tænkt på, men man skal jo have noget man kan nyde i sin lille "bio" ellers er der ingen grund til at have den.. på den anden side, så vidt jeg kan se og sådan , så er der først nogle ordentlige film igen der bliver released til marts eller senere.. kan ikk lige se nogle film mere som jeg bare må eje.. men det ved alle jo hurtigt ændrer sig..

Filmtossen skrev:
Nå men god fornøjelse med det hele, og nyd det du har...det er trods alt vigtigere end at sidde og længes efter noget andet/nyt...

heh jamen det vil jeg da prøve.. men altså, som jeg skrev lidt tidligere, så hele sammensætningen med god power i sub'en og fornuftig lyd i højtalerne gør da at jeg, hver gang jeg sætter mig i "centrum" og bare lytter, eller sidder og ser film, så nyder jeg det til fulde og overvejer om det overhovedet er nødvendigt med bedre.. men på den anden side, det er jo min drengedrøm at få noget ordentligt, og når man først er igang og har receivere og højtalere, så er det jo pludselig også "billigere" at opgradere..

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Januar 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=NoNameDesigndk][

hvad mener du med "køb kun det du vil have, lad være med at nøjes" ?? er det ikke lidt modsigende ?

Nej det er det da ikke. Hvis du nøjes så køber du ikke det du vil have, men det du synes du har råd til lige nu.....hvis du køber det du vil have, så venter du og køber du måske en lidt dyrere ting og undværer noget andet, som så må komme over tid....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Nej det er det da ikke. Hvis du nøjes så køber du ikke det du vil have, men det du synes du har råd til lige nu.....hvis du køber det du vil have, så venter du og køber du måske en lidt dyrere ting og undværer noget andet, som så må komme over tid....

Hmm ja okay det har du selvfølgelig ret i.. så var det bare den sætning bagefter der gjorde det ikk lige i mit hovede gav mening, for der skriver du at man jo alligevel skifter igen.. det ville jeg tage som en grund til netop ikk altid at købe det bedste osv.. men jeg kan godt se ideen i ikke at "nøjes" med noget, for så sidder man og ærgrer sig over det lige indtil man får skiftet igen..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes