Hej med jer alle sammen :)Efter mange måneders research og fordybelse, indkøb og debat samt mange fede timer her på
sitet har jeg fået samlet mig noget der begynder at minde om en lille lavbudgets hjemmebio.Jeg tænkte jeg ville vise frem
hvad jeg er nået frem til som første "version" da det hele mere eller mindre er valgt på baggrund af inspiration og debat her
på siden.Jeg er af den overbevisning at blueray stadig er for dyrt i forhold til hvad jeg vil kunne få ud af det på nuværnde
tidspunkt, så derfor har jeg sammensat mit anlæg ud fra devisen, at det skal kunne levere en fed oplevelse med DVD som
medie.Udstyrsliste:FrontHT: &nb sp; 25år gamle Jamohøjttalere CenterHT: Eltax Monitor centerRearHT: Eltax
MonitorIIISub: XTZ 99 W8.16Reciever: Denon AVR-2106DVD-afspiller: Denon DVD-2930Pladespiller: Rega
Planar 2 med Rega Bias pickup(tak Torbenfh

) RIAA: Vincent pho-111 Projektor: Infocus Screenplay
4805<span style="font-weight: bold;"></span><span style="font-weight: bold;"></span>Forklaring om turen til de billeder
du ser længere nede på siden.Jeg startede i sin tid min interesse for musik og film på efterskolen, og da jeg kom hjem, stod
det klart at mit billige plastic-AIWA anlæg ikke kunne leve op til mine nye forventinger og krav. Jeg fik af min far et par
gamle, men super lækre Jamo højttalere, og købte selv en Denon AVR-1705 samt en Denon DVD-1730. Ikke verdens mest
HIFI agtige produkter, men jeg tænkte jeg ville have det bedste fra begge verdener og så havde jeg i øvrigt ikke så mange
penge at gøre godt med. Jeg købte hertil et optisk digital kabel samt et coax. Det optiske kabel går fra min computer til
reciveren den dag i dag, det coaxiale gik fra dvd til reciever.Et par år gik på gymnasiet hvor der var mange andre ting der
egentlig tog min tid, men her i vinters, blev min interesse og mine prioriteringer omlagt og derfor gik jeg igen igang med min
plan om ordentlig lyd og billede. Først solgte jeg mine 2 denon produkter og købte en lidt nyrere og lidt dyrere reciever, en
Denon 2106. Som i nok kan se så har jeg en lille uforklarlig forkærlighed for Denon. De laver nogle bundsolide og gode
produkter, og så holder de deres værdi betydeligt bedre en andre mindre mærker, hvilket en brugt handler som mig jo
forstår at sætte pris på :)Herefter fandt jeg en Rega planar 2 i Koling, hvor fyren var gået fra analog til fuldstændig digital,
så den fik jeg til små penge. Han havde desuden en hel flyttekasse med gamle 80'er rock LP'er som jeg fik lov at rode
igennem og snuppe et par med af. Jeg købte desuden en Vincent pho-111 som RIAA og så var grunden for fed LP lytning
ellers lagt. Det næste der stod for tur var lidt mere lyd, så efter at have læst rigtig meget godt om nogle små højttalere fra
eltax, Monitor III for at være præcis, gav jeg mig til at lede efter et sæt. Det fandt jeg, ca. 800m fra min egen bolig og til
den nette sum af 250kr kunne jeg jo i hvert fald ikke lade dem være. Desuden havde gutten en center i samme serie, og jeg
tænkte at jeg ligeså godt kunne gøre det ordentligt nu jeg var igang. Sidst men bestemt ikke mindst købte jeg en brugt, men
helt ny og i uåbnet kasse, Denon DVD-2930. Valgt på grund af de fede Realta chps og opscaler der er i den samt at den
passe godt ind sammen med min AVR-2106.Desuden, efter den super gode omtale xtz havde fået her på siden, samt den
lave svenske krone, købte jeg en NY! XTZ 99 W8.16 subwoofer.Så gik der ellers længe hvor jeg læste og undersøgte at få et
ordentligt billede i stedet for min computers 15,4" skærm(bærbar)Det fandt jeg i lørdags, og idag har jeg så lige været ude
og hente en Infocus Screenplay 4805 samt et super lækkert 10m profigold componentkabel hos en mand, hvis kone var glad
for at jeg hentede den, stakkels mand...Længere forklaring slut, nu til nogle billeder.Højre front højttaler, en af de gamle
Jamo'er fra min fars ungdom. Spiller stadig fedt!

Venstre
fronthøjttaler.

Et lille oversigtsbillede af udstyret som det
står i reolen.

Pladespilleren, Rega P2 med ukendt men fint
pickup.

Et nærbillede af pickuppen, nogen der ved hvad
det er for en?

Endnu et billede af pladespilleren, hvor man
kan se hele herligheden af RB250 armen.

Min RIAA, en
vincent pho-111, spiller fint, men mangler dynamik og bund.28_221342_DSC01436.JPG">Bagsiden af RIAA, hvor et DIY signalkabel ses(det flettede) Gjorde underværker i forhold
til alm lakrids som var signalkabel før.

Min dejlige reciever,
Denon AVR-2106- Beklager det dårlige billede.

Den mindst
lige så dejlige dvd afspiller, Denon DVD-293028_221632_DSC01439.JPG">Centerhøjttaleren, en Eltax monitor center. Gør det ok, men er ikke optimal i forhold til
fronterne, man kan tydeligt høre forskel på dem i panoreringer.28_221703_DSC01441.JPG">Højre rear, en eltax monitor III28_221802_DSC01442.JPG">Venstre rear.

Den lille
men potente subwoofer, XTZ 99 W8.16 i mit lille rum gør den det rigtig godt.28_221856_DSC01445.JPG">Og sidst men bestemt ikke mindst, min "nye" projektor. En inforcus Screenplay 4805.

Som i kan se, så har jeg rigtig meget brugt udstyr, da jeg
har haft et lille budget og derfor har måtte gå på komopromis med mine oprindelige planer. Men jeg synes at jeg til prisen
har fået noget rigtig godt udstyr, og når jeg om et par dage får hængt min projektor op under loftet, er jeg sikker på at
oplevelsen vil være pengene værd. Og det er jo i sidste ende det det hele handler om.Det var hvad jeg havde og vise idag.
Kommenter gerne, både godt og bestemt også forslag til forbedringer.