Må lige dele en superoplevelse.
Det hele startede med en lidt trist HIFI-Messe i foråret i København. Kæresten og jeg havde talt lidt om at skifte udstyr og gerne til noget der fyldte lidt mindre i stuen.
Så jeg havde Linn Classik Movie DI i tankerne og tænkte, at Linn nok var med på messen, Men Nej.
Jeg fik dog talt med Sonny fra HIFI Forum, der havde en stand og blev tilbudt at komme forbi ham.
Men da det ikke var lige her og nu vi skulle skifte HIFI-anlægget ud, gjorde vi ikke mere ved det.
Så kom der meddelelse om lancering at den nye Linn Unidisk SC og demoaftener. Så kæresten og jeg tilmeldte os demoaftenen hos HIFI Forum.
Kanon aften, hvor Mike fra Linn demonstrerede Unidisk SC sammen med Linn 5125. Højttalerne var Linn Ninka som front, Linn Trikan som center, Linn Katan som bag og Linn Sizmik som subwoofer. Systemet kørte i passiv drift.
Bagefter aftalte vi med Sonny hos HIFI Forum, at vi gerne ville have en længere demo, dog kun med Ninka'erne som så skulle drives aktivt. Dette var selvfølgelig i orden.
Vi bestilte tid, så vi var sikre på at der var god tid til os, når vi kom.
Vel ankommet med en kæmpe stak cd'ere blev vi introduceret i betjeningen af anlægget, hvorefter vi selv kunne styre tingene, idet Sonny forlod demorummet for at passe butikken i butikslokalet. 2 timer blev det til med den ene cd efter den anden.
Lyden var super god, men vi syntes alligevel, at anlægget lød en smule skarpt i forhold til den tidligere demoaften, så vi spurgte Sonny, om vi kunne høre anlægget i passiv drift. Ingen problemer - Sonny skildte forstærkeren ad og tog kortene til den aktive drift ud. Nu lød det i forhold til den aktive drift, som om der var sat en papkasse over højttalerne, så den aktive drift var klart at foretrække. Vi blev dog fortalt, at der kunne justeres på lyden via de kort der monteres i forstærkeren for at køre aktiv drift.
Vi ville dog ikke bruge mere at Sonny's tid den dag og jeg ville gerne lige tjekke op på denne mulighed for lydjustering.
Så jeg sendte en mail til Linn i Danmark og fik dagen efter en mail tilbage, hvor Mike fra Linn Danmark bad mig ringe til ham.
Jeg ringede op og fik forklaret muligheden. Samtidig tilbød Mike fra Linn, at komme og justere lyden til hos mig et par uger efter levering fra HIFI Forum, så det lige kunne nå at blive spillet til, hvis jeg endte med at købe anlægget. Jo tak sagde jeg, men vi skal flytte inden for det næste år, så jeg ville gerne gemme tilbuddet om justeringen. Det var dog ikke noget problem, for Mike ville meget gerne justere lyden for mig på min nuværende adresse og gerne komme igen når vi var flyttet - helt uden beregning.
Ok tænkte jeg, så må jeg lige prøve at få en demo på denne justering af lyden hos HIFI Forum. Jeg ringede derfor til Sonny i HIFI Forum og spurgte om en demo på justeringsmuligheden af de aktive kort.
Intet problem, så nu har jeg bestilt tid til dette i næste uge.
Se det kalder jeg KANON SERVICE!!!!
Flere timers demo samt gratis levering og opsætning af anlægget af HIFI Forum. Herefter 2 gratis justeringer af opsætningen via LINN Danmark.
Så kan det vist ikke gøres bedre.

Lige nu glæder jeg mig bare til demoen i næste uge.