Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 03:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: LINN og HIFI Forum på Frederiksberg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 August 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Må lige dele en superoplevelse.

Det hele startede med en lidt trist HIFI-Messe i foråret i København. Kæresten og jeg havde talt lidt om at skifte udstyr og gerne til noget der fyldte lidt mindre i stuen.

Så jeg havde Linn Classik Movie DI i tankerne og tænkte, at Linn nok var med på messen, Men Nej.

Jeg fik dog talt med Sonny fra HIFI Forum, der havde en stand og blev tilbudt at komme forbi ham.

Men da det ikke var lige her og nu vi skulle skifte HIFI-anlægget ud, gjorde vi ikke mere ved det.

Så kom der meddelelse om lancering at den nye Linn Unidisk SC og demoaftener. Så kæresten og jeg tilmeldte os demoaftenen hos HIFI Forum.

Kanon aften, hvor Mike fra Linn demonstrerede Unidisk SC sammen med Linn 5125. Højttalerne var Linn Ninka som front, Linn Trikan som center, Linn Katan som bag og Linn Sizmik som subwoofer. Systemet kørte i passiv drift.

Bagefter aftalte vi med Sonny hos HIFI Forum, at vi gerne ville have en længere demo, dog kun med Ninka'erne som så skulle drives aktivt. Dette var selvfølgelig i orden.

Vi bestilte tid, så vi var sikre på at der var god tid til os, når vi kom.

Vel ankommet med en kæmpe stak cd'ere blev vi introduceret i betjeningen af anlægget, hvorefter vi selv kunne styre tingene, idet Sonny forlod demorummet for at passe butikken i butikslokalet. 2 timer blev det til med den ene cd efter den anden.

Lyden var super god, men vi syntes alligevel, at anlægget lød en smule skarpt i forhold til den tidligere demoaften, så vi spurgte Sonny, om vi kunne høre anlægget i passiv drift. Ingen problemer - Sonny skildte forstærkeren ad og tog kortene til den aktive drift ud. Nu lød det i forhold til den aktive drift, som om der var sat en papkasse over højttalerne, så den aktive drift var klart at foretrække. Vi blev dog fortalt, at der kunne justeres på lyden via de kort der monteres i forstærkeren for at køre aktiv drift.

Vi ville dog ikke bruge mere at Sonny's tid den dag og jeg ville gerne lige tjekke op på denne mulighed for lydjustering.

Så jeg sendte en mail til Linn i Danmark og fik dagen efter en mail tilbage, hvor Mike fra Linn Danmark bad mig ringe til ham.

Jeg ringede op og fik forklaret muligheden. Samtidig tilbød Mike fra Linn, at komme og justere lyden til hos mig et par uger efter levering fra HIFI Forum, så det lige kunne nå at blive spillet til, hvis jeg endte med at købe anlægget. Jo tak sagde jeg, men vi skal flytte inden for det næste år, så jeg ville gerne gemme tilbuddet om justeringen. Det var dog ikke noget problem, for Mike ville meget gerne justere lyden for mig på min nuværende adresse og gerne komme igen når vi var flyttet - helt uden beregning.

Ok tænkte jeg, så må jeg lige prøve at få en demo på denne justering af lyden hos HIFI Forum. Jeg ringede derfor til Sonny i HIFI Forum og spurgte om en demo på justeringsmuligheden af de aktive kort.

Intet problem, så nu har jeg bestilt tid til dette i næste uge.

Se det kalder jeg KANON SERVICE!!!!

Flere timers demo samt gratis levering og opsætning af anlægget af HIFI Forum. Herefter 2 gratis justeringer af opsætningen via LINN Danmark.

Så kan det vist ikke gøres bedre.

Lige nu glæder jeg mig bare til demoen i næste uge.

Til top Vis amp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amp2

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 August 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Kanon....lækkert at høre sådan en historie, ovenpå alle de mange kedelige som har plaget forummet det seneste stykke tid.

Flot flot service må man sige......det var der vist nogle som kunne lære lidt af...

Edit: Mener ikke noget ondt med de kedelige historier, der har bare været mange som ikke har fået så gode oplevelser. Derfor er det da ekstra rart med denne her....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 05 August 2004 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

That's the way to go !

Hvad må du slippe for Unidisc SE og 5125 ?

VH

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

amp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004
Sendt: 05 August 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Til dumbo: Netop også derfor jeg skrev dette indlæg. Synes det er fint nok at der bliver skrevet indlæg, hvis man har oplevet noget dårligt. Men de forhandlere, der giver god service skal også bemærkes og have ros.

Til Happy: Listeprisen er kr. 36.850 for Unidisk SC og kr. 23.000 for 5125, ialt kr. 59.850. Linn har dog intro-tilbud der gælder frem til 30.09.2004 på kr. 51.500 for sættet. Derudover kan man også indtil 30.09.2004 få indbygget aktive kort i forstærkeren uden omkostninger. Disse koster vist ca. kr. 4.000,-. Så en besparelse på ca. kr. 12.000 ved køb inden 30.09.2004 er vel ikke at foragte

Til top Vis amp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amp2

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 August 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

ja det er flot service.. tilfredse kunder kommer igen.. nu er jeg (desværre?) ikke Linn-mand, men servicen er nu imponerende alligevel
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 06 August 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

JA ham Sonny er en flinker fyr, jeg var også dernede for sjov og forhørte om nogle afløsere for mine Dali, og der var ingen probs, for de havde jo flere forskellige (selvf.) men han kunne jo ikke "bare" sige hvad han synes var godt, så det bedste ville jo være først at tage mit anlæg med ned og så høre hans sortiment af ht. i den prisklasse jeg havde råd til, og derefter låne sættet med hjem for at sikker. Det er service

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 August 2004 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Når jeg er i København plejer jeg også at stikke hovedet ind til Sonny. Bare synd butikken ikke er større .

Mvh Hede

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 06 August 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

det er da fornuftigt at tage en pris for sine produkter, så der er plads til den slags service.

det er der en del der kunne lærer noget af.

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 August 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Thumps up til HI-FI Forum på Frederiksberg og Sonny, er altid flink til at arrangere demoer og hjælpe med at justere udstyret.

Har engang haft problemer med en ældre Arcam cd-afspiller, hvor drevet ikke altid ville starte cd'en. Det blev hurtig fixet uden beregning og jeg havde ikke engang købt afspilleren hos ham.

Mener iøvrigt at HI-Fi Forum nu ejes af indehaveren fra Topsound på Østerbro og her er der også altid god betjening og lækkert udstyr.

Så hvis der er jyder eller andet godtfolk i byen er disse forretninger altid et besøg værd.

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Sendt: 13 August 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Har selv handlet hos HiFI Forum på vegne af svigermor og fået samme gode betjening. Rene og Sonny er da vist gengangere fra KT radio?
 Mener at havde købt et et par ting af dem der. 

piranha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 14 August 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Vil gerne tilsluttet mig alle de positive ting der er blevet sagt om om hi-fi forum og sonny.

Var for første gang derinde i går for at lytte på linn unidisk sc og 5125. Jeg kom lige fra gaden uden at have bestilt en "lyttetid". Intet problem. Med stor iver blev den ene efter den anden skive sat i afspilleren og man fik den fede fornemmelse at han ikke kun bare var ude efter at sælge det første og bedste til en, men at han virkelig interesseret sig for at man fik det rigtige man ville blive glad for de næste mange år.

Jeg var rimelig hug på at springe ud og købe linn, men han anbefalet mig at tage ud og lytte andre steder (hos hans konkurrenter). Han ville som sagt ikke bare sælge, men havde en reel interesse for at kunden får det helt rigtige om det så skal købes hos en konkurrent.

Respekt kan jeg kun sige. Klart det fedeste sted jeg har været mhp service og kan kun varmt anbefale folk at tage et kig derind!

Hilsen Claus

Til top Vis piranha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piranha

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 31 August 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Jeg besøgte hifi forum igår. Det var nærmest en tilfældighed jeg faldt over den.

Jeg vil tilslutte mig de rosende ord om den lille forretning.

Jeg har sjældent fået så god betjening. Og jeg skulle bare kigge, men jeg kom ud med en masse gode råd.

herfra!

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 15 November 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Jeps den er jeg også helt med på, Sonny alene (tror jeg nok det var!) er alle tiders, men jeg har to gange oplevet at ham den ældre gut også var der, og der var tonen helt anderledes! ALT for megen sælger gas og alt for megen pressen på for at få en til at købe deres varer lige her og nu...

Men omvendt; Man kan jo bare komme igen en anden dag og så få den måske bedste service i københavn!

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Sendt: 16 December 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Ja, nogle forhandlere/folk virker oprigtigt interesseret i, at kunderne får en god oplevelse. Jeg har lige haft besøg af en - godt nok tidligere - ansat fra Hifi Forum, som solgte mig en brugt Lingo til en god pris. Han kom endda hjem til mig og installerede den på min LP12 som tilmed fik en justering. Kvit og frit. Det får en lyst til at komme tilbage.
Til top Vis RolfeZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RolfeZ

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 December 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

HIFI Forum

Ja der er ingen tvilv om at Sonny og HIFI Forum er et kanon sted at handle, og servicen samt det professionelle er på plads, det kan stærkt anbefales.

Sonny har også beskæftiget sig med det i mange år - og følger op på tingene.

Jamen der er ikke så eget mere at sige om det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes