Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 18:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Advarsel mod nomatica.com (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pcc64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 01 September 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har for 20 dage siden bestilt en Hitachi projektor gennem dette firma.  

Efter at have ventet i spænding  på min projektor, har jeg i dag fået at vide at de desværre ikke kan levere den.  Jeg har endda fået adskillige bekræftigelser på at ordren nu var på vej, hvilket nu viser sig at være den rene løgn. 

For at gøre historien komplet, kræver de ved handlens indgåelse forud betaling via VISA kort, og de er selvfølgelig væsentlig hurtigere til at hæve pengene, end at finde ud af at de ikke kan levere varen.   Det er mig komplet uforståeligt at man hæver pengene uden at være sikker på at man også kan leverer varen.

Ud over div. bekræftigelser på at varene var på vej, har jeg endda måtte sende dem dokumentation på hvem jeg var.

Nu kan jeg bare håbe på at jeg kan få mine penge igen.

Til top Vis pcc64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pcc64

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 September 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

øvøv det er sådanne historier der desværre gør at man ikke tør, og med god grund desværre

Håber det ender godt

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 September 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Henvend dig i din bank omgående og fortæl, at nomatica har foretaget et uberettiget træk på dit kreditkort. Forlang at få pengene ført tilbage. Det er ulovligt at trække penge før varerne sendes.

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 September 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Det er i følge dansk lovgivning ulovligt at hæve pengene før ordren er sendt afsted. Så... Ja, jeg vil i hvert fald ALDRIG nogensinde handle hos dem, og ville nok ha' fatte mistanke. Men okay, køber også for omkring 50-80.000 om året over nettet hos MANGE forskellige forhandlere.

Daniel...

Til top Vis DanielV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DanielV

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

DanielV skrev:

Det er i følge dansk lovgivning ulovligt at hæve pengene før ordren er sendt afsted. Så... Ja, jeg vil i hvert fald ALDRIG nogensinde handle hos dem, og ville nok ha' fatte mistanke. Men okay, køber også for omkring 50-80.000 om året over nettet hos MANGE forskellige forhandlere.

Daniel...

Det jeg mente var, at jeg synes du skal gøre dem opmærksomme på at de har gjort noget ulovligt, så plejer de som regel at få fingeren ud af biiib.

Daniel...

Århus
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 01 September 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Jeg føler med dig.

Men jeg har før på forummet, gjort opmærksom på at det ikke altid er godt at købe projektorer i udlandet.

Det er oftes lokkende da det er billigere end i DK.

Men oftes er disse penge sparet for dyrt.

Jeg har ført skrevet følgende.

Jeg har en rigtig god ven der købte i Tyskland, firmaet han handlede med var ret godt men.

Jeg ville personligt aldrig spare de penge der er ved at købe i Tyskland, nu skal jeg berette hvorfor.

Han modtog projektoren som han skulle, efter kun 2 uger gik den i stykker, han spurte hvad han skulle gøre, jo send den ned til os og vi får den lavet, og ganske rigtigt efter 6 uger fik han den retur, efter kun 2 måneder gik den i stykker igen, hvad skal Jeg gøre spurte han, jo send den ned til os, og igen gik der 6 uger.

Men man kan ligeså godt være uhældig at de ikke vil reperere den, uden betaling eller at det ikke bliver lavet ordentligt, og så er det sværere at slosse med dem i Tyskland, end en butik/grossist i Danmark hvor man kan møde op og snakke ansigt til ansigt, med ham der solgte den.

Jeg ville på ingen måde undvære min projektor så længe, selv om servicen var god og han fik det lavet uden beregning, så der det alt for længe at vente.

Nej skal man handle, skal man sikre sig at foretningen/grossisten har eget værksted ( autoiseret selvfølgelig ).

Man kan også være heldig at det bare holder, men nu lever jeg af at sælge projektorer, og ved hvor ofte de går i stykker.

Men det er selvfølgelig kun min mening.

Ligeledes kan de oftes ikke levere det super tilbud de reklamerer med, for de har aldrig haft varen, men forsøger i stedet for at sælge, en anden model de kan tjene gode penge på, og som de kan skaffe.

Mvh

Århus

Til top Vis Århus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Århus

pcc64
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 01 September 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. 

Jeg regner bestemt med at jeg får mine penge igen.  Vil dog for en sikkerhedsskyld  forsøge at ringe til banken for at få tilbageført pengene. 

Jeg er dog i tvivl om de er underlagt dansk lovgivning når de er et fransk firma, men nu må vi se.

Det at man ønsker forudbetaling har jeg det egentlig fint med, men at man hæver pengene uden at man ved om man kan levere varen, og så efterfølgende til og med hævder overfor kunden at varen er på vej, er under alt kritik. Det er jeg simpelthen så gal over. Det er noget svineri.

Nu efterfølgende er jeg kommet i tanke om at jeg inden jeg bestilte, forspurgte om leveringstiden. Der fik jeg at vide at der ville gå en uge. Dvs at det bare var en gang salgsgas.

Til top Vis pcc64's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pcc64

DanielV
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2004 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

pcc64 skrev:

Tak for svarene. 

Jeg regner bestemt med at jeg får mine penge igen.  Vil dog for en sikkerhedsskyld  forsøge at ringe til banken for at få tilbageført pengene. 

Jeg er dog i tvivl om de er underlagt dansk lovgivning når de er et fransk firma, men nu må vi se.

Det at man ønsker forudbetaling har jeg det egentlig fint med, men at man hæver pengene uden at man ved om man kan levere varen, og så efterfølgende til og med hævder overfor kunden at varen er på vej, er under alt kritik. Det er jeg simpelthen så gal over. Det er noget svineri.

Nu efterfølgende er jeg kommet i tanke om at jeg inden jeg bestilte, forspurgte om leveringstiden. Der fik jeg at vide at der ville gå en uge. Dvs at det bare var en gang salgsgas.

Jeg vidste ikke der var tale om et udenlandsk firma/forhandler.

Daniel...

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 September 2004 kl. 04:57 | IP-adresse registreret  

Et godt råd.

For jer et rigtig kreditkort dvs ikke visa/dankort da det bare er et hævekort.

Ved et rigtig kredit kort såsom Eurocard, diners, visa etc har man kredit som navnet antyder. Det gør så at man har rigelig tid til at annulere trækket på ens kreditkort når man finder ud af at det hele var fup og tomme løfter. Man kan annulere trækket på kortet op til hver måneds afregning. Så hvis man køber varen omkring den 20 i en måned så har man 40 dage til at se om de leverer som lovet. Og gør de ikke det så afviser man betalingen og pengene bliver aldrig trukket. Du skal så bare vise kreditkort udstederen dine beviser og så er det dem som klarer sagen med forhandleren.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 September 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Hvordan gik det med denne sag? Har du fået dine penge tilbage pcc64?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes