Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifiklubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har på hifiklubbens hjemmeside skrevet følgende :

Hej. Jeg har fået en dårlig betjening af Hifiklubben i Ålborg. Jeg bor i Århus og havde set at de havde en Denon 3803 reciever Demo model til salg. Jeg tog til ålborg (en fredag) for at købe denne. Betjeningen var fin nok imens vi kiggede på recieveren, men da jeg har købt den og skal til at forlade butikken, fotæller sælger mig at de desværre ikke har den rigtige brugervejledning til reciveren og jeg får en Denon 2803 brugervejledning istedet, hvilket jeg kan leve med. Men da jeg så kommer hjem finder jeg ud af at det er den forkerte fjernbetjening jeg har fået med :( Jeg kontakter butikken (Lørdag) og forklarer dem situationen og de siger at de selvfølgelig vil sende den korrekte fjernbetjening til mig. Jeg sender fjernbetjeningen til hifiklubben (samme dag) og de siger at de vil modtage den Mandag og så vil jeg have min Tirsdag. De tilbød ikke at sende den lørdag, da de åbentbart først ville have denon 2803 fjerbetjeningen i hus, inden de ville sende den rigtige. Det kunne jeg leve med, men det viste sig at jeg først fik den rigtige fjernbetjening om fredagen. Altså 1 uge efter købet :(
Da jeg så får sat gang i recieveren i surround finder jeg ud af at den er deffekt. Den kan ikke fange Dolbydigital lydsporet fra min dvd og jeg kan ikke manuelt få den til at spille det. Jeg ringer til butikken for at få lidt hjælp, da det kunne være opsætningen. Men der var ikke meget hjælp at hente og man opfordrede mig til at gå ned i min lokale hifiklub for at sende den til reperation....... Man sælger vel ikke et produkt hvis det er defekt? I min lokale Hifiklub tilbød man mig heller ikke at sætte den til for at se om det evt. kunne være opsætning. Skaden kan ikke være sket imens jeg har haft den, da jeg næsten ikke har spillet på den. Nu skal jeg vente 8-10 dage for at få den repereret..... Det kan simpelthen ikke passe! Jeg tør ikke engang begynde at regne på hvor mange dage der er gået fra købet til den er iorden. Jeg ved godt det er en demomodel og derfor er jeg også vilig til at gå på kompromi, men grænsen er simpelthen overskredet!

Jeg har tidligere fået rigtig god betjening i hifiklubben, men denne episode er jeg ikke tilfreds med.

Jeg har ikke haft andet end problemmer med den reciever og det skulle ikke undre mig at fremtiden vil byde på flere problemer :(

Hviken respons tror i jeg får? Og hvad er jeres mening om sagen?

Til top Vis Ryberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryberg

sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hvorfor går du ikke ned i butikken og klager?

Der er efterhånden gået en del sport i at kritisere Hifi-klubben synes jeg.
Til top Vis sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sound

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Nu er det sådan at jeg bor i Århus og butikken jeg handlede i er i Ålborg. Mener du at jeg ikke har grund til at klage?

TPNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa !

Det er jo ærgerligt at en ting ikke virker. Og det er da også irriterende at du har måttet vente så længe på den rigtige fjernbetjening, for derefter at konstatere at den vare du har købt ikke er iorden. Jeg forstår godt frustrationen - men hifiklubben skal have en chance til at reparere varen. Hvad er din egen holdning ? Jeg tror ikke de har gjort noget forkert i denne situation. Du kan ikke reutrnere varen uden at Hifiklubben har haft en rimelig chance for at udbedre skaden - og det er jo tilsyneladende (hvis jeg forstår tingene rigtigt) først nu, I hver især konstaterer at varen er i udu - derfor har de lov til at forsøge at reparere den. Og du er selv klar over at du bor langt væk fra den butik du har handlet i - du løber selv en rimelig risiko her - syntes jeg ihvertfald.

Jeg er ikke den store tilbeder af denne forretningskæde - men alle skal være rimelige - syntes jeg ! Fortsat held og lykke !

Til top Vis TPNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TPNielsen

MuttleyDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Det er ligesom den chance man tager når man køber brugt..  Det er derfor jeg er så bange for at købe brugt,  demomodel eller ej,  det er brugt..

At de ikke vil sætte den til,  og i stedet bare kaster den til rep.   det er så måske lidt underligt,   men de har måske vurderet at det næppe kunne være en opsætningsfejl,  og så ikke ville spilde deres og din tid på at sætte den op..

Jeg kan skrive under på at dem i Hifi-klubben Aalborg er superflinke..  Jeg har endda været derinde flere gange med nogle ting jeg troede var i stykker,  og så tester de det med det samme man kommer..

Jeg syntes bestemt det er max surt for dig,  men jeg syntes ikke du kan forlange mere..    Det er jo galt i hovedet at købe en demomodel,  og så næsten forvente at du får en ny fordi der var bøvl med den..  

Det at du ikke får en orginal manual,  det er også en af de ting med demoprodukter man må leve med,  men du kan hente den her hvis du mangler:
http://www.usa.denon.com/catalog/pdfs/AVR3803_DFU.pdf

sound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003

Hvis du er utilfreds med den service du har fået bør du naturligvis klage til chefen i den pågældene klub.
Til top Vis sound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sound

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland

Hej Ryberg.

Nå. så fik vi det ikke til at virke alligevel.

Selvfølgelig har du ret til at klage når du har købt en demo der ikke virker. Man ærger sig jo altid når man har købt noget "nyt" og så L***ET ikke virker. At man så ovenikøbet skal bøvle med at sende frem og tilbage og vente på at modtage kan man godt blive frustreret. Det er jo en uheldig sag for begge parter da ingen af jer kan være tilfredse med den handel. Men set fra den lyse side er det jo rart at der også er garanti på, selvom det er en demo.

MVH WRONG

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hmm, ja det lyder da som om du har været særdeles uheldig, og det skal du da heller ikke være tilfreds med.

Jeg tror ikke der er nogen herinde der kan sige hvilken respons du rent faktisk får. Vi kan sige hvad vi tror, men er det egentlig ikke lige meget? Det bliver gætterier og gør jo ikke nogen forskel.

Jeg synes du skal klage venligt men bestemt. Få lukket sagen inden du går derfra, men lad være med at råbe og skrige, i hvert fald fra starten af.

Jeg synes nu ikke der er nogen grund til at hænge dem ud herinde. Måske misforstår jeg bare dit indlæg, fordi der er så mange brugere herinde der bruger så meget tid på at fortælle hvor dårlig hifiklubben er. Som du selv er inde på, så har der ikke tidligere været problemer, så prøv at få det bedste ud af det denne gang også.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på at den overhovedet er defekt? Som regel er det noget i opsætningen på dvd eller reciever der er galt når den ikke kan fange DD sporet.

Og jeg synes ikke Hifiklubben har givet dig specielt dårlig behandling. Du har vel blot været lidt uheldig.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ønsker ikke at retunere den eller noget. Jeg er godt tilfreds med reciveren. Men synes godt de i det mindste kunne give en undskyldninger eller et eller andet. Jeg vil bare gerne have den virker uden problemer og jeg synes det er for dårligt jeg skal vente så lang tid på at en vare skal fungere. Den burde jo ikke være defekt da jeg købte den. Jeg har haft den i ca. 1-2 uger, hvor jeg næsten ikke har spillet på den.

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har nok bare været uheldig. Jeg har overhovedet ikke noget imod hifiklubben og jeg hænger dem ikke ud. Jeg er meget tilfreds med deres service tidligere. Det er nok frustrationerne der stiger mig til hovedet nu, men mener bare ikke at de kan sælge en defekt vare, og hvis ikke den var defekt så burde de have testet den i århus. Nå men nu må jeg se hvad der sker...

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Ryberg skrev:
Nå men nu må jeg se hvad der sker...

Gi´ lige en melding når du har fået den igen og fundet ud af hvad der var galt.

MVH WRONG

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den er lidt tynd - Hifi-klubben kan ikke garantere dig at sagerne IKKE er defekte, men da den har stået som demo-model har den sandsynligvis fungeret, og jeg tror derfor også at det er din opsætning i dvd´en der er forkert. (nu har du selvfølgelig sat den til med optisk eller coaxial kabel, ikke?)

Uanset om man køber nyt eller brugt er der ALDRIG garanti for at det ikke er defekt eller går i stykker mens man har det - sådan er spillereglerne bare.

Hifi-klubben hjælper dig på den måde de nu engang kan, men der er vel ingen grund til at de skal ligge og bukke og skrabe med tårer i øjnene mens de undskylder, vel?

Selvfølgelig er det frustrerende, men jeg synes alligevel du skulle starte med at tjekke om din opsætning overhovedet er korrekt.

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Min opsætning af dvd fejler ingen ting. Kørte med optisk. Har næsten lige solgt en ældre reciever og den var der ingen problemer med. Har ikke ændret på noget siden da.

Ronin skrev:

Hifi-klubben hjælper dig på den måde de nu engang kan, men der er vel ingen grund til at de skal ligge og bukke og skrabe med tårer i øjnene mens de undskylder, vel?

Nu er det jo heller ikke det jeg forlanger :)

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

En ting er opsætningen af DVD, en anden er forstærkeren. Hvis demomodellen har været anvendt med ext. in. får du ikke meget gavn af at anvende digitalkabel (optisk såvel som coax.), og der kan være flere opsætninger der gør at det korrekte signal ikke modtages.

Hifi klubbens butikker er selvstændige, så man kan vel ikke forlange, at en butik skal servicere en anden butiks kunder. Når du har valgt at købe i Ålborg, må du tage derop, hvis du vil have personlig betjening.

Alternativt kunne du have forsøgt om hifi klubben i Århus ville stå for handlen. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Ryberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Ja det er nok rigtigt nok Kjeldsen. Det irreterer mig en del de er selvstændige. Men jeg vil altså ikke betale 300+ for at komme til Ålborg :)

Undertaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Lad os håbe du meget snart ser den reciever igen og får fuld glæde af den. Jeg ville klage , ikke være hård eller på anden måde uretfærdig over for den arme sælger men dog spørge om de dog ikke kunne tjekke demo udstyr inden de sælger det. Der er garanteret en del timer i løbet af en dag hvor der ikke er kunder, som kunne bruges på den slags.

Hvis de har lovet dig fjernbetjeningen tirsdag, så skal den også være i posten tirsdag.

Jeg har selv haft flere denon recievers og bestemt aldrig haft problemer med dem.

Held og lykke med den, når den engang kommer retur.

Til top Vis Undertaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Undertaker

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Tjaee... det kan ikke rigtig undre mig, at du er blevet dårligt behandlet i HFK.... Men pas på.... Man må helst ikke skrive noget kritisk om HFK på deres egen side... så bliver man smidt ud!!

Havde i øvrigt fornøjelsen at snakke med deres forum-admin. Han ringede mig op, fordi jeg havde kommenteret deres ret så misvisende måde at markedsføre et LCD-tv på. Helt konkret et tilbud, hvor man solgte en gammel model til nedsat pris. Man reklamerede med førprisen, men havde valgt den absolut højeste pris det havde kostet for LÆNGE siden. Og ikke den seneste listepris. Det betød bl.a. at man reklamerede med en førpris der langt oversteg nyprisen på den forbedrede afløser. Fint så det ud, men ikke helt reelt.

Og så blev jeg altså smidt ud. Det var i øvrigt ikke mig der startede debatten. En anden bruger havde fanget brøleren, og jeg tilsluttede mig egentlig bare. Men mit indlæg blev altså slettet!!!! Og jeg blev udelukket. Hvad er censur???

Et par dage forinden havde jeg i øvrigt påpeget en anden ting der ikke var så smart.... Jeg havde nemlig set en Cambridge P500 til 1100,- hos HFK sønderborg. Jeg gik ind for at købe den, men fik at vide at de kun ville sælge den, hvis jeg også ville købe en forforstærker C500. Det stod der ikke noget om i reklamen, men spaden i butikken ville ikke rokke sig. Dog hjalp det, da jeg offentliggjorde dette problem. Så ville man pludselig meget gerne løse problemet. Jeg fik endda en sprit ny, i stedet for den demo de havde reklameret med.... Lækkert. Men egentlig lidt åndsvagt at det skulle komme så langt!!!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Ryberg skrev:

Ja det er nok rigtigt nok Kjeldsen. Det irreterer mig en del de er selvstændige. Men jeg vil altså ikke betale 300+ for at komme til Ålborg :)

H,m vend lige den om du ville godt køre derop for at sparre penge , men nå du skal offer lidt selv så piver du .

Sådan er det når man køber på den måde , men du kunne sende og de kunne sende den retur .

Det samme når folk køber i tyskland for at sparre måske 5% så når der er noget galt så piver de .

prøv i alle sammen at tænke lidt over det .

hvor meget sparret du i forhold til at købe en ny tæt på dit hjem ?

men klubben kunne da godt betale transport , ville jeg da klart gøre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes