| Forfatter |
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha ha ha!!
Det var da sjovt.. Det er åbenbart et ny slags dvd optager.
Noget Philips kalder Videobånd dvd look a like..
Det kræver lidt krafter første gang man sætte båndet i, men derefter kører det bare derud af.!
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifiklubbens "Ugens bommert" - er det en fast 'rubrik' ?
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, historien/bommerten nu er sjov nok, men jeg finder det faktisk lidt kedeligt, at det er en forhandler, der "håner" en anden.
Man skal jo huske, at fejl kan ske - og især hvis en produktavis laves af folk, som intet kendskab har til emnet.
Mon ikke Hi-Fi Klubben, og andre forhandlere for den sags skyld, har lavet bommerter gennem tiden i deres tryksager?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige min ord, synes også det er ringe at fremhæve det, dog er Merlin lidt ude om det selv, med deres såkaldte ekspert råd i rekvalmerne  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Ja, historien/bommerten nu er sjov nok, men jeg finder det faktisk usmageligt, at det er en anden forhandler, der "håner" en anden.
Man skal jo huske, at fejl kan ske - og især hvis en produktavis laves af folk, som intet kendskab har til emnet.
Mon ikke Hi-Fi Klubben, og andre forhandlere for den sags skyld, har lavet bommerter gennem tiden i deres tryksager? |
|
|
Jeg må også indrømme jeg undrede mig over at HIFI-klubben gør sådan noget med en "kollega". Der er ingen tvivl om kvaliteten af de to kæder, men ligefrem gøre nar af dem synes jeg ikke klæ'r HIFI-klubben.
Jeg har nu heller ikke meget personligt til overs for Merlin... synes de gange jeg har besøgt dem har jeg fået en ufattelig ringe service, hvor deres uvidenhed blev fremstillet på skønneste vis og så roder det...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah.. nedsættende markedsføring er faktisk ulovligt
markedsføringslovens §2. stk2 (og måske 2a stk2, punkt 5 ??) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
tjah.. nedsættende markedsføring er faktisk ulovligt
markedsføringslovens §2. stk2 (og måske 2a stk2, punkt 5 ??)
|
|
|
Må man ikke så længe det er fakta? =P
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
God markedsførings-skik/etik er vist ikke tilfældet her. Jeg kan gå med til comparativ (sammenligne produkter) reklame, men ikke at gøre grin med andre...
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror også at de fleste forhandlere på et eller andet tidspunkt har udgivet kataloger, annoncer osv. med fejl af den ene eller anden slag, der er en grund til at der altid, også hos HFK står "med forbehold for trykfejl".
Det er pinligt for Merlin og en sjov historie, men det er kedeligt at HFK bruger det som en måde til at fremhæve sig selv. Selvom HFK generelt gør det bedre end de almindelige radio/tv-butikker så har jeg da også stået i HFK's butikker og krummet tær over den "rådgivning" nogle af medarbejderne giver.
Jeg synes det er iorden at der i et forum som dette bliver gjort lidt grin med Merlins fejl, vi er jo trods alt potentielle kunder, men det er lidt usmageligt det HFK gør. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan absolut ikke lide tonen i hifiklubbens annonce. Det er tydeligt at det ikke skal forstås som hifiklubben tolker det.
Merlin mener selvfølgelig at en philips vhs-optager kan afspille videobånd, mens en dvd-optager kan afspille dvd. Derfor ordlyden "alle optagere kan afspille henholdsvis...".
Jeg håber de kommer til at høre for det
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uagtet den noget ufine hån af en anden forhandler, så kan man da med en vis interesse notere sig at Hi-fi klubben åbenbart føler at Merlin er en konkurrent til Hi-fi klubben - det finder jeg faktisk rigtig interessant  For det må da være konklusionen når de bruger tid på at beskæftige sig med Merlin's fejlagtige annoncetekst. __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
Uagtet den noget ufine hån af en anden forhandler, så kan man da med en vis interesse notere sig at Hi-fi klubben åbenbart føler at Merlin er en konkurrent til Hi-fi klubben - det finder jeg faktisk rigtig interessant For det må da være konklusionen når de bruger tid på at beskæftige sig med Merlin's fejlagtige annoncetekst. |
|
|
I dag sælger HFK jo også meget andet end Hifi, som f.eks. dvd-optager, vhs/dvd kompi, mp3 afspillere. De mangler bare kameraer, så ville de være en Merlin...  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
| Ja, historien/bommerten nu er sjov nok, men jeg finder det faktisk lidt kedeligt, at det er en forhandler, der "håner" en anden. |
|
|
Med fare for at begå samme fejl, så synes jeg måske Klubben skulle lære at læse før de giver sig til at skrive. Dét der står i Merlin reklamen er at alle harddisk-optagere kan afspille videobånd _ELLER_ DVD-skiver. Det er sådan set rigtigt nok, jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om en HD-optager på markedet uden DVD-afspiller (det er da muligt at det findes). Og ja, bl.a. Philips og JVC laver faktisk HD-optagere med VHS indbygget. At de ikke indgår i Klubbens sortiment skal vel ikke gå ud over Merlin? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
Uagtet den noget ufine hån af en anden forhandler, så kan man da med en vis interesse notere sig at Hi-fi klubben åbenbart føler at Merlin er en konkurrent til Hi-fi klubben - det finder jeg faktisk rigtig interessant For det må da være konklusionen når de bruger tid på at beskæftige sig med Merlin's fejlagtige annoncetekst. |
|
|
de opfatter næppe merlin som konkurrent, er det dog tilfældet har de et problem..
jeg tror derimod at de er lidt kede af at mange bliver fejlinformeret af discountbutikkerne, der ofte påstår at de kan yde en superservice på alle produkter, men som i dette tilfælde har det vist sig at det ikke altid er tilfældet. Mon ikke der i merlin annoncen er tale om en stor misforståelse, måske en oversættelse der ikke gik helt godt, ligesom den aldi-chokoladebar der angiveligt skulle indeholde "sindssyg" (nuts)??
omend jeg forstår hvad Henrik Thue Nielsen mening med artiklen er, så synes jeg ikke det hører sig hjemme på en forhandlers hjemmeside. og at tonen i teksten ikke er i orden!!
|
| Til top |
|
| |
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun mig der kan se at det HI-FI Klubben håner faktisk ikke er det der står i anoncen.
For det første er det de referer til ikke omk den omtalte optager men om optagerer generalt som overskriften "Harddisk-Optagerer" antyder og dels er den tekst de mærkere faktisk god nok
Der står:
"Det skal tilføjes, at alle optagerer kan afspille henholdsvis video-bånd eller DVD-skriver" det er eller man skal lægge mærke til !
|
| Til top |
|
| |
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
Hi-fi klubben åbenbart føler at Merlin er en konkurrent til Hi-fi klubben - det finder jeg faktisk rigtig interessant  |
|
|
Der har du faktisk ret i noget!
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da virkeligt dårlig stil.
Da jeg læste Tues (Det er faktisk hans kælenavn i klubben, men han kan ikke li' det ) fik jeg indtryk af at Merlin virkeligt havde trådt i spinaten, men når man så læser selve Merlins annonce så er det sgu' da en lille bommert.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være interessant at se hvad Hifi-klubben har at sige til sagen, udover det der allerede er skrevet i artiklen.
- BR
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt sjovt at se hvem der ender med at få ørene i maskinen.
Merlin henvender sig primært til Hr & Fru Danmark, der sikkert ikke har lagt mærke til noget som helst og som forøvrigt nok ville acceptere det som en trykfejl.
HFK prøver stadig at holde fast i entusiasterne og her hvor de mødes på Hifi4all er det HFK der får de hårde kommentarer med på vejen. Det ender med at HFK mister mere goodwill på det her end Merlin.
Det er da lidt sjovt.... __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |