Forfatter |
|
Feeble Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 671
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd er kun oprettet for info omkring Hifi-Klubbens reperations-politik.
I slutningen af november måned sendte jeg min Denon 1920 dvd afspiller til rep pga. at den altid går i stå ca. halvvejs inde i en film og at dette sker når man bladre i kapitlerne.
Dette var selvfølgelig ærgeligt for det en lækker maskine! 
Den blev selvfølgelig sendt afsted, det passede mig fint, for disse ting sker jo.
Der gik omkring 2 uger som jeg også havde forventet og havde fået af vide. Der blev beskrevet at laser var blevet skiftet. Intet havde forandret sig, den lavede præcis samme fejl. Laseren er efterfølgende også begyndt at larme meget.
Den blev sendt afsted igen, den 8 december. Først i dag fik jeg den tilbage.
Men - men - men.. Intet havde ændret sig.. jo.. den havde fået lidt ridser på den ene side..
Sælgeren sagde at de MÅTTE sende den afsted endnu engang.. ok.. det kan jeg jo ikke gøre så meget ved, jeg respektere deres måde at håndtere tingene på, men syntes stadig at det er lidt ringe at intet bliver gjort ved maskinen. Han nævnte endda også overfor mig, "at nu kunne vi jo håbe at de intet gjorde ved den igen". For så kunne jeg få en ny.. "
Det skal lige siges at jeg igennem hele forløbet siden den 2. reperation har haft en lånemaskine med hjem.
jeg er på ingen måde ude på at ramme hifi-klubben, men ønsker blot lidt info på hvordan andre forretninger ville håndtere denne sag. Jeg har igennem tiden været ganske tilfreds med H-klubben.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
Laseren er efterfølgende også begyndt at larme meget.
|
|
|
Hvordan lyder det?
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne lige komme med en "sjov" historie om hifi-klubben
Sidste uge købte jeg en NAD T763v2 som var lagervare. dvs. jeg fik den for 1800kr mindre end normal prisen. Den fik jeg så i Torsdags men den virkede bare slet ikke. Den summede vildt højt i alle højttaler. Nu tænker i nok hvad det sjove er ved denne historie. Jo ser i, da jeg mailede dem omkring købet sprugte jeg om den fejlede noget siden den var så meget nedsat i pris. Til det sagde de, og jeg citerer fra deres mail:
Citér:
Vi ville aldrig sælge den, hvis der var noget galt med den, hehe .... ikke smart forretning. :)
|
|
|
og nu sider jeg så med en reciever som ikke virker....
Så nu skal den til reperation så jeg vender tilbage og skriver hvordan det er gået
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Feeble skrev:
Laseren er efterfølgende også begyndt at larme meget.
|
|
|
Hvordan lyder det?
|
|
|
Lyden kan bedst beskrives som en "kvidre" lyd.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he he.... Der er mange der poster problemer om servicen hos HFK...    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
jeg er på ingen måde ude på at ramme hifi-klubben, men ønsker blot lidt info på hvordan andre forretninger ville håndtere denne sag. Jeg har igennem tiden været ganske tilfreds med H-klubben.
|
|
|
Jeg vil gætte på at de andre forretninger ville håndterer det på samme måde. Det lyder til at de har sendt den til reparation uden resultat. Og de vil jo bytte den til en ny afspiller hvis det sidste forsøg ikke løser problemet, og du har fået lov til at låne et andet maskine med hjem. Jeg kan ikke helt se hvad det er du er utilfreds med.
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
næ kan heller ikke se nogen dårlig kunde service her hvilket trådens ophavsmand jo heller ikke giver udtryk for.
De har sågar lånt en maskine ud.Det kan efter min bedste overbevisning ikke være håndteret anderledes,måske de skulle have udleveret en ny maskine kvit og frit uden at prøve at rep den anden?det må være en om'er hvis de vil gøre folk som hurtig tilfreds
|
Til top |
|
|
LaMancha Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fordi hfk er belevet kunde hos powermill
De magter intet, blandt andre er merlin hvor jeg er desværre også kunde
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D
[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
LaMancha skrev:
Det er fordi hfk er belevet kunde hos powermill
De magter intet, blandt andre er merlin hvor jeg er desværre også kunde
|
|
|
Er det Merlins værksted i Odense der nu hedder Powermil ?
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Powdermilk = Man ryster den lidt..... "og så sku´den vær´iorden"
|
Til top |
|
|
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan huske de glade HFK dage dengang de lå på Frederikssundsvej (NV)
Kom man en lørdag ved åbningstid var der altid mega kø, Og det kunne tage dage for man kunne komme ned i kælderen og se på varene. Det var glade tider 
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Feeble skrev:
|
|
|
Jeg vil gætte på at de andre forretninger ville håndterer det på samme måde. Det lyder til at de har sendt den til reparation uden resultat. Og de vil jo bytte den til en ny afspiller hvis det sidste forsøg ikke løser problemet, og du har fået lov til at låne et andet maskine med hjem. Jeg kan ikke helt se hvad det er du er utilfreds med.
|
|
|
Jeg nævner heller ik at jeg er utilfreds. men syntes blot at det er mærkværdigt at sælgeren klart giver udtryk for, at de ikke altid gør noget ved de maskiner som sendes til rep. Det virker sjusket. Og i dette tilfælde ér maskinen blevet sendt afsted 3 gange med præcis samme fejl. Hvis man ligger den samlede reperationstid sammen runder vi muligvis 2 måneder. det er lige lovligt langt tid efter min mening. Men sådan kan det nu gå. Jeg kender det selv fra min egen arbejdsplads. Reptider variere meget. Men én ting er sikkert. Vi har aldrig sendt varer til rep, som er kommet tilbage helt uden indgreb.
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeble skrev:
keyvan skrev:
Feeble skrev:
|
|
|
|
|
|
Jeg nævner heller ik at jeg er utilfreds. men syntes blot at det er mærkværdigt at sælgeren klart giver udtryk for, at de ikke altid gør noget ved de maskiner som sendes til rep. Det virker sjusket. Og i dette tilfælde ér maskinen blevet sendt afsted 3 gange med præcis samme fejl. Hvis man ligger den samlede reperationstid sammen runder vi muligvis 2 måneder. det er lige lovligt langt tid efter min mening. Men sådan kan det nu gå. Jeg kender det selv fra min egen arbejdsplads. Reptider variere meget. Men én ting er sikkert. Vi har aldrig sendt varer til rep, som er kommet tilbage helt uden indgreb.
|
|
|
Det, der bare er vigtigt at forstå, og det kniber til tider for nogle (ingen nævnt, ingen glemt) er, at butikken ikke har nogen indflydelse på hvad der sker på værkstedet, eller ihvertfald meget lidt. Folk kan godt komme ind med den underlige ide om at produkterne bliver repareret ude i baglokalet - det gør de altså IKKE!!
Sælgeren giver ikke klart udtryk for at værkstedet ikke reparerer tingene når de er sendt ind, men eftersom reglerne siger at tingene skal have været afsted minimum 3 gange før at man overhovedet kan gøre andet, er det det eneste sælgeren reelt kan sige. For først efter 3. gang den har været afsted, og der mod forventning ikke er sket noget, kan butikken tage sagen i egen hånd og ganske enkelt bytte maskinen - dvs. som købeloven foreskriver. Det er stadig butikkens intention at gøre kunden tilfreds, men vi skal som sælgere nu engang overholde de regler der er.
Og grunden til at det tager tid at få sine ting igen er, som alle andre steder, at man ikke er den eneste der har noget til reparation - men det er vel logisk nok
Men der er slet ingen tvivl om at det er skide-uheldigt - her kan jeg slet ikke være uenig. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ronin skrev:
Feeble skrev:
keyvan skrev:
Feeble skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det, der bare er vigtigt at forstå, og det kniber til tider for nogle (ingen nævnt, ingen glemt) er, at butikken ikke har nogen indflydelse på hvad der sker på værkstedet, eller ihvertfald meget lidt. Folk kan godt komme ind med den underlige ide om at produkterne bliver repareret ude i baglokalet - det gør de altså IKKE!!
Sælgeren giver ikke klart udtryk for at værkstedet ikke reparerer tingene når de er sendt ind, men eftersom reglerne siger at tingene skal have været afsted minimum 3 gange før at man overhovedet kan gøre andet, er det det eneste sælgeren reelt kan sige. For først efter 3. gang den har været afsted, og der mod forventning ikke er sket noget, kan butikken tage sagen i egen hånd og ganske enkelt bytte maskinen - dvs. som købeloven foreskriver. Det er stadig butikkens intention at gøre kunden tilfreds, men vi skal som sælgere nu engang overholde de regler der er.
Men der er slet ingen tvivl om at det er skide-uheldigt - her kan jeg slet ikke være uening.
|
|
|
Jeg er helt enig, og jeg er udmærket klar over at tingene ikke bliver lavet i baglokalet.
At det ikke er forretningen selv som har ansvaret for rep, er jeg som sådan godt klar over, men det er stadig hifi-klubbens eget værksted. Så i princippet er det hifi-klubben som helhed der står med aben. Jeg er klar over denne 3. gangs politik. men syntes stadig væk er det er underligt at produktet skal sendes frem og tilbage 3 gange med præcis samme fejl. jeg er uenig i politikken om at produktet skal sendes til værksted så mange gange. Eftersom at produktet ikke blev ordnet i førtse omgang, så burde ren etisk sans påføre, at det uden tvivl blev ordnet 2. gang. Ellers burde et nyt produkt ligger klart. Men det er nok stadigvæk, forskelligt fra forretning til forretning hvordan vi håndtere disse sager
|
Til top |
|
|
Michael GJ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg ved har sælger ikke afhjælpningsret ifølge den danske købelov , så hvorfor krævede du ikke bare en ny? Noget jeg har glemt?! Du har måske selv krævet den skulle repareres?
|
Til top |
|
|
Feeble Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael GJ skrev:
Såvidt jeg ved har sælger ikke afhjælpningsret ifølge den danske købelov , så hvorfor krævede du ikke bare en ny? Noget jeg har glemt?! Du har måske selv krævet den skulle repareres? |
|
|
Hvad jeg ved af, så har sælger afhjælpningsret hvis der er grundlag for en succesrig reperation.
|
Til top |
|
|
Michael GJ Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad jeg har lært kan forbrugeren kræve:
Afhjælpning af manglen
Omlevering
Ophævelse af købet, hvis manglen er "væsentlig" - i dette tilfælge ville jeg mene den er væsentlig.
Nedslag i prisen - ikke aktuelt her da, du næppe har noget at bruge den til. __ Hvis du kræver afhjælpning har sælger pligt til at gøre det, medmindre det er umuligt eller det ville medføre uforholdsmæssige omkostninger for sælger.
Sælgeren har pligt til at udføre denne afhjælpning inden for "rimelig tid" - da den ikke er repareret endnu, er der vidst ikke tale om at hifi-klubben har levet op til det. Forlang en ny.
Det der lugter mest efter min mening er, at hifiklubben tror at de kan forlange at forsøge at reparere den inden du får en ny. Det må de ikke - medmindre du som køber har forlangt det.
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael GJ skrev:
Afhjælpning af manglen
Omlevering
Ophævelse af købet, hvis manglen er "væsentlig" - i dette tilfælge ville jeg mene den er væsentlig.
Nedslag i prisen - ikke aktuelt her da, du næppe har noget at bruge den til. __ Hvis du kræver afhjælpning har sælger pligt til at gøre det, medmindre det er umuligt eller det ville medføre uforholdsmæssige omkostninger for sælger.
Sælgeren har pligt til at udføre denne afhjælpning inden for "rimelig tid" - da den ikke er repareret endnu, er der vidst ikke tale om at hifi-klubben har levet op til det. Forlang en ny.
Det der lugter mest efter min mening er, at hifiklubben tror at de kan forlange at forsøge at reparere den inden du får en ny. Det må de ikke - medmindre du som køber har forlangt det.
|
|
|
mener du de skal give ham en ny maskine uden at de må prøve at reparere den defekte?
rimelig tid må være 3-4 uger pr reperation,jeg ville ihvertfal ikke brokke mig hvis jeg sendte noget til rep og fik det tilbage 3-4 uger senere,jeg er jo ikke alene i verden,værkstedet kan også have travlt,stumperne skal måske bestilles hjem først
|
Til top |
|
|
Michael GJ Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
mener du de skal give ham en ny maskine uden at de må prøve at reparere den defekte?
|
|
|
Ja, det mener jeg. Feeble skal til sælger sige, at han kræver den repareret, det er ikke op til dem. Jeg får det indtryk, at det var hifiklubben der valgte løsningen og det må de ikke.
music 4 all skrev:
rimelig tid må være 3-4 uger pr reperation,jeg ville ihvertfal ikke brokke mig hvis jeg sendte noget til rep og fik det tilbage 3-4 uger senere,jeg er jo ikke alene i verden,værkstedet kan også have travlt,stumperne skal måske bestilles hjem først
|
|
|
Nej, 3-4 er vel ikke så slemt . Jeg tænkte bare mere sammenlagt - hvis den gik i stykker i november og stadig ikke er repareret tilfredsstillende. Hvad rimelig tid er, er også noget flydende og kan altid kun være et skøn. At man undværer sin dvd-afspiller er for de færreste så vigtigt som f.eks. deres mobiltelefon. Derfor er "rimelig tid" længere.
Jeg har også forståelse for, at der kan være problemer med stumper, strejker, skibet med stumperne er synket osv...men jeg synes tiden er ved, at være opbrugt - måske endda overskredet.
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael GJ skrev:
Afhjælpning af manglen
Omlevering
Nedslag i prisen - ikke aktuelt her da, du næppe har noget at bruge den til.__Hvis du kræver afhjælpning har sælger pligt til at gøre det, medmindre det er umuligt eller det ville medføre uforholdsmæssige omkostninger for sælger.
Det der lugter mest efter min mening er, at hifiklubben tror at de kan forlange at forsøge at reparere den inden du får en ny. Det må de ikke - medmindre du som køber har forlangt det. |
|
|
Køber kan ikke kræve omlevering eller ophævelse dersom sælger tilbyder afhjælpning inden for rimelig tid.
|
Til top |
|
|