Forfatter |
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Jeg vil lige fortælle lidt om min biograf tur i fredags.
Jeg skulle ind og se The village. Udemærket film.
Jeg bor i Frederikshavn, og derfor blev det Palads 1,2 og 3 som vi skulle i.
Første fejl, var da vi kom. Vi havde reserveret billetter, med rigtig gode pladser, men dem kunne de ikke finde, der var åbentbart sket en fejl.
Da filmen startede var den første ting jeg virkelig undrede mig over, at den var i 4:3 format, istedet for bredformat. Men man ved jo aldrig, det kunne jo være at den var lavet i 4:3.
Ca. 45 minuter inde i filmen, kom den første fejl så. En mikrofon kom ned fra toppen af billedet og man ser hele mikrofonen, og lidt af standen der holder den. Dette sker 8 gange igennem filmen.
Jeg overvejer seriøst at kontake den danske importør af filmen, og hører hvad der er sket for dem. Det kan da ikke passe, at sådan en film skal ødelægges på den måde.
Håber dette kan advare lidt om at gå i Palads i Frederikshavn.
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er det biografens skyld. Det er vel den samme kopi alle danske biografer har?
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
4:3 ?
Mikrofoner i billedet?
Det lyder jo næsten som en dogme-film
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan, med min bedste vilje, heller ikke se hvordan det kan være biografens skyld. Hvis du vil skælde nogen ud, så vil jeg foreslå du istedet kontakter filmselskabet, eller instruktøren af filmen.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgelig ikke biografens skyld.. (Var lige for overgiret)
Men jeg kan ikke forstå at en biograf, som modtager en film der er sådan, vil vise den. Det er da helt klart at det ikke er den orginale. Jeg har snakket med en af mine venner, som så den i Aalborg. Her var ingen problemer, og den var i bredformat.
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Sheiken Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
Hej alle sammen
Jeg vil lige fortælle lidt om min biograf tur i fredags.
Jeg skulle ind og se The village. Udemærket film.
Jeg bor i Frederikshavn, og derfor blev det Palads 1,2 og 3 som vi skulle i.
Første fejl, var da vi kom. Vi havde reserveret billetter, med rigtig gode pladser, men dem kunne de ikke finde, der var åbentbart sket en fejl.
Da filmen startede var den første ting jeg virkelig undrede mig over, at den var i 4:3 format, istedet for bredformat. Men man ved jo aldrig, det kunne jo være at den var lavet i 4:3.
Ca. 45 minuter inde i filmen, kom den første fejl så. En mikrofon kom ned fra toppen af billedet og man ser hele mikrofonen, og lidt af standen der holder den. Dette sker 8 gange igennem filmen.
Jeg overvejer seriøst at kontake den danske importør af filmen, og hører hvad der er sket for dem. Det kan da ikke passe, at sådan en film skal ødelægges på den måde.
Håber dette kan advare lidt om at gå i Palads i Frederikshavn.
Mvh Michael
|
|
|
Kommer også selv fra Frederikshavn, har ikke været inde at se The Village, men det er altså ikke altid at de har så meget styr på sagerne derinde! synes ikke palads er så godt igen, men det her skal ikke forstås sådan at hver eneste forestilling er en gang l**t, for det er absolut ikke tilfældet! men det er da også utrolig træls for dem at modtage en film med de fejl i!
|
Til top |
|
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde at se filmen i fredag i kolding. Der var der ingen problemer, og filmen var i bredformat.. Så det lyder meget meget mærkeligt. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så den på DLP i aften og lagde ikke mærke til det du siger! Filmen var vidst i 1:85 (ca...)
|
Til top |
|
|
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm, er det biografens opgave at maske filmen i top og bund ved fremvisning...? Vi skal vist lige have fat i en bio-operatør. Iflg. Imdb, så er AR 1.85:1, som Raskolnikov også er inde på...
|
Til top |
|
|
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 26 September 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så The village i imperial i den digitale udgave og der var ikke nogle problemer
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
Hmmmm, er det biografens opgave at maske filmen i top og bund ved fremvisning...? Vi skal vist lige have fat i en bio-operatør. Iflg. Imdb, så er AR 1.85:1, som Raskolnikov også er inde på... |
|
|
Jamen så kan det jo godt være biografens skyld
Det lyder da mystisk. Var højde / bredde forholdet iorden? Var personer i filmen for eks. meget lange i hovedet? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
Hmmmm, er det biografens opgave at maske filmen i top og bund ved fremvisning...? Vi skal vist lige have fat i en bio-operatør. Iflg. Imdb, så er AR 1.85:1, som Raskolnikov også er inde på...
|
|
|
Har kun én gang i mine snart 4 år set en film, hvor vi blev advaret om manglende afmaskning. :)
BjørneBrøde var også en lidt spøjs film. Den var ca. en 50/50 blanding af 1.85:1 og 2.35:1, dog anamorfisk hele vejen. Måske et kunsterisk indslag? :)
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænke også over om afmaskningen var forkert, men personerne passede lige i højden. Hvis de havde skåret det område af hvor mikrofonen var, ville man ikke kunne se deres ansigter, så højden og breden var iorden.
Jeg syntes bare det er dårligt af en biograf at ville vise dette. Det lignede seriøst en version som jeg kunne have hentet på nettet. Måske det har gjort det samme. (?) :) Det er vel ligeså meget biografen der står for kvaliteten af filmen, da det jo er dem der "sælger" produktet. De burde da have sagt noget til producenten, da de først så fejlen, og fået det byttet.
Det kan selvfølgelig være at de har sparet 100.000kr på at få en anden version af filmen.
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu du har fundet ud af det er biografens fejl, uanset hvorfor, ville
jeg skrive til dem om din dårlige filmoplevelse og om det er hvad man
kan forvente hvis man går i biografen. Det skulle jo helst være bedere
end hjemmebioen.
Havde en dårlig oplevelse i cinemaxx Århus, hvor lyden skiftede mellem DD og Pro Logic  rigtig slemt, skrev at det var ikke en god biotur og fik straks fribilleter til en anden film. sådan
__________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
swspusy Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
napsi skrev:
AV32R skrev:
|
|
|
Har kun én gang i mine snart 4 år set en film, hvor vi blev advaret om manglende afmaskning. :)
BjørneBrøde var også en lidt spøjs film. Den var ca. en 50/50 blanding af 1.85:1 og 2.35:1, dog anamorfisk hele vejen. Måske et kunsterisk indslag? :)
|
|
|
bjørne brødre skal værer sådan som du siger syndes det er lidt sjovt instuktøren væljer at lave den på den måde __________________
min hjemme bio
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
napsi skrev:
AV32R skrev:
|
|
|
|
|
|
Bjørnebrødre er lavet sådan, det bliver faktisk fortalt i starten af dvd udgaven. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Nu du har fundet ud af det er biografens fejl, uanset hvorfor, ville jeg skrive til dem om din dårlige filmoplevelse og om det er hvad man kan forvente hvis man går i biografen. Det skulle jo helst være bedere end hjemmebioen.
Havde en dårlig oplevelse i cinemaxx Århus, hvor lyden skiftede mellem DD og Pro Logic rigtig slemt, skrev at det var ikke en god biotur og fik straks fribilleter til en anden film. sådan
|
|
|
Præcis. man skal ikke finde sig i dårlige biografoplevelser, det koster jo en slags penge trods alt, jeg har talrige gange klaget over dårlige biofraoplevelser i Palads i kbh, hvor jeg flere gange er kommet ind i en sal hvor der kun var pro logic lyd og en sal hvor der gudhjælpende kun var alm stereo her i anno 2004 .Det sjove er jo at jeg skal give den samme billetpris i en lille l**te sal som i den store moderene sal 1. Man må som minimum i dag kunne forlange dolby digital, det har vi næsten alle der hjemme selv for faen.
Jeg har så til gengæld også altid fået fribilletter og det bedste af det hele er faktisk er begyndt at renovere deres mindre sale til dolby digital. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
napsi Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
napsi skrev:
AV32R skrev:
|
|
|
|
|
|
Bjørnebrødre er lavet sådan, det bliver faktisk fortalt i starten af dvd udgaven.
|
|
|
Hehe, ja vi fik også et vældig fint papskilt med elgene på, hvor der stod at det var en 2.35:1 film trods de sorte bjælker i siderne første halvdel. :)
Har ikke selv set filmen i hele sin pragt, men synes da umiddelbart det var lidt træls at se på. :)
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 27 September 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Nu du har fundet ud af det er biografens fejl, uanset hvorfor, ville jeg skrive til dem om din dårlige filmoplevelse og om det er hvad man kan forvente hvis man går i biografen. Det skulle jo helst være bedere end hjemmebioen.
Havde en dårlig oplevelse i cinemaxx Århus, hvor lyden skiftede mellem DD og Pro Logic rigtig slemt, skrev at det var ikke en god biotur og fik straks fribilleter til en anden film. sådan
|
|
|
Uha Det slår vist ikk' nakskov's bio - Så hele 2. del af LOTR2 i monolyd, siden har jeg ikk sat mine ben deroppe. =p
|
Til top |
|
|