| Forfatter |
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Efter al den snak om diverse dygtige guitarister i diverse tråde, tænkte jeg, at der måske kunne blive plads til en ny tråd, hvor vi skamroser vores favoritguitarister. Tanken er naturligvis, at vi alle sammen får udvidet vores horisont hvad angår guitar-ækvilibrister.
Joe Satriani og Steve Vai er naturligvis selvskrevet og indgår nok i samlingen hos de fleste af dem, der kigger inden for i denne tråd, men hvilke andre perler er i snublet over i jeres vandring gennem musikkens verden?
Her kommer en række af mine favoritter (ud over Satriani og Vai, naturligvis):
Porty - Tangram (spansk fantomguitarist med et fantastisk groove og lidt sydlandske rytmer)
Andy Timmons - The Spoken and the Unspoken (FAN-f***ing-TASTIC]
Andy Timmons - That Was Then, This Is Now
John Petrucci - Suspended Animation
Cosmosquad - Cosmosquad (Fantastisk instrumental-fusions-tråd)
Neil Zaza - Melodica (Tjah, er man til Satriani, så kan man også lide Zaza)
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udover Vai og Satriani synes jeg der er masser af fantastiske guitarister derude:
David Gilmour (Pink Floyd) Tony Iommi (Black Sabbath) Ritchie Blackmore (Deep Purple, Rainbow) Steven Wilson (Porcupine Tree) Michael Ammott (Arch Enemy, Spiritual Beggars) Dave Mustaine (Megadeth, ex-Metallica) Slash (GnR, Velvet Revolver) Kerry King/Jeff Hannemann (SLAYER) Billy Gibbons (ZZ Top)
Klokken er mange, men mon ikke jeg kommer i tanker om flere!
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah ja, naturligvis, men nu tænkte jeg mest (udelukkende, faktisk) på guitarister, der laver instrumental-musik
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joe Satriani
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luis Figo:
Angående Balducci. Jeg har hans cd "Mantra", som jeg har lidt blandede følelser over for. Jeg synes, numrenes kvalitet er lidt for svingende, men hvordan er den, du nævner i forhold til Mantra?
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
UHHHHhhh..... Jamen i sådan en tråd, skal jo også lige nævnes Steve Vai´s store lære mester. Nemlig Frank Zappa.
Og hvem andre end ham, kan tillade sig at lave et 3 dobbelt album der hedder " Shut up´n play yer guitar" __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zappa, ja. Naturligvis  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yngwie malmsteen
Joe Bonamassa 
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura jeg har kun lige hørt numrene på hans hjemmeside men regner med at den skal købes som min egen julegave. Der er så meget at købe at jeg må prioritere så den kommer først i December, men af hvad jeg kan høre på hans hjemmeside lyder det rigtig godt. Der kører tre numre på hans hjemmeside.
http://www.robbalducci.com/
De numre der hedder Empress og The Alchemist lyder rigtig godt.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu, du nævner Joe Bonamassa (som dog ikke laver instrumental musik  ), er jeg nødt til at spørge, om du kender Philip Sayce og Lance Lopez? Hvis ikke, så gør dig selv en tjeneste og skynd dig ind på www.guitar9.com og lyt til de mp3-snippets, der er. Det rykker MAX! Nå ja, og så er der naturligvis også Kenny Wayne Shepherd, Jonny Lang of Eric Gales, nu vi er i gang med lidt off-topic guitarister  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Nu, du nævner Joe Bonamassa (som dog ikke laver instrumental musik ), er jeg nødt til at spørge, om du kender Philip Sayce og Lance Lopez? Hvis ikke, så gør dig selv en tjeneste og skynd dig ind på www.guitar9.com og lyt til de mp3-snippets, der er. Det rykker MAX! Nå ja, og så er der naturligvis også Kenny Wayne Shepherd, Jonny Lang of Eric Gales, nu vi er i gang med lidt off-topic guitarister  |
|
|
Hehe det må jeg prøve... Jeg har en del liggende med forskelligt og det er længe siden jeg har hørt "Bona" så jeg kunne ikke huske om det var instumentalt, men godt kan jeg i alle tilfælde huske at det er denne sene nattetime... sidder lige og hører noget Yngwie, inspirereret af tråden her.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, fattig kan man hurtigt blive. Men det gode er, at selv om de sender fra USA, så leverer de temmelig hurtigt (gerne inden for en uge), og så længe man kun bestiller 1-3 cd'er pr. forsendelse, er der stort set ingen risiko for told (det er endnu ikke sket for mig).
Torben Enevoldsen er også ret fed. Han er en superdygtig guitarist, hvilket man kan høre på hans prog projekt Section A, men hans soloudgivelser bærer oftest præg af, at han mangler et rigtigt band. Alt for ofte lyder numrene lidt flade ... som noget, der bare er med, så han kan lire nogle (indrømmet velklingende) soloer af. Det er lidt synd.
Koji Tsumoto (ham med Kinumichi/Silk Road) har også længe stået højt på min ønskeliste, så hvis du får bestilt noget med ham, må du gerne lige skrive, om det er godt.
Held og lykke med www.guitar9.com - dem og deres mp3-kliphar jeg tilbragt mange timer i selskab med  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |