| Forfatter |
|
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Jeg fik sgu lige lyst til at købe en live-DVD med AC/DC, bare fordi jeg høre nummeret "Highway to Hell" på youtube
Men jeg har ikke hørt særlig meget AC/DC før, så hvilken live-DVD (med Highway to hell på selvfølgelig) vil i anbefale mig at købe? Vil gerne lære deres musik at "kende"....
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at starte med en almindelig CD, Razors Edge kan anbefales, der er flere af deres rigtig gode (men er ikke sikker på at Highway to Hell er på den skive).
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne jo starte ud med Highway to hell albummet og Back in black, af live koncerter ville jeg anbefale live at donnington og no bull i madrid!
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer De ikke snart forbi på tur?
DE ER TOTALT SEJE!
mvh
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremmede skrev:
|
Kommer De ikke snart forbi på tur?
DE ER TOTALT SEJE!
mvh
|
|
|
Hehe kunne være rigtig fedt! har de ikke også snakket om et nyt album i nogen år? håber der kommer world tour ud af det!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel skrev:
|
Men jeg har ikke hørt særlig meget AC/DC før, så hvilken live-DVD (med Highway to hell på selvfølgelig) vil i anbefale mig at købe? Vil gerne lære deres musik at "kende"....
|
|
|
Live at Donington. Den er iøvrigt på vej på Blu-Ray, hvis du har mulighed for det. Men hvis det er for at lære dem at kende, så er Family Jewels også en ret fed skive, så får du også noget med både Bon Scott og Brian Johnson. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så en gang noget LIVE AC/DC på en Tysk kanal, - hvor en af effekterne var en kuglebombe der kom ned fra loftet (så vidt jeg husker) . Hvilken koncert-DVD findes kan der være tale om. . .? ?
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare sørg for at få fat i Back In Black albummet, så gør de det ikke meget bedre. 
Selvom jeg syntes Brian Johnson godt kan blive lidt anstrengende at høre på i længden, er denne plade nok deres bedste - gad vide hvordan den var blevet med Bon Scott ved mikrofonen? 
Fandt lige denne note:
AC/DC have sold an estimated 150 million albums worldwide, including 68 million albums in the U.S. Back in Black has sold an estimated 42 million units worldwide and 21 million in the U.S. alone, making it the 5th highest-selling album ever in the USA.
__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silent Knight skrev:
|
Bare sørg for at få fat i Back In Black albummet, så gør de det ikke meget bedre. 
Selvom jeg syntes Brian Johnson godt kan blive lidt anstrengende at høre på i længden, er denne plade nok deres bedste - gad vide hvordan den var blevet med Bon Scott ved mikrofonen? 
|
|
|
hej det kan vists være lidt svært var BIB ikke et hylst album til Mr B.Scott eller er det mig det husker forkert
de er forøvigit rigtig fede live var så heldig at se dem Live i australien for en 8 år siden __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Mikkel Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
| Hvad med at starte med en almindelig CD, Razors Edge kan anbefales, der er flere af deres rigtig gode (men er ikke sikker på at Highway to Hell er på den skive). |
|
|
Ja, man kunne godt starte med at købe en CD. Men jeg elsker live-koncerter generalt, og kan kun forstille mig at nummeret Highway to Hell live, må være klasse!
Men jeg må hellere få fingerne i Back in Black, kan jeg høre!
Men mange tak for jeres input
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
chillipepper skrev:
|
hej det kan vists være lidt svært var BIB ikke et hylst album til Mr B.Scott eller er det mig det husker forkert
de er forøvigit rigtig fede live var så heldig at se dem Live i australien for en 8 år siden
|
|
|
Back in black er ikke et hyllest album. det meste var skrevet inden Bon scott døde. Det manglede bare at blive indspillet i studioet.
Kun 6 uger efter Bon Scott døde, blev Mr. Jonson officelt AC/DC nye lead vocal, og albummet blev udgivet et par måneder efter Bon døde.
Der er dog tilføjet nogle tributes til Bon Scott på albummet. bl.a. teksten "Forget the hearse 'cause I never die".
Der er lavet en "The story of Back in blkack" som kan ses på youtube. Part I, Part II, Part III.
Hvis du vil ha noget dvd med AC/DC vil jeg anbefale den nye "plug me in" Der er både noget med Bon Scott og Mr. Jonson. Og selvfølgelig Highway to hell.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| Jeg så en gang noget LIVE AC/DC på en Tysk kanal, - hvor en af effekterne var en kuglebombe der kom ned fra loftet (så vidt jeg husker) . Hvilken koncert-DVD findes kan der være tale om. . .? ? |
|
|
Det er vist på No Bull...
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller muligvis Stiff upper lipp....
Den er da fra det olympiske stadion i München, hvis du så den på en tysk kan det jo være den!Men der er det godt nok en klokke der kommer "ned fra himlen" :)
|
| Til top |
|
| |