Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Stockfish records ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan:

1) Forklare forskellen lyttemæssigt på en standar-cd og deres "super-cdér.
Jeg har hørt om Stockfish records, som efter sigende er B&Ws eget pladeselskab, som laver nogle efter sigende super vellydende overførsler af musik, som skulle lyde MEGET bedre end "SD-CD", hvis vi lader som om disse er "HD-CD"

Er der nogen der kan test-lytte samme cd i god og alm version (Kommer der andre versioner af samme musik, eller er det "stockfish-exclusive" musik?

2) Er det fordi de udnytter cd-mediet til den grænse der er for mediet / teknologien - og hvis det er så meget bedre, hvorfor er der så ingen der gør som B&W - laver gode overførsler, der ikke ødelægger mere end højst nødvendig af musikken - dynamik, beskæring <20HZ, >20KHz. etc. etc.

3) Fortælle hvor de kan købes deres udgivelser 
Gerne nær Hvidovre / København, eller på nettet?

4) Det kan jo være man skal købe lidt af fiske-musikken
Eller måske skifte til en afspiller der kan spille DVD-Audio, eller SACD ? Hvor langt er der fra stockfish til disse medier?

Håber på mange svar
Mvh. Offcourse

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej du kan købe Stockfish her:

http://www.vassagohifi.com/products/stockfisch-records/stock fisch_records.html

Stockfish laver velproducerede plader, men tryk på "producerede". For selvom lyden er glimrende og de lyder rigtig godt, så lyden ikke realistisk. Det var nok heller ikke målet, men dynamikken slippes fx ikke helt fri da deres CD'er med vilje er en smule komprimerede for at give dem den specielle Stockfish sound.

Skal du have ultimativt naturtro musik med masser af dynamik skal du nok nærmere have fat i noget Cheskey.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Super.

Cheskey - jo - hvad er det - et andet mærke/studie eller hvad - hvilken musik producerer de?

Mvh. - rart at blive klogere!

Offcourse

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Cheskey er en producer. David Cheskey er perfektionist og sværger til ikke at bruge kompressorer eller andet kvalitetsforringende i prodtukionen. Jeg mener at alt er indspillet live direkte til masterbåndet.

http://www.chesky.com/

www.amforamusik.dk

De sælger begge Cheskey. Jeg har kun prøvet at købe direkte hos Cheskey. CD'erne kom, men det tog lidt tid... 3 uger eller sådan noget i den dur...

Hvis man skal kritisere lidt, så skal det vel være fordi musikken bliver sådan lidt "test-aktig" og en anelse intetsigende efter min mening. Men det kan jo være at jeg har fået fat i den forkerte musik, for selve optagelsen er noget af det ypperste og langt mere korrekt end Stockfish. Men det er en smagssag hvad man er til af de to.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Jeg kan skrive under på at de laver nogle Super fede Lyd-cd'er!..

Christian fra CSN havde en cd fra stockfish med hjem til mig!..Og jeg har AL-1000 (CV), men for satan, det lød simpelthen soleklart, hver en detalje kom frem!..Du kunne høre hver gang der kom et nyt instrument på, det var simpelthen utroligt!...Hvor meget der lydfiler er i khz osv det ved jeg absolut intet om (desværre). Men jeg ved bare at det lyder super fedt!..

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 16/09- "HD Leeds the Way"

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Stockfish laver velproducerede plader, men tryk på "producerede". For selvom lyden er glimrende og de lyder rigtig godt, så lyden ikke realistisk. Det var nok heller ikke målet, men dynamikken slippes fx ikke helt fri da deres CD'er med vilje er en smule komprimerede for at give dem den specielle Stockfish sound.

Skal du have ultimativt naturtro musik med masser af dynamik skal du nok nærmere have fat i noget Cheskey.

Yep, det er fine sager, men ikke naturtro lyd! Bunden er desuden underligt oppustet. Måske for at give lyden et varmt præg. Dog er optagelserne af akustisk guitar af høj klasse. I øvrigt er de fleste optagelser rigtigt gode, det er den efterfølgende mastering til konsummarkedet der "ødelægger" produktet. Hør derfor disse mix i bilen.

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Takker - jeg vil prøve om jeg kan skaffe mig et lyt til noget af det godt indspillede musik.

Så må jeg finde ud af, om det kan afsløre noget om kvalitetsforskelle - også på mit anlæg

Mvh

Offcourse

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Takker - jeg vil prøve om jeg kan skaffe mig et lyt til noget af det godt indspillede musik.

Så må jeg finde ud af, om det kan afsløre noget om kvalitetsforskelle - også på mit anlæg

Mvh

Offcourse

Prøv at finde noget musik fra selskabet Naxos. De udgiver så vidt jeg ved jazz og klassisk. For mit vedkommende er klassisk på vej ind i samlingen, faktisk er det rigtig lækkert, at lytte til klassisk på et rimeligt godt anlæg. Og det afsløre meget mere om anlægget end moderne musik synes jeg.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
Mastervol skrev:

Yep, det er fine sager, men ikke naturtro lyd! Bunden er desuden underligt oppustet. Måske for at give lyden et varmt præg. Dog er optagelserne af akustisk guitar af høj klasse. I øvrigt er de fleste optagelser rigtigt gode, det er den efterfølgende mastering til konsummarkedet der "ødelægger" produktet. Hør derfor disse mix i bilen.

vh

Oppustet ? Det har jeg ikke oplevet, jeg har fundet en masse dynamik og dybbas på deres skiver men jeg syntes ikke de er oppustede i bunden. De er kontante i de lavere oktaver, de kan i modsætning til mange overkomprimerede indspilninger, både høres og mærkes . Og så er de meget klare i lyden, detaljerne vælter frem og rummet er meget veldefineret

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Spændende.
Der er vist mere end bare et par selskaber derde, der er trætte af overkomprimeret pop-kompilationer

Nå - jeg må i nærmeste fremtid hente lidt musik frem af den gode slags.
Dejligt med flere sider af den gode musiks sag.

Offocurse

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 April 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

opdagede lige denne gamle tråd.

Stockfisch records kan købes hos pladekisten i århus, og har også online salg.

Har efterhånden en del udgivelser fra Stockfisch, og syntes lyden er helt fantastisk.

Hvis man ikke har hørt noget musik derfra endnu vil jeg anbefale

Cris Jones - Roadhouses and automobiles.

Det er dejlig nemt tilgengeligt musik, og koster ikke alverden på almindelig CD.

Hvis man kan lide lyden, kan man derefter begynde på de forskellige SA-CD udgivelser og

Direct to disc metal master cut vinyl.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes