Sendt: 03 September 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens,
Jeg vil lige dele en oplevelse med jer.
Har netop fået en ny CD ind ad døren. Det drejer sig om Maynard James Keenans (frontmanden fra Tool og A Perfect Circle)
nyeste projekt "Puscifer - "V" is for vagina" som blev udgivet i 2007.
Indholdet på CD'en er efter min mening ganske fantastisk, men det er ikke det, som tråden i denne omgang skal dreje sig
om. Nej, det er lyden jeg pointere her.
Det første, der slog mig da jeg satte CD'en på, var den helt åbenlyse baggrundsstøj, som fik mig til at rynke på næsen lige
umiddelbart. Men da musikken så gik i gang, forsvandt al min skepsis ganske hurtigt. Det er ganske enkelt en af de mest
levende, dynamiske og musikalske optagelser jeg har hørt meget længe.
Efter at have lavet en hurtig søgning på emnet, fandt jeg frem til, at Maynard tilsyneladende har optaget albummet helt uden
brug af bl.a. støjreduktion, for at bevare mest mulig information på optagelsen. Spændende!
Så hvis man ikke generes meget af støjen, tror jeg de fleste vil blive overraskede over hvor meget "mere" lyd og fylde, der
slipper igennem. Optagelserne banker flere af mine DVD-A og SACD optagelser efter min mening.
Jeg kan virkelig anbefale Jer at give den et lyt, hvis man i forvejen er fan af Maynards lyd. Læg fx ud med nummer 4
"Momma Sed".
|