| Forfatter |
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder spændende, Otto.. jeg håber jeg kan komme med, vil lige undersøge det nærmere..
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver der ikke mulighed for at se nogle billigere projektorer? Jeg tænker på dem omkring 7-8000 kr.
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige kommet tilbage fra forestillingen, og hvilken oplevelse. Det var et rigtigt godt arrangement, hvor vi fik set det bedste fra lcd og det bedste fra DLP i en menneskelig prisklasse dvs. omkring de 12 til 20K. Der var en enkelt dlp til 40k. For første gang så jeg både ae700 og Z3 i duel og Z3 vandt klart, ingen VB overhoved (næsten), ae700 stinker med VB den er endda dårligere end min Z2 mht. VB. Hvad angår dlp så var der en Mitsubishi HC 900 med som overraskede positivt. Kan man leve med en anelse rainbow effekt, jeg kunne ikke se den men andre kunne, så er det helt klart et bud på en rigtig god projekter til under 20k. Billedet var bedre end på Z3, men den havde også et kontrast forhold på 4000:1, rigtigt flot billede.
Vi fik også en smagsprøve på HDTV med en film i 1080i og her vandt Z3 klart over Mitsubishien. Der er noget at glæde sig til for både Z2 og Z3 ejere når man kan begynde at se/få film i denne opløsning, DVD udnytter ikke til fulde det projektoren kan i dag.
Nå det var lige mit indtryk af dagen. Og endnu engang tak for et godt arrangement Otto
Woody
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØØØvv!! det var idag! havde helt glemt det... skulle have meldt mig til..
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
BenFi skrev:
ØØØvv!! det var idag! havde helt glemt det... skulle have meldt mig til..  |
|
|
Ja jeg må desværre sige at du gik glip af noget. Sjældent er 5 timer gået så hurtigt. 
|
| Til top |
|
| |
Jeffen Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Ja jeg må desværre sige at du gik glip af noget. Sjældent er 5 timer gået så hurtigt.  [/QUOTE]
Helt enig. Jeg har også z3 som vinder af testen. Den er i mine øjne
3000 mere værd end pt 700. Bedre billede, INGEN VB!!! og den lille støv
feature som ifølge otto virker ganske fint.
D-vhs med gladiator 1080i på mitsubishi hc2000 til 40000 kr var en
oplevelse jeg sent glemmer, iøvrigt mærkelig fornemmelse at sidde og
glo på et video bånd som var en superbit dvd LAAAANGT !!!!!!!!!!
overlegen.
Super arrangenment TC
__________________ Dyrk mit grej
A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ja træd i det!! - men hvad jeg kan se ud fra TC siden.. så ventes
sony's VPL-HS 50 hjemme senere... også er der lagt op til endnu en tur.
DER SKAL JEG MED!!!
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig. Jeg har også z3 som vinder af testen. Den er i mine øjne 3000 mere værd end pt 700. Bedre billede, INGEN VB!!! og den lille støv feature som ifølge otto virker ganske fint.
D-vhs med gladiator 1080i på mitsubishi hc2000 til 40000 kr var en oplevelse jeg sent glemmer, iøvrigt mærkelig fornemmelse at sidde og glo på et video bånd som var en superbit dvd LAAAANGT !!!!!!!!!! overlegen.
Super arrangenment TC [/QUOTE]
Enig, hc2000 vandt 1080i testen, men til prisen var Z3 godt med, og der var tydelig forskel fra DVD til 1080i for Z3`eren.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
BenFi skrev:
ØØØvv!! det var idag! havde helt glemt det... skulle have meldt mig til..  |
|
|
Der er ekstra arrangementer næste weekend Men jeg tror ikke HS50 når med - der kommer til at ske "noget" når HS50 står i huset... Desuden er der ting på vej som Pioneer DVR 920, Philips DVP900SA og DVDO Iscan HD+ (samt lærreds-sammenligning som desværre blev aflyst i sidste øjeblik...) der faktisk kunne samle materiale nok til et helt arrangement omkring alt det "løse", uden projektor-sammenligningerne - hvis der er interesse for det naturligvis. Det behøver jo ikke være 5-timers arrangementer hver gang... 
Men ellers: Tak for roserne - og ikke mindst en meget stor tak til Rasmus fra Multimedia Proshop for at fremtrylle en D-VHS afspiller med meget kort varsel!
Ellers vil jeg lade det være op til deltagerne at kommentere på konklusionerne - udover at jeg synes vi lige skal vende erfaringerne med almindeligt TV-signal engang. Jeg synes personligt at specielt Z3, men også de øvrige, leverede et rigtigt godt billede fra Stofa-signalet, ikke mindst når man tænker på hvordan fladskærme tager sig ud med halv- eller heldårlige tv-billeder. Jeg brugte en Sony RDRHX 900 DVD/HD optager som tuner, og billedet var klart bedre end det jeg har set fra billige, eksterne tunere. Og jeg synes faktisk ikke det er fair at sige at projektorer ikke dur til TV-signaler - de bedste kanaler leverede imho en billedkvalitet mindst på DVD-niveau. Et dårligt Eurosport-signal er selvfølgelig dårligt, men på en meget mere "øjen-venlig" måde end fladskærmene. Jeg har en fornemmelse af at mange konkluderer at når et 42" plasma/LCD laver et elendigt billede på tv-signaler, så er et 100" projektor-billede de samme problemer bare større. Det er helt forkert - vi legede efter deltagerne var gået med at lave et billede på ca. 40" med tv-signalet, og udover at kontrasten naturligvis stadig er afhængigt af lyset i rummet, så var billedkvaliteten altså "jaw-dropping" - hvis man så samme signal på et plasma bagefter ville man brække sig af grin... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 07 November 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er naturligvis svært ikke at gentage, hvad der allerede er sagt, men jeg vil også gerne takke TC for det vellykkede arrangement.
Det er svært at læse sig til, om og hvordan ex. vertical banding er et problem, men det er ikke svært at se, så det hjælper meget at se det i praksis.
Jeg var ikke på jagt efter en ny projektor, da jeg for nylig har købt en Hitachi TX100. Der var ingen tvivl om, at kontrasten på både AE700 og Z3 er et hak bedre end Hitachien, men det er ikke nogen verden til forskel.
Som de fleste andre var jeg også mest imponeret over Z3, som har et meget flot og smooth billede uden væsentlige problemer. Med mindre man virkelig er klemt på pengepungen er det ikke 3000 værd ikke at kunne slippe for Vertical Banding, og desuden er min erfaring fra Hitachien, at Irisfunktionen er meget praktisk at have i en stue, hvor baggrundslyset (trods mørkelægning) ikke er det samme om dagen og om aftenen.
Jeg var også meget imponeret over DLP-maskinerne fra Mitsubishi. De demonstrerede begge, at sortniveau ikke er den eneste gevinst, der er at hente ved højere kontrast. Billedet havde bedre dybde og var mere involverende for betragteren, synes jeg. MEN: jeg kunne se regnbuer på dem alle (men kun meget sjældent på modellen til 40K), og jeg ville ikke kunne leve med at betale 40K for noget, hvor man jævnligt får disse glimt, føles som at se dollartegn svæve hen over billedet.
TV-signaler på projektor var bedre end jeg har set det herhjemme (via gl. VHS-maskine, så ikke overraskende). Det bliver spændende at se, om Pioneer 920 både klarer testen som optager, tv-tuner og ikke mindst hdmi-dvd-afspiller, så man kan få alt i een maskine.
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
[. Jeg har en fornemmelse af at mange konkluderer at når et 42" plasma/LCD laver et elendigt billede på tv-signaler, så er et 100" projektor-billede de samme problemer bare større. Det er helt forkert - vi legede efter deltagerne var gået med at lave et billede på ca. 40" med tv-signalet, og udover at kontrasten naturligvis stadig er afhængigt af lyset i rummet, så var billedkvaliteten altså "jaw-dropping" - hvis man så samme signal på et plasma bagefter ville man brække sig af grin...
|
|
|
Ja ja Otto jeg overgiver mig gerne, det var et fint billede med TV signal, jeg var jo lidt skeptisk. nu ved jeg jo heller ikke om stofa har et meget bedre signal end TDC, hvilket ikke kan afvises.
Woody
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Screenshots er imho ikke ret brugbare til vurdering af billedkvalitet... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 09 November 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Foregår arrangementet i Århus afdelingen eller hvad? Der er godt nok ikke meget info at hente på deres hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
|
Foregår arrangementet i Århus afdelingen eller hvad? Der er godt nok ikke meget info at hente på deres hjemmeside.
|
|
|
Ja. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |