| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåå, ved godt der mange tråde omkring fladtv, men ingen har helt givet mig svar på spørgsmålet.
Grundet pladsmangel i min forlovedes og min nye lejlighed, er jeg nød til at kigge mig om efter et fladtv. Det skal ikke være nogen hemlighed at jeg syntes at gammeldags billederørs teknik har det bedste billede, men vi kommer til at sidde alt for tæt på et stor "32" alm.fjernsyn.
Derfor, hvad syntes i er bedst inden for flad tv i størrelserne 30-32 tommer.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes begge teknologier stadig er alt for dyre i forhold til deres ydelse.
Jeg har endnu ikke set et LCD-TV til "menneskepenge" der var noget værd, så min stemme går til plasma.
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig, der er intet lcd der yder bare nogenlunde... tæt på er det et rent mareridt.
du kan jo bare skaffe dig noget B&O og smide dit ML ud
(ok, dårlig joke...) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tilslutter mig Perejvind - plasma er, for mit vedkommende, at foretrække hvis jeg skulle vælge. Responstiderne er ikke gode nok på LCD´erne til at jeg betragter dem som egnede til gengivelse af levende billeder, og specielt ikke oppe i de størrelser!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips nye LCD 32PF9986/12 har faktisk et helt hæderligt billede.. Vel at mærke hvis man justere det ordenligt ind.. Noget som jeg aldrig har oplevet det var i en butik..
Det nye her, har også den fordel, at baggrunds belysningen også bliver dæmpet i takt med at kontrasten reduceres.. Så man kan opnå noget der ligner helt sort, selv ved dæmpet belysning..
Hvis man ikke har pladsen til et CRT TV, så er dette Philips nok der eneste alternativ..
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker foreløbig for svarene, hmmm.......jeg fornemmer fordele og ulemper ved begge systemer , hvad er levetiden plasma kontra LCD?, plasma er kendt for at brænde fast, har lcd samme tendenser mon?.__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
LCD kan ikke brænde fast, men udover det, skulle problemmet ikke være stort ved moderne plasmaer.
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er intet BURN-IN på lcd - det lider plasma derimod kraftigt af.
Har ikke stemt, da jeg endnu ikke har set et rigtig pænt ("action-")billede på disse skærme.
/Bellini
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ak ja, myterne er desværre ret sejlivede , så husk lige:
PLASMA har ligeså lang levetid som LCD
PLASMA bruger mindre strøm end LCD
LCD får med tiden også såkaldte hot-spots, som er simpel indbrænding.
Jeg mener at hvis spørgsmålet gælder hvad man skal købe PT giver svaret sig selv. For i de størrelser hvor begge teknologier er repræsenteret, 30-42", der er der bred enighed om at Plasma er bedst, men i størrelser mindre end 30" kan man kun vælge LCD.
__________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at LCD ikke har nær så godt et billed som Plasma, men jeg syntes nu ikke det er ret langt derfra.
Jeg så et af de nye Philips sammenlignet med et Pioneer. Pioneeren har et kanont billed, og farve forholdene er rigtig gode, men hold da op hvor er det trælst at kunne se sit eget ansigt i tv'et hele tiden, medmindre der er rimelig mørkt. Philips modellen havde ikke noget genskin, pga. en matt overflade. Men farverne var heller ikke så åbne som på pioneeren.
Og ja hvorfor viser de altid Finding Nemo. Det er selvfølgelig fordi det er en utrolig farve fyldt film, hvor man virkelig kan se forskel på tv'ene. Ice Age er også en rigtig god film til dette brug.
Jeg er personligt mest tilhænger af LCD, mest fordi jeg tror det er bedst i fremtiden. Jeg ville personligt vente til der kommer et LCD med 1080p opløsningen :)
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
| Takker foreløbig for svarene, hmmm.......jeg fornemmer fordele og ulemper ved begge systemer , hvad er levetiden plasma kontra LCD?, plasma er kendt for at brænde fast, har lcd samme tendenser mon?. |
|
|
Det gælder med Plasma´er som med CRT og til dels LCD - hvis det er still-billeder så er der risiko for burn-in.
Ved almindeligt tv-brug er der ikke eller ihvertfald kun en ringe chance for at det kan ske - vi snakker stadigvæk adskillige timer. Folk lyder som om at de tror at det sker på få minutter og så er den fornøjelse ødelagt!
Men som sagt - over 30" LCD, nej tak. Om et år eller to - tjaa det er ikke usandsynligt! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |