| Forfatter |
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt svært ved at bestemme mig for hvad jeg først ville bruge penge på, hvis jeg skulle forbedre mit setup. Selvfølgelig, hvis jeg havde pengene til at købe flere hifi-legtøjsdimser, ville det ikke være et problem...  Meeeeen der har jeg ikke....mit budget ligger på ca. 12.000 dask (når jeg medregner det jeg kommer til at tjene i sommerferien, som ikke skal bruges på andre områder....ja, der er jo en verden uden for hifi....   ) Derfor kunne det være sjovt at høre hvordan andre ville prioritere  ....det kan jo være at det får mig til at se "luksus-problematikken" fra en anden vinkel...  Som altid er det sjovest med en begrundelse....  Mit setup kan ses herP.s. jeg sætter pris på både musik og film....  Mvh. prse
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville købe en stor effektforstærker til dine fronter!
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da ha' et stort billede til dit ellers udemærkede SR setup, og der kommer du altså længst med at købe en projektor :)
|
| Til top |
|
| |
Himan Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort billede til film er altså fedt. Jeg ville afgjort vælge en projektor, hvis jeg stod i din situation. Tv har du jo, så nyhederne får du nok at se uden fladskærm.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Jeg ville købe en stor effektforstærker til dine fronter!  |
|
|
Hey Mastervol!
Har selv tænkt på hvad lidt ekstra saft og kraft ville gøre for mine fronter...tror du der vil være meget at hente her?...og hvordan vil det komme til udtryk?....har du nogen forslag? ...hvordan forbindes det hele så med mit nuværende setup?
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen & Himan: Ja, en projektor tror jeg heller ikke jeg ville gå galt i byen med....rimelig stor "forbedring" ifht. min 28"....(der kan være ca. 70" imellem fronterne...)
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være ret interessant hvad de resterende der har svaret "andet" her tænker på....jeg er jo ikke tankelæser....
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min stemme gik til en projektor.
You makes your choice... Hvad vil du helst? Spørgsmålet er hvor "picky" du er med din lyd, men jeg må indrømme at den største glæde ved ny elektronik har jeg haft med en projektor - først da er der dømt hjemmebiograf 
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare rolig....skal nok selv bestemme i sidste ende...
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
|
Min stemme gik til en projektor.
You makes your choice... Hvad vil du helst? Spørgsmålet er hvor "picky" du er med din lyd, men jeg må indrømme at den største glæde ved ny elektronik har jeg haft med en projektor - først da er der dømt hjemmebiograf 
|
|
|
Det fedeste ville være at indkøbe/låne projektor, subwoofer, effektforstærker i et godt stykke tid, og prøve hele molevitten af, og så spørge sig selv hvad man mindst har lyst til at aflevere tilbage til forhandleren... 
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
Det fedeste ville være at indkøbe/låne projektor, subwoofer, effektforstærker i et godt stykke tid, og prøve hele molevitten af, og så spørge sig selv hvad man mindst har lyst til at aflevere tilbage til forhandleren...  |
|
|
Det ville nok være nemt hvad angår subwoofer, effektforstærker o.l., men en projektor tror jeg ikke nogen låner ud. Og ved køb så husk at det kan være besværligt at returnere en projektor pga. "slid" på lampen - de skal tage retur (fjernhandel), men nogle forhandlere vil skabe sig.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen skrev:
prse skrev:
Det fedeste ville være at indkøbe/låne projektor, subwoofer, effektforstærker i et godt stykke tid, og prøve hele molevitten af, og så spørge sig selv hvad man mindst har lyst til at aflevere tilbage til forhandleren...  |
|
|
Det ville nok være nemt hvad angår subwoofer, effektforstærker o.l., men en projektor tror jeg ikke nogen låner ud. Og ved køb så husk at det kan være besværligt at returnere en projektor pga. "slid" på lampen - de skal tage retur (fjernhandel), men nogle forhandlere vil skabe sig.
|
|
|
Måske man kunne låne en udstillingsmodel mod et mindre gebyr...
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at der ikke er nogen der har stemt på at du skal vente, hifi-entusiaster er nok ikke de mest tålmodige 
Jeg stemte på Velodyne, mest på grund af budgettet og fordi det kan give en forbedring både til film og musik.
Plasma eller projektor er også oplagte opgraderinger, men der er 12K måske lige i underkanten. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 05:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Projektor, helt klart
Det er da det der giver den største biograffornemmelse, og det er det der vil give den største forskel i forhold til det grej du har nu.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har stemt på subben så du kan få aflastet dine front ht'ere. Mit andet valg ville gå på en projektor __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg er mest sikker på (så sikker som man nu kan være....  ), er at jeg ikke køber en fladskærm....egentligt meget rart at se, at de fleste er enige i dette.... Heligt at se, at der kun er en der ville vente...  ..på dette område kan vi også stort set allesammen blive enige...Jeg tror også det bliver umuligt at holde mig selv tilbage...nyt legetøj er sgu fedt!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, så skal du da naturligvis have en projektor - hvad venter du på?  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Sjovt at der ikke er nogen der har stemt på at du skal vente, hifi-entusiaster er nok ikke de mest tålmodige 
Jeg stemte på Velodyne, mest på grund af budgettet og fordi det kan give en forbedring både til film og musik.
Plasma eller projektor er også oplagte opgraderinger, men der er 12K måske lige i underkanten. |
|
|
Så vidt jeg ved, skulle det være muligt at få en panasonic AE700/900 til noget der ligner max. 10.000 dask, derefter skulle så vidt jeg ved 2000 dask være rigeligt til et godt DIY-lærred?
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
prse skrev:
MichaelWB skrev:
|
Plasma eller projektor er også oplagte opgraderinger, men der er 12K måske lige i underkanten.
|
|
|
Så vidt jeg ved, skulle det være muligt at få en panasonic AE700/900 til noget der ligner max. 10.000 dask, derefter skulle så vidt jeg ved 2000 dask være rigeligt til et godt DIY-lærred?
|
|
|
Det kan du have ret i, jeg sagde også måske 
Hvorfor er du næsten sikker på, at du ikke køber en fladskærm? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
prse skrev:
MichaelWB skrev:
|
Plasma eller projektor er også oplagte opgraderinger, men der er 12K måske lige i underkanten.
|
|
|
|
|
|
Det kan du have ret i, jeg sagde også måske 
Hvorfor er du næsten sikker på, at du ikke køber en fladskærm? |
|
|
Det er også rigtigt...  Fordi man kan få et billede med en projektor, som en fladskærm ikke kan komme i nærheden af, både kvalitativt og kvantitativt (eller hvordan det nu staves...), i biograf-øjemed. Og jeg ser stort set ikke noget i fjernsynet, der er værd at skrive om alligevel.
|
| Til top |
|
| |