Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Bruno Barcellis politiske kommentarer ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
martinpagh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 April 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Har egentlig ædt det i mig gennem længere tid, men nu bliver jeg altså nødt til at sige det.

Jeg er dødtræt af Bruno Barcellis mavesure kommentarer om det danske skattetryk, der er en sikker ingrediens i enhver anmeldelse af et produkt, der koster mere end 10.000,-

Manden er jo en yderst kompetent anmelder, og derfor er det møgirriterende alligevel formår at efterlade læseren med en dårlig smag i munden, når man er nået igennem endnu en anmeldelse.

Kunne du, Bruno, ikke prøve at holde dig til emnet og så give dine politiske meninger til kende på www.konservative.dk?
Til top Vis martinpagh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martinpagh Besøg martinpagh's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 April 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

har du prøvet en privat besked til Bruno/Redaktøren, eller måske en mail.. Kan ikke se hvorfor det skal fylde plads i forummet.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

martinpagh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte bare, at hvis folk synes det er helt OK, vil jeg da bare klappe i. Desuden er det her forum vel netop beregnet til ris/ros, ikke?
Til top Vis martinpagh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martinpagh Besøg martinpagh's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 02 April 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

martinpagh skrev:
Jeg tænkte bare, at hvis folk synes det er helt OK, vil jeg da bare klappe i. Desuden er det her forum vel netop beregnet til ris/ros, ikke?

jojo absolut.. men jeg synes at den her ville egne sig bedre til en mail..

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 02 April 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

he, så nu må Ronni heller ikke bruge sammenligninger med biler og kvinder?

helt ærligt, hvis man ikke krydre sine anmeldelser med lidt metaforer og ikke hifi relatererde superlativer, ja så bliver det lidt kedeligt at læse i længden, ikke?

personligt har jeg aldrig opfattet det som et reelt politisk budskab, men mere en konstatering af at elektronik  rent forholdsmæssigt er fyldt med flere afgifter end biler og energi.

martinpagh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
helt ærligt, hvis man ikke krydre sine anmeldelser med lidt metaforer og ikke hifi relatererde superlativer, ja så bliver det lidt kedeligt at læse i længden, ikke?

Jamen det er jeg da ubetinget enig i; vi har at gøre med italesættelse af, hvad der primært er æstetiske kvaliteter, og her er både metaforer og superlativer perfekte værktøjer til at videregive oplevelsen.

Men Brunos kommentarer har ikke noget med produktet eller oplevelsen at gøre og stikker i den grad ud, også hvis man kigger skriveteknisk på det.

Det er lidt lissom ham den romerske statsmand (navn glemt), der sluttede alle sine taler i senatet med "Og iøvrigt mener jeg, Kathargo bør ødelægges" - en holdningstilkendegivelse, som udelukkende er der for at vise politisk ståsted, og som har den effekt, at dem der er enige nikker frelst, og dem der er uenige bliver irriterede over, at der bliver blandet politik ind i deres hobby.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 April 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

De er sure sagde ræven
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 April 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Sandheden er jo desværre at Danmark er et lille afgiftsplaget land, som i mange sammenhænge gør det sværere og dyrere at være forbruger.

Jeg kan derfor  ikke se, hvorfor det nu ikke skal være tilladt at give sin politiske mening til kende, bare fordi man taler om hifi.

hvorfor skal politik indskrænkes til at omhandle kommunal og folketingsvalg og engang i mellem EU? Politik handler også om at kunne tage stilling til dagligdagens små gøremål, om lysten til at forandre osv. At snakke politk er et relevant aspekt i alle henseender - også i forhold til hifi  

Er man uening i det fremsagte, må man jo bruge sin grundlovssikrede ret til at ytre sit synsspunkt

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 April 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Martin, har du nogensinde læst Bilmagasinet?

Prøv det, og vend så tilbage med noget rigtig harme. Omkring 205% i afgifter på biler, og de er de dyreste i verden (plus biler kan man ikke - som med hifi - bare købe i Tyskland). Enhver journalist med respekt for sig selv nævner det. Faktisk mener jeg at de har gjort det til deres mission at få dem nedsat.

Og tillykke med at du synes de høje skatter er fine. Gid jeg var dig

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 02 April 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

martinpagh skrev:

Det er lidt lissom ham den romerske statsmand (navn glemt), der sluttede alle sine taler i senatet med "Og iøvrigt mener jeg, Kathargo bør ødelægges" - en holdningstilkendegivelse, som udelukkende er der for at vise politisk ståsted, og som har den effekt, at dem der er enige nikker frelst, og dem der er uenige bliver irriterede over, at der bliver blandet politik ind i deres hobby.

Det var Cato: Praeteria censeo Carthaginem esse delendam...

Mvh.

Frederik

Praeteria censeo (danske skattetryk + bilafgifter) esse delendam...

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 April 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

martinpagh skrev:
Har egentlig ædt det i mig gennem længere tid, men nu bliver jeg altså nødt til at sige det.

Jeg er dødtræt af Bruno Barcellis mavesure kommentarer om det danske skattetryk, der er en sikker ingrediens i enhver anmeldelse af et produkt, der koster mere end 10.000,-

Manden er jo en yderst kompetent anmelder, og derfor er det møgirriterende alligevel formår at efterlade læseren med en dårlig smag i munden, når man er nået igennem endnu en anmeldelse.

Kunne du, Bruno, ikke prøve at holde dig til emnet og så give dine politiske meninger til kende på www.konservative.dk?

Tjo... måske har du ret...

HVis du vil vælge at rubricere det som politiske kommentarer, så skal du da være velkommen til det. Husk bare, at det er DIT valg at gøre det politisk.

Jeg er dog en langt mere simpel mand uden en døjt forstand eller interesse for politik, som hellere ville bruge mine penge på hifi end røde, gule, grønne, blå, hvide, sorte, stribede og småblege afgifter. Det er det hele..

Bare jeg kigger på min el-regnings cirkatal taber jeg pusten:

• Reelt forbrug: 423 kroner
  • Afgifter, skatter + moms på afgifter og skatter mmm: 4977 kroner
  • Ialt 5.400,- !!

Jeg betaler endda skat af min brændeovn ud fra størrelsen af min hastigt sammenflikkede carport ??  Det giver ikke mening for mig, men som sagt er jeg heller ikke den skarpeste kniv i skuffen....

Ret mig hvis jeg tager fejl:

Det parti du nævner har vist været med i regering eller er det stadig uden at jeg kan mærke forskel. Men hvis du er HELT sikker på, at de vil give mig flere penge til hifi i stedet for, skal jeg da med glæde kigge ind på deres hjemmeside..... Hvor skal jeg klikke for at få råd til mere hifi ???

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 03 April 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Hvor skal jeg klikke for at få råd til mere hifi ???

Den URL vil jeg også gerne have

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 April 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hej Derinde!

Jeg vil bare sige at selv om jeg ikke er socialdemokrat håber jeg for socialdemokratiet at de vælger Helle som partiformand (kvinde) - så vi kan få noget politisk modspil til regeringen, samt at det vil styrke deres parti til næste valg om 3-4 år!

Man kunne måske også sige:

Stem på Frank J og S begår kollektivt selvmord på sigt!

Det var bare det jeg ville sige - i mit måske første og sidste politiske indlæg?

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 April 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er ligeglad om det er kollektivt ... bare de ser at få det gjort!

Lavere skat mere hifi ...

SATMIT

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 06 April 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

emnet er hifi.. ikke socialdemokratiets formand mv. .. tråden lukkes

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes