Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: To små ideer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg har to små forslag. De er ikke uundværlige, men nu kommer jeg altså frem med dem alligevel.

Et forum til fælleskøb! – Mest fordi fælleskøb er afhængigt af at andre bakker op om købet, og det kræver at tilstrækkelig mange mennesker rent faktisk ser tråden. Jeg ved der var mange der missede det første TMC-køb, og nu er der så kommet et andet, og det er jo fint. Havde vi haft en tråd tror jeg dog vi ville kunne samle endnu flere og måske få en større rabat. Ulempen er selvfølgelig at der er mange fora i forvejen, men jeg synes nu alligevel det er en god ide.

Den næste ide har jeg ikke set før nogen steder, men rent programmeringsmæssigt burde det ikke være sig svært. Det er en ”You have been quoted”-funktion. Igen ikke noget uundværligt, da folk jo bare selv kan følge med i alle de tråde de i tidens løb har deltaget i.

Fordelen er naturligvis at vi i højere grad får input fra de der er blevet quoted, og det er jo unægtelig en fordel for debatten.

That’s about it. Tak for et et godt mødested, og må jeg så samtidig sige at den lettere onde tone der i en periode førhen var til stede er markant forbedret. I gør det sgu godt!  

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Det bliver svært at udføre i praksis. Folk skal indbetale, og dem der står for indsamlingen hæfter juridisk for det videre forløb. Tanken er god, men i praksis bliver den svær at gennemføre.

Desuden er priserne så meget i bund i udlandet, at der ikke er den store forskel på om man køber 1 eller 25 projektorer på een gang - for nu at tage et eksempel.

Køber nr. 1 skal vente til køber 25 har tilsluttet sig og indbetalt. Og hvem ville vente flere uger eller måneder på en besparelse på nogle få %?

Jeg tvivler på konceptet i praksis.

Der er også flere der har forsøgt sig kommercielt, Lets Buy It var nok det største der var på banen, og de gik som mange andre ned med et hult drøn.

Pga. manglende tilslutning og alt for lange leveringstider, utilfredse kunder, og faldende priser fra "auktion" til levering.

Jeg er ikke ude på at skyde din ide i sænk, men jeg tror ikke den er værd at gå videre med. Desværre.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Det bliver svært at udføre i praksis. Folk skal indbetale, og dem der står for indsamlingen hæfter juridisk for det videre forløb. Tanken er god, men i praksis bliver den svær at gennemføre.

Desuden er priserne så meget i bund i udlandet, at der ikke er den store forskel på om man køber 1 eller 25 projektorer på een gang - for nu at tage et eksempel.

Køber nr. 1 skal vente til køber 25 har tilsluttet sig og indbetalt. Og hvem ville vente flere uger eller måneder på en besparelse på nogle få %?

Der er også flere der har forsøgt sig kommercielt, Lets Buy It var nok det største der var på banen, og de gik som mange andre ned med et hult drøn.

Pga. manglende tilslutning og alt for lange leveringstider, utilfredse kunder, og faldende priser fra "auktion" til levering.

Jeg er ikke ude på at skyde din ide i sænk, men jeg tror ikke den er værd at gå videre med. Desværre.

Jeg er slet ikke enig. Ideen virker jo allerede. Der ER allerede fælleskøb på siden, jeg synes bare det ville være fint hvis de fik lidt mere opmærksomhed, da vi så ville få lidt flere muligheder. Prøv at kig på DIYaudio.com, der fungerer det fint.

Jaja, der bliver ikke super besparelser, men det kan også være en mulig for at handle hos folk som ellers ikke sælger til private, hvis der pludselig er 20 eller 50 der er klar til at købe det samme produkt.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

DIYaudio.com er også specielt og der foretages ikke indkøb af almindelige varer som flertallet herinde nok er købere til. Det er mere print, komponenter og enheder af de mere specielle slags, og ofte ifm. projekter der har kørt i en tråd derinde. Har jeg ret?
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
DIYaudio.com er også specielt og der foretages ikke indkøb af almindelige varer som flertallet herinde nok er købere til. Det er mere print, komponenter og enheder af de mere specielle slags, og ofte ifm. projekter der har kørt i en tråd derinde. Har jeg ret?

Nej det synes jeg ikke, ellers havde jeg jo ikke brugt det som argument.

Jeg tror fx sagtens man kunne lave et fælleskøb med 10 folk der ville købe Larsen Dac-print, men det er naturligvis umuligt for mig at spå om fremtiden.

Igen synes jeg dog er de bedste argument er at fælleskøbene alllerede ER her på siden! - Der er bare mange der misser dem, fordi de er meget spredt ud over de forskellige fora.

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Svenskerne laver masser af gruppekøb, eksempelvis på prisjakt.nu hvor de har lavet flere fælleskøb i 100.000-klassen fra asiatiske hifi-butikker. Besparelsen ved gruppekøb frem for at købe enkeltvis er at de meget høje transportudgifter bliver reducerede og at man kan forhandle priserne lidt yderligere ned.

Det ser altså ud til at fungere i praksis og ville ønske at vi kunne gøre noget tilsvarende her...
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Hvor svært kan det være, indbetal inden den dato hvis du vil have noget med, det hele afhænger jo af om man stoler på den der står for indkøbet, nu f.eks. TMC kablerne er det Kim Olsen og ham kan man jo ikke andet end stole på, han er trods alt fra Odense! det er jo op til dig.

Priserne kan man jo se på TMC's hjemmeside i det tilfælde.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

Hvor svært kan det være, indbetal inden den dato hvis du vil have noget med, det hele afhænger jo af om man stoler på den der står for indkøbet, nu f.eks. TMC kablerne er det Kim Olsen og ham kan man jo ikke andet end stole på, han er trods alt fra Odense! det er jo op til dig.

Var den til mig????

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
Bent L skrev:

Var den til mig????

Nej, jeg syntes da det er en god ide med fællesindkøb, ellers var jeg jo ikke med i TMC-kabel indkøbet og det er ikke første gang, det var mere til dette indlæg om hvor besværligt man ka gøre det.

ctacta skrev:

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Lige et lille *bump* for at få en kommentar med fra redaktionen.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:

Vi har ingen kommentarer til det, da vi intet har med det at gøre. (hvis det er fællesindkøbene, du hentyder til)

Der bliver dog næppe tale om et forum beregnet til "fællesindkøb".......

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

Det er ikke svært at håndtere fælleskøb.

Jeg har selv stået for indkøb af diverse elektronik stumper fra Asien, og været med i en pulje, hvor vi købte stort ind af kabler. Det gik fint, og der var ingen problemer med at få pengene skrabet ind. Men det er jo en privatsag at finde ud af, og har intet med hifi4all at gøre, hvis noget går galt.

Måske skulle vi nærmere blive enige om, under hvilken sektion man skal placere disse fælleskøb. For jeg har set dem hoppe lidt rundt mellem de forskellige sektioner.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

lpm76 skrev:

Vi har ingen kommentarer til det, da vi intet har med det at gøre. (hvis det er fællesindkøbene, du hentyder til)

Ikke for at det på nogen måde skal forståes som et bebrejdende spørgsmål, men af ren nysgerrighed vil jeg gerne høre hvorfor der ikke kan blive tale om et sådan forum?

Hele siten er vel baseret på vores fælles interesse i HiFi, således at vi under organiserede forhold kan diskutere, udveksle erfaringer, hjælpe hinanden osv. Hvad er indvendingen mod, at hjælpe til med at organisere hifi-entuciaster til at spare lidt penge? Det må da vel alt andet end lige være dækket af HIFI4ALL's overordnede målsætning.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
Ronin skrev:

lpm76 skrev:

Ikke for at det på nogen måde skal forståes som et bebrejdende spørgsmål, men af ren nysgerrighed vil jeg gerne høre hvorfor der ikke kan blive tale om et sådan forum?

Hele siten er vel baseret på vores fælles interesse i HiFi, således at vi under organiserede forhold kan diskutere, udveksle erfaringer, hjælpe hinanden osv. Hvad er indvendingen mod, at hjælpe til med at organisere hifi-entuciaster til at spare lidt penge? Det må da vel alt andet end lige være dækket af HIFI4ALL's overordnede målsætning.

Nu må du ikke tror, at det "bare" er fordi vi ikke vil.

Forummet er nøje opdelt i adskillige kategorier, og for at sige det lige ud, så skal en evt. ny forumkategorie være et emne, som bliver brugt at den store mængde. 

Hvis vi skulle have særskilte forums til alle typer af emner - puuh ha, så blev forummet MEEEEEEGET langt!

Fællesindkøb eller ønske herom må således lægges i en tråd - sit helt eget forum får det desværre ikke.

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Synes jeg er en skam, da det er svært at finde disse emner hvis man ikke er på forumet hver eneste dag..... det skal jo netop deles op sådan at man ikke går glip af det vigtige, og det må jeg nu sige at jeg synes Fælles Køb er, og nej, selvf skal Hifi4all ikke hæfte for noget økonomisk....

Men hvis grupperne skal bruges af de fleste, kunne jeg nævne et par stykker som ikke burde være der efter min mening, da de ikke er specielt vigitige og nemt kunne ligges ind under andre..

Men det burde en POLL jo kunne afgøre om det er noget der skal laves, er vel altid "kunden" der har ret, og "kunden" må i dette tilfælde være brugere, jeg bakker 100% op omkring lpm76 ide

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

syska skrev:
Synes jeg er en skam, da det er svært at finde disse emner hvis man ikke er på forumet hver eneste dag..... det skal jo netop deles op sådan at man ikke går glip af det vigtige, og det må jeg nu sige at jeg synes Fælles Køb er, og nej, selvf skal Hifi4all ikke hæfte for noget økonomisk....

Men hvis grupperne skal bruges af de fleste, kunne jeg nævne et par stykker som ikke burde være der efter min mening, da de ikke er specielt vigitige og nemt kunne ligges ind under andre..

Men det burde en POLL jo kunne afgøre om det er noget der skal laves, er vel altid "kunden" der har ret, og "kunden" må i dette tilfælde være brugere, jeg bakker 100% op omkring lpm76 ide

Vil du så også gøre arbejdet? Dette forum er lavet af frivillige kræfter som bruger deres fritid på projektet. Som bruger benytter du disse services, men at betegne dig selv som kunde er vel så meget sagt. -Hvad får Hifi4all ud af din deltagelse (ud over opbakning og liv på forum)?

Jeg forstår godt at tiltagene på siden prioriteres. -De skal vel også have et liv ved siden af?

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at det med quote funktionen kunne være rigtigt smart. Lige for at gribe fat i den anden del af det forslag som lpm76 kom med.
Det ville gøre at man måske nemmere kom igang med en debat om nogen ting :-)

Mht gruppekøb og forum til dette. Kunne man eventuelt putte det ind under køb/salg/bytte sektionen.?

Men jeg er helt enig med shras. Det er klart at crew skal prioritere. Der er meget arbejde ved at drive et forum, og hvis man skal have et liv ved siden af, så er det vigtigt at prioritere. :-)
Iøvrigt tak for et fornuftigt forum.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Der er jo allerede en slags quote funktion, i det at man kan overvåge en tråd. Det burde vel næsten være nok.

Så får man jo besked når der kommer svar i en tråd, man selv har været aktiv i.

Jeg er ikke 100% tilhænger af fælleskøb-sektionen, men kan godt se det gør det nemmere. Spørgsmålet er jo bare hvor meget det egentlig bliver brugt - selvom det så er vigtigt, når det så bliver brugt.
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

shras skrev:
syska skrev:

Vil du så også gøre arbejdet? Dette forum er lavet af frivillige kræfter som bruger deres fritid på projektet. Som bruger benytter du disse services, men at betegne dig selv som kunde er vel så meget sagt. -Hvad får Hifi4all ud af din deltagelse (ud over opbakning og liv på forum)?

Jeg forstår godt at tiltagene på siden prioriteres. -De skal vel også have et liv ved siden af?

Forstå mig ret, jeg er meget taknemmelig for de frivillige kræfter der får hifi4all op og køre og det arbejde der bliver lagt i det.

Når det er sagt, så har Administratorgruppen på intet tidspunkt, i denne tråd, tilkendegivet, at en "fælleskøb" sektion ikke kan lade sig gøre pga. deres egen tidsmæssige invistering i siten. Begrundelsen for, at der ikke kan blive tale om en "fælleskøb" -kategori var, at de ikke anså det for sandsyneligt, at der var nok der ville bruge den.

Det kan der så til gengæld være noget om. Jeg til eksempel har aldrig her på fora'et deltaget i noget fællesskøb og ej heller deltaget i nogen tråd herom. Grunden hertil er da til dels nok, at jeg ikke har set trådende da de var aktuelle.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

shras skrev:
syska skrev:

Ja, men jeg kan ikke se der er noget mere arbejde i at oprette 1 gruppe mere hvor fælles køb skal smides i, hvad skulle det kræve af mere arbejde, can't think of any nu når forumet alligevel er her.....

zerocool skrev:
shras skrev:
syska skrev:

Forstå mig ret, jeg er meget taknemmelig for de frivillige kræfter der får hifi4all op og køre og det arbejde der bliver lagt i det.

Når det er sagt, så har Administratorgruppen på intet tidspunkt, i denne tråd, tilkendegivet, at en "fælleskøb" sektion ikke kan lade sig gøre pga. deres egen tidsmæssige invistering i siten. Begrundelsen for, at der ikke kan blive tale om en "fælleskøb" -kategori var, at de ikke anså det for sandsyneligt, at der var nok der ville bruge den.

Det kan der så til gengæld være noget om. Jeg til eksempel har aldrig her på fora'et deltaget i noget fællesskøb og ej heller deltaget i nogen tråd herom. Grunden hertil er da til dels nok, at jeg ikke har set trådende da de var aktuelle.

Ja, også det jeg synes er træls, da man ikke altid har tid til at kigge samtlige igennem kan man jo tage dem som man synes er interresante, og der er det svært at finde fælles køb som det ser ud nu....

Jeg stemmer stadig for

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes