Forfatter |
|
schweinsteiger Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
schweinsteiger skrev:
hvem er denne bertram? hvordan kommer man i kontakt med ham? kan ikke finde et link til ham!! på forhånd tak |
|
|
Klik på dette link
http://www.audiokabel.dk/
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
schweinsteiger Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18
Med HI-Fi er der mange meninger og ideer, og hvis vi ikke havde nogen der udviklede på guld, sølv og jeg ved ikke hvad, så ville vi aldrig finde ud af det. Personligt er jeg imponeret af alle disse mange forskellige producenter - herunder Bertram og mange andre, er villige til poste penge i udviklingen, det er alene en positiv situation for os andre.
Og jeg er sikker på at der vil komme en respons på forsøgene, og jeg tror ikke der er nogen i dette forum der kan give dig en forklaring på guld kablers effektivitet og kvalitet lydmæssigt, idet et kabelsæt med de nødvendige signalkabler og 2x3 meter højtalerkabel koster det samme som en ny BMW.
Så lad os glædes over fabrikanternes produktudvikling og villighed til at stille kapital til rådighed - derfor koster tingene også nogle gange penge.
Det samme er gældende når en producent eller importør tager nye ting hjem og introducerer - selvfølgelig tjener de penge, men de hjælper også os med vores lidenskab og tilfredsstiller vore nysgerrighed og krav til musikkens mystiske vej og vidunderlige timer.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke allerede Toftdal arbejder for Bertram, så burde han da overveje en ansættelse i pr-afdelingen    __________________ Kim
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG.
Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke må have et syn på tingene eller udviklingen omkring HI-FI - jeg ved ikke hvorfor det kun er andre beskåret at have en mening.
Men når nogen nu spørger om nogle ting i relation til udviklingen og et Bertram kabel af guld - så svarer jeg bredt om udviklingen og det at vi alle får bedre HI-FI, hvad enten det er udhviklingen hos den ene eller anden fabrikant. det var et bredt svar i relation til alle fabrikanter med udgangspunkt i det spørgeren bragte på bane.
Og nej jeg arbejder ikke for den ene eller den anden - i virkeligheden var det bare et åbenlyst bredt og logisk svar som alle i realiteten har adgang til, ligesom det var men som et høfligt svar over for spørgeren.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
schweinsteiger skrev:
hvem er denne bertram?
hvordan kommer man i kontakt med ham? kan ikke finde et link til ham!!
på forhånd tak
|
|
|
Denne Bertram, hedder i virkeligheden Søren Bertram og er en flink
tandteknikker med flair for lyd og hifi. Han bor på sydsjælland, og er
en meget flink mand at snakke med. Jeg køre selv med digi, signal og
højttaler kabel fra manden og er meget tilfreds med den lyd de giver.
|
Til top |
|
|
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdal:
Selvfølgelig må du da have have et syn på tingene eller udviklingen omkring HI-FI - det er naturligvis ikke kun andre beskåret at have en mening.
Det, der er faldet mig i øjnene i det jeg har læst af dine indslag, er såmænd bare en vældig (i mine øjne) ensidig positivisme over især ICEPOWER (Bertram mv.)
Ikke andet __________________ Kim
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimG
Enig i at jeg er positiv over for tingene og jeg synes pågældende og ICE gør det godt. Men hvis du læser alt i de forskellige tråde som er skrevet i den sidste måned - så vil du se mig rose LCs løsning og moduler mere, idet man opnår bedre High End lyd med dem. De er nemmere at modificere og du kan købe dem uden trafo og konfigurere din egen trafo, ligesom det er lettere at skifte kondensatore og alt det der ud, så man finder det optimale til resten af sit setup.
Men generelt e rjeg positiv når nogen laver noget godt og arbejder positivt for sagen, din og min HI-Fi sag, det kommer os alle til gode.
Med evnlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|