Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvilket kabel fra computer til forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hej jeg tænker på at købe et bedre kabel, fra min computer til forstærker, men tænkte på om det kan betale sig.

Mit lydkort er et soundstorm som er onboard på abit bundkort. Jeg har hørt at du skulle være på højde med soundblaster audigy.

kan det betale sig at købe et bedre kabel, eller skal jeg nøjes med et standard?

Kan lige oplyse at det nok skal være 5 meter. Min forstærker er en marantz sr 7500. Og jeg hører altså mine cd'er på computeren, som jeg har rippet, altså ikke MP3.

Sidste spørgsmål, mit lydkort, hvor godt er det i forhold til en cd-afspiller? hvilken prisklasse?

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar

S.R.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hvis du overføre digitalt, så mener jeg personligt at det kort ikke engang nærmer sig et audigy. Lyden er skinger og meget "digital", specielt diskanten kan blive meget hård at høre på. Bruges realtime dolby digital encoding forsvinder en del af den hårde lyd, men lyden ændrer sig til at blive ret flad.

Den analoge lyd skal jeg ikke kunne sige noget om, brugte det aldrig i sin tid. Åh ja, må hellere huske at sige jeg havde et soundstorm på asus' nforce 2 og har nu et audigy 2.

I forhold til en cd-afspiller? Jeg vil tro det ligger i den ret så lave ende. PC lydkort er ikke ligefrem kendt for at være i hifikvalitet...

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Klart dårligere end selv billig cd afspiller.

skal det være analog kabel, har jeg selv ok erfaringer med at bruge adapter stik fra minijack til phono og så et phonokabel, selv om det giver en kontakt mere så giver det også muligheden for at bruge ok kabler!!!

jeg ville gå efter et adapterstik og et 5 meter phono, evt. brugt, ellers et bandbridge eller lignede, mere ville jeg ikke ofre......

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen

nikolajb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Den digitale del af Soundstorm lydchippen skulle være ganske fin, men der er sparet på analog-konverteren. Så du vil kunne hive fornuftig lyd ud af den digitale udgang... men ikke noget der kan konkurrere med en ordentlig cd-afspiller. Personligt har jeg trukket optisk kabel mellem computer og anlæg, hvor min Cambridge DAC så konverterer til analogt. Udover at give en bedre lyd end jeg ville få fra alm. line out er det for at adskille computer og anlæg elektrisk.
Til top Vis nikolajb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolajb

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Februar 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

jeg bruger et Profibus, (det klubben har, mit er så kun 1,2m) fra min bærbare og så ned til min reciever. Før brugte jeg bare et standard l**te kabel og forskellen er markant. Men min dvd og CD lyder stadig meget bedre.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes