| Forfatter |
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er kommet i den "u"heldige situation, at jeg har omkring 4.000 kr. liggende, som bare brænder for at blive fyret af til nye netkabler.
I øjeblikket benytter jeg Supra LoRad på alle mine apparater.
Har ikke rigtig haft mulighed for at lytte til andre, men kunne godt tænke mig og høre, om der er nogen der vil dele deres erfaring omkring netkabler til ca. kr. 1.000 pr. stk.
F.eks. Jorma JPC 2,5 eller Acoustic Reality eller lign.
Mit anlæg består af DVD multi, forforstærker, 2 monoblokke, Jorma No. 1 signalkabler mellem for- og effektforstærker, NO Red Dawn mellem DVD og forforstærker, NO Blue Heaven højttalerkabel.
Dvs. 4 stk. kabler i alt.
Håber, på nogle gode tilbagemeldinger/anbefalinger.
Happy
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Hejsa.
Jorma-kablerne (og flere andre) er lavet af almindelig Ölflex 100/110 kabel, som er et multicoret og kraftigt skærmet kabel, som bruges til bla. frekvensomformere. Se evt http://mtron.spprod.com/country/3/jsp/product.jsp?productid= 1719&categoryid=162
Jeg har selv lavet kabler med dem, og de er også bedre end standardkabler. Men nu har jeg skiftet til en solid-core type (også med skærm), som jeg også selv har lavet. Det er dette kabel fra elfa: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=dk&vat=0& dok=2015513.htm (Du skal dog være opmærksom på dette kabel er et installationskabel og derfor ikke er egnet/lovligt som tilledning/apparatledning) Jeg har lyttet/brugt dette kabel, og var ikke overbevist, fladede lyden lidt ud.
Det synes jeg er bedre end de andre typer jeg har prøvet. Med et par fornuftige stik og en kabelstrømpe er de lige så pæne som alle mulige andre. Men det koster selvfølgelig ikke 1000kr pr. styk...
/Præsten |
|
|
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv også at kigge på Mictord hjemmeside. Han har nogle gode netkabler omkring den pris du nævner.
http://www.mictor.dk/ny_side_1.htm
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 Oktober 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det noget du ved med sikkerhed ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Prøv Analyse Plus Oval - Dynamax - sælger. Han vil helt sikkert lave en god handel.
Jeg har hørt de andre du skriver om i sammenligning og der er ingen tvivl set med mine øjne. __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vi er på gætteniveau ? Jeg kunne nok finde mindst 5 forskellige skærmede maskinkabler, som eks. anvendes til styringen på CNC-maskiner, som også ligner Jorma's til forveksling med indlagt stålstrømpe men det gør jo ikke nødvendigvis til det samme kabel ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Så vi er på gætteniveau ? Jeg kunne nok finde mindst 5 forskellige skærmede maskinkabler, som eks. anvendes til styringen på CNC-maskiner, som også ligner Jorma's til forveksling med indlagt stålstrømpe men det gør jo ikke nødvendigvis til det samme kabel ?  |
|
|
Nej det har du selvfølgelig ret i. Men de minder formentligt ret meget om hinanden, i opbygning og materialer, eftersom de er lavet lavet til samme type applikationer (styring og power).
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange positive tilbagemeldinger. Jeg må dog lige tilføje, at jeg ikke er en ørn til loddekolber og hjemmebyg, hvorfor jeg foretrækker færdige løsninger. Dvs. kabler der er monteret med stik.
Er der ingen der har erfaringer med Jorma JPC 2,5 eller Acoustic Reality ?
Jeg har læst en del om dem i tidsskrifter m.m. men mangler lige nogle udtalelser fra de mere dødlige !
Happy
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne ikke høre forskel på Jorma JPC 2,5 og Supra LoRad i mit set-up...
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
|
Tak for de mange positive tilbagemeldinger. Jeg må dog lige tilføje, at jeg ikke er en ørn til loddekolber og hjemmebyg, hvorfor jeg foretrækker færdige løsninger. Dvs. kabler der er monteret med stik.
Jeg har læst en del om dem i tidsskrifter m.m. men mangler lige nogle udtalelser fra de mere dødlige !
Happy
|
|
|
Jeg tror ikke der er den store forskel på Supra og Jorma's kabler og man skal nok langt op i udstyr før man kan høre sådan rigtig forskel på de 2, men det vigtigste er også at man bruger skærmede netkabler i sit setup istedet for lige akkurat hvilket mærke det er . Gorm (www.gmsound.dk) har også nogle billige og efter sigende ganske gode netkabler __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Acer skrev:
Så vi er på gætteniveau ? Jeg kunne nok finde mindst 5 forskellige skærmede maskinkabler, som eks. anvendes til styringen på CNC-maskiner, som også ligner Jorma's til forveksling med indlagt stålstrømpe men det gør jo ikke nødvendigvis til det samme kabel ?  |
|
|
Nej det har du selvfølgelig ret i. Men de minder formentligt ret meget om hinanden, i opbygning og materialer, eftersom de er lavet lavet til samme type applikationer (styring og power).
/Præsten
|
|
|
Ja, det har du jo som sådan ret i men jeg tror ikke det er det samme kabel - hermed mener jeg naturligvis ikke at Jorma's nødvendigvis er bedre . Har dog hørt at Jorma køber sit i UK til 100£ for 50 m. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette kabel du henviser til er et installationskabel, og bør ikke bruges som tilledning (må faktisk ikke bruges, det står i SB521.8) , derudover er det nok også svært at finde stik til et 14mm tykt kabel.
Nu har jeg efterhånden hørt en del netkabler, og jeg må nok sige at solidkore kablerne absolut ikke tiltaler mig lydmæssigt, og slet ikke i så tykke kvadrater, men det er jo bare min mening, derfor kan solidkore kablet jo godt lyde godt i andre setup's.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
|
derudover er det nok også svært at finde stik til et 14mm tykt kabel.
mvh.
|
|
|
Hej Gorm,
Det er faktisk muligt at købe både Schuko og Apparatstik (iec) der tager kabler op til 18 mm2 og ledere op til 6 mm2, omend de er noget dyrere end "almindelige" stik.
Bryder mig iøvrigt heller ikke om solidcore kablerne.
Mvh
Holmbye
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
| Sendt: 04 Oktober 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holmbye
Det ved jeg godt, men så er vi jo ovre og bruge Wattgate og Furu-stik, og så er det jo en helt anden prisramme, og så er DIY ikke helt så sjovt mere, da man så kan få en del færdige netkabler til samme pris, som det det koster at lave det selv.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æhhh... næj, det er de altså ikke, Mr. Priest.
Grunden er, at det Lapp kabel, du henviser til, lyder af rent puha, i forhold til "den ægte vare".
Jeg ved godt, at nogle bruger Ölflex kablet fordi det ligner, men godt er det skisme ikke, sorry.
Og materialerne er også noget helt andet, med en helt anden lyd til følge.
Med høflig tirsdagshilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 05 Oktober 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
happy skrev:
Happy |
|
|
Hej Happy,
Nu er jeg så gammel, at jeg er næsten helt formuldet, men der er dog stadig liv nok i kadaveret til at gøre lidt erfaringer
AR's netkabel er et 1.5kvmm, og jeg vil klart mene, du bør gå efter et Jorma (2.5kvmm), såfremt du vil have lidt mere energi i lyden. Skal det være helt godt og af samme slags, så send en privatbesked.
Med høflig tirsdagshilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |