| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
er lidt rundt i krogene og kigge på sager til at forbedre mit elskede anlæg lige den sidste tand.
kom til at læse et par indlæg omkring jord og det sku ku klare lidt op i lyden. kan læse ud fra beskrivelserne at alle apparater ska jordes for at det bliver ordentligt. har dog lige et par spørgsmål før jeg roder mig ud i dette hidtil ukedte emne. heller spørge en gang for meget end en gang for lidt og ødelægge et eller andet jo...
jeg har en denon pma1500ae forstærker med et ground stik bag på. den må jo sku bruges til jord. min yamaha dvd s657 har dog ikke jord... kan man skrue en kabel sko på en skrue på bagpladen og benytte dette (evt lige kradse malingen af så kabelskoen for odentlig forbindelse)?
Hvad med min b&w asw675 sub? den har jo indbygget forstærker, så må den vel sku jordes sammen med de andre sager? kan denne evt også skrues på med en kabel sko bag på forstærkeren der er bygget i subben?
hvordan ska dette kobles til ledningsnettet?
trækker alt strøm fra 2 stk. opus 3 stik dåser som er koblet til lysntettet i huset med et supra lorac 3x2,5kvadarat.
kan jeg bare åbne en af mine opus 3 stik dåser og koble jorden direkte på der?
|