| Forfatter |
|
Endeavor Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle! Jeg vil høre jer om I kan råde mig til evt. at få bedre lydkvalitet fra min computer til anlæg. Jeg har en computer med et "Creative - X-Fi Xtreme Music" lydkort installeret, som via et 'signalkabel' går til min NAD C370 forstærker. Jeg bruger computeren meget til hverdag og har samtidigt lavet mit "musikbibliotek" her - og har derfor ikke lyst til at investere i cd, radio mv. til anlæget. Håber at I har et par forslag - eller ideer, det ville jeg være glad for! På forhånd tak! Mads
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endeavor skrev:
Hej Alle!
Jeg vil høre jer om I kan råde mig til evt. at få bedre lydkvalitet fra min computer til anlæg.
Jeg har en computer med et "Creative - X-Fi Xtreme Music" lydkort installeret, som via et 'signalkabel' går til min NAD C370 forstærker.
Jeg bruger computeren meget til hverdag og har samtidigt lavet mit "musikbibliotek" her - og har derfor ikke lyst til at investere i cd, radio mv. til anlæget.
Håber at I har et par forslag - eller ideer, det ville jeg være glad for!
På forhånd tak!
Mads
|
|
|
Hej Mads....
Aller først vil jeg høre dig hvilket format du har lagt din musik samling ind i... Ikke i MP3 vel?
|
| Til top |
|
| |
Endeavor Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej! Det har jeg bestemt ikke!
Jeg har både brugt wma., samt brugt det specielle software der hørte med til lydkortet til at hive det med over i 24 bit - så kvaliteten ikke burde forsvinde..
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endeavor skrev:
Jeg har både brugt wma., samt brugt det specielle software der hørte med til lydkortet til at hive det med over i 24 bit - så kvaliteten ikke burde forsvinde..
|
|
|
"Flac" skulle efter sign. være det eneste rigtige... ved det ikke, da jeg ikke har prøvet samme numre i forskellige formater. Måske det er dér du skal tage fat først?
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Endeavor skrev:
|
|
|
"Flac" skulle efter sign. være det eneste rigtige... ved det ikke, da jeg ikke har prøvet samme numre i forskellige formater. Måske det er dér du skal tage fat først? |
|
|
Så længe formatet er matematisk tabsfrit betyder det ikke rigtigt noget. Det bedste ville være at vælge et format med fremtid i. Meget udstyr kommer i dag med indb. support for dekodning af netop .wma, hvilket gør det meget anvendeligt hvis man ønsker at udbygge sit system. Benytter dog selv FLAC idet standarden også er ret udbredt.
|
| Til top |
|
| |
Endeavor Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fine svar!
Hvad med en evt. opgradering af kabel el. lign, ville dette gøre en forskel?
Jeg har jo også digital udgang - men for at drage nytte af denne, så formoder jeg at jeg skal ud og investere i ny forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Jonas Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du skal have, er en DAC. En "digital til analog" konverter. Den koster lidt penge, men sådan er det jo:-) De fås i mange prisgrupper, og selv de billigste vil være en stor forbedring. Du tager så lyden digitalt fra dit lydkort til DAC'en, og fra DAC'en i forstærkeren. Så er din computeren i teorien blevet til en lidt klodset, men meget brugervenlig og vellydende cd afspiller.
Venligst..
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kunne en slim devices være en god mulighed.
Du kan læse om den her.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du ikke en digital indgang på dit anlæg - hvis du har det så brug den - det bliver som regelt bedre.. end den DAC der sidder i lydkortet..
|
| Til top |
|
| |