Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 20:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvem kommer først? c",) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=4482

Skulle en af jer ærede medlemmer have erhvervet dette "sublime" strømkabel og have lyst til at komme med en anmeldelse ja så er jeg sikker på at vi sidder en del og venter i spænding....til prisen må det bestemt være ventetiden værd...uha uha......uha

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

tjaa skal men le eller græde??

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Ouch

Tror jeg køber et til mit køleskab, så kan det være det holder op med at rime til hele tiden..!

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Visca Blaugrana skrev:

Det skræmmende er ikke at nogen laver sådan et kabel (eller tager den slags priser for det), men at det laves (og prissættes) fordi der er et marked for det.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Visca Blaugrana skrev:

Det skræmmende er ikke at nogen laver sådan et kabel (eller tager den slags priser for det), men at det laves (og prissættes) fordi der er et marked for det.

Kan kun være enig

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har sq vovet pelsen og bestilt et, nu skal det prøves om dette kabel virkelig kan gøre noget for min Parasound udover at at det tager en god bid af pengepungen

Dette kan jo godt være at dette gør noget for anlæget, dette skal så prøves både på Parasound og QED VR, dette kunne jo være kablet som laver mirakler, har efter hånden prøvet en del kabler på positivt og skidt!

Plus at det er min gode kammerat Henrik der sælger det, har jo hørt hans anlæg spille og de ting han sælger lyder godt!

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

The Sandman skrev:
Ja jeg har sq vovet pelsen og bestilt et, nu skal det prøves om dette kabel virkelig kan gøre noget for min Parasound udover at at det tager en god bid af pengepungen

Dette kan jo godt være at dette gør noget for anlæget, dette skal så prøves både på Parasound og QED VR, dette kunne jo være kablet som laver mirakler, har efter hånden prøvet en del kabler på positivt og skidt!

Plus at det er min gode kammerat Hanrik der sælger det, har jo hørt hans anlæg spille og de ting han sælger lyder godt!

Jamen så har jeg da et rigtig godt tilbud til dig, jeg har et rigtig flot tårn stående i Paris jeg har til salg. Det er pænt højt, men tror du vil blive glad for det i længden. Skal vi sige 10 mil.?

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

The Sandman skrev:

Spændende, men jeg tror du vil få en større (og billiger) lydmæsig gevinst, ved at rykke ht'erne mere ud fra vægen og fjerne glasdøren.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Jammerligt... intet mindre!! Altså at der er kunder til den slags jammer!

Se lige her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383157
Dem kan du få 3 af, og så er der stadig 2325,- i overskud.... Prøv at gætte hvad der er dyrest at producere... 3 stk laptop elelr dette netkabel... . Og gæt så hvor man bliver udvidet mest i røveren af en producent, importør og sælger der scorer kassen . Men nu er HiFi branchen jo ellers ikke kendt for at tage røveren på folk og da slet ikke for absurd høje avancer .

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

The Sandman skrev:

Spændende, men jeg tror du vil få en større (og billiger) lydmæsig gevinst, ved at rykke ht'erne mere ud fra vægen og fjerne glasdøren.

Der er sket en del siden de billeder er blevet taget, gulv tæppet er væk, granit plade under hver Ht'er og de er rykket et godt stykke ud, plus glas døren er ikke noget problem

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

The Sandman skrev:

Spændende - glæder mig til at høre om dine erfaringer med kablet

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Jammerligt... intet mindre!! Altså at der er kunder til den slags jammer!

Se lige her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383157
Dem kan du få 3 af, og så er der stadig 2325,- i overskud.... Prøv at gætte hvad der er dyrest at producere... 3 stk laptop elelr dette netkabel... . Og gæt så hvor man bliver udvidet mest i røveren af en producent, importør og sælger der scorer kassen . Men nu er HiFi branchen jo ellers ikke kendt for at tage røveren på folk og da slet ikke for absurd høje avancer .

At du lige frem kalder det jammer det fatter jeg ikke og at der er kunder til den slags, hvor fa... vil du lige hen med det?
Så er det da også Jammerligt at der er folk der køber ht'ere til over 250000 og at de kan høre forskel på dem! ja gu fa... er der forskel, men hvem siger at du kan høre det??

Nu har jeg efterhånden haft anlæg i rigtig mange år og er vokset op med det og har efterhånden dannet mig et pænt indtryk af HIFI folk som straks skal kaste med det ene og det andet bare fordi de syntes at en producent tager en pæn pris for et stykke kabel og straks skal svine en til der har mod på at købe et kabel, det er da det samme som at købe et pi... dyrt ht kabel, gu fa... er der forskel om du kan høre det eller ham der har købt det kan høre det!

Nu kan jeg så ikke lige sætte mig ind i at skulle have 3 bærbare computere, da man kun kan bruge en af gangen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

@ The Sandman:
Så du kan altså ikke se det forrykte i, at man tager det samme for et netkabel på 1 meter, som for eks 3 bærbare pc'rer, eller en 50" fladskærm??
Vi skal ikke diskutere om kablet er bedre eller ej. Men kan du slet ikke se, at prissætningen på kablet er totalt ude i skoven, når du kan købe en 50" fladskærm til samme pris??? Tror du kablet koster lige så meget som en 50" fladskærm at producere???
Er det virkelig totalt utænkeligt for dig, at dette kabel kun koster en mikroskopisk del af en 50" fladskærm at producere, og at den høje pris kun skyldes, at producenten har luret, at en stor flok HiFi hoveder er villige til at betale denne overpris???

Hvis en 50" fladskærm skulle pålægges samme avance som et sådan kabel, ville den formentlig ikke kunne købes for 500.000,-. Ville du så også finde det helt OK??

Jeg har sagt det før, og gentager gerne mig selv. De ekstremt høje priser på sådanne WooDoo kabler skyldes kun en ting. Nemlig at en stor flok HiFi købere har givet producenterne frit spil til at lave omvendt komkurrence. Havde kablet nu kun kostet 200 kroner, havde du ALDRIG gidet at købe det. Men fordi det nu koster 13.000,- vækker det pludselig din interesse, for så må det jo være godt.
Jeg har en rulle NKT kabel stående i kælderen... Hvis nu jeg fortæller dig at det er 99.999999% rent kobber (ligesom stort set alt andet kobberkabel), vil du så ikke købe noget af det?? Du kan få det til 2.000,- pr meter!! Tror du så ikke det er godt til den pris???

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

THATS IT ! Jeg starter en biks der sælger dyre kabler, som jeg kan lave i kælderen for en 20'er ! 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

hej

hvem siger det ikke er et godt kabel?? jeg har da set HT kabler og signal kabler til over 100k

så 13000kr er da vel ikke så meget, hvis det kan få dit anlæg til at spille bedre

p.s prøv at spørge nordost om de er helt ude i skoven når de prissætter deres kabler

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Man kan vel egentlig også spørge om hvad man skulle med 3 bærbare HP pc'er eller et 50" plasma TV.

Lyder de 3 HP'er eller plasma TV'et bedre end hvad omtalte net kabel kan gøre af forskel?

Det er jo heller ikke et kabel, der har kunder med anlæg til hverken 20, 30, 50 eller 75.000 kr som mål gruppe - ikke for at genere d'herrer debattører eller deres sikkert ganske fine anlæg.

Og jo, jeg kan høre en forskel på netkabler - den største forbedring finder jeg på cd pladespilleren.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ The Sandman:
Så du kan altså ikke se det forrykte i, at man tager det samme for et netkabel på 1 meter, som for eks 3 bærbare pc'rer, eller en 50" fladskærm??
Vi skal ikke diskutere om kablet er bedre eller ej. Men kan du slet ikke se, at prissætningen på kablet er totalt ude i skoven, når du kan købe en 50" fladskærm til samme pris??? Tror du kablet koster lige så meget som en 50" fladskærm at producere???
Er det virkelig totalt utænkeligt for dig, at dette kabel kun koster en mikroskopisk del af en 50" fladskærm at producere, og at den høje pris kun skyldes, at producenten har luret, at en stor flok HiFi hoveder er villige til at betale denne overpris???

Hvis en 50" fladskærm skulle pålægges samme avance som et sådan kabel, ville den formentlig ikke kunne købes for 500.000,-. Ville du så også finde det helt OK??

Jeg har sagt det før, og gentager gerne mig selv. De ekstremt høje priser på sådanne WooDoo kabler skyldes kun en ting. Nemlig at en stor flok HiFi købere har givet producenterne frit spil til at lave omvendt komkurrence. Havde kablet nu kun kostet 200 kroner, havde du ALDRIG gidet at købe det. Men fordi det nu koster 13.000,- vækker det pludselig din interesse, for så må det jo være godt.
Jeg har en rulle NKT kabel stående i kælderen... Hvis nu jeg fortæller dig at det er 99.999999% rent kobber (ligesom stort set alt andet kobberkabel), vil du så ikke købe noget af det?? Du kan få det til 2.000,- pr meter!! Tror du så ikke det er godt til den pris???

Uanset om et kabel koster det samme som en bil eller tre "hurtige" laptops, så nytter det jo ikke noget at have tre laptop's hvis det er et strømkabel du vil købe, der er vel heller ikke nogen som ikke lytter før køb, så alt andet lige skal kablet nok "fortælle" om det er prisen værd eller ej.

Der er ikke noget hifi der er for dyrt, det er din pengepung der er for lille

-og har man anlæg til en halv trillion-milliard så er det helt naturligt at søge kabler eller andet tilbehør i en anden prisklasse, end hvis man har et til 999,- eller 20.000,- for den sags skyld.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

@ The Sandman:

Kan du se det forrykte i følgende:

Et armbåndsur til sammen pris som en bil fra Korea, et hvilke som helst ure kan vise tiden, selv et solure.

En bil der koster det samme som en villa på Frederiksberg, når du kan købe en bil fra Korea til under 100K - begge biler kan køre fra a-b.

Tøj som koster det samme som et godt anlæg, og det luner lige så godt i den kolde danske sommer som tøj fra bilka.

-og sådan kan man blive ved, jeg tror man kalder det priortering, hva siger du huuurtig.....?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

En bil der koster det samme som en villa på Frederiksberg, når du kan købe en bil fra Korea til under 100K - begge
biler kan køre fra a-b.

Pointen er at førstnævnte bil koster væsentligt mere at producere end sidstnævnte. Derudover er der gerne et begrænset antal hvilket også er med
til at hæve prisen (og så er der den danske bilafgift).

Det nævnte kabel koster nok næppe 650 gange så meget at producere som et almindeligt kabel.

Hurtig diskuterer ikke om kablet er bedre eller ej, men at prisen er alt, alt for høj.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hvem siger at den første bil koster mere at producere end sidstenævnte, det er en kendt sag at man laver biler i forskellige prisklasser og på samme platform, så den holder ikke.

Jeg kan på ingen måde have ondt i røven at et kabel koster en billiard til en trillion, jeg kan jo bare lade være med at købe det !

Det er de frie markedskræfters spil, take it or leave it

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes