| Forfatter |
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står ikke lige og mangler 1 mio. $
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der må blive kamp til stregen for at komme først for en del brugere herinde fra __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at det er et specefikt kabel man skal kunne identificere. Det svarer lidt til at du skal kunne genkende en melodi kun ud frac en muntlig beskrivelse. Det er ikke rimeligt, den million ligger godt og trygt i boksen. Under de omstændigheder gider jeg ikke engang prøve!!!
Dårligt Randi.
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det vil give "forskelle er bedre" folkene problemer
|
| Til top |
|
| |
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh.
Han kunne jo formulere udfordringen, som en blind(hvilken han har gjordt) test, hvor han efter vel befindene skifter kablerne ud, og skifter nummer, som det passer ham.
I så fald bliver det sku svært!
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er vel, at køberne til ekstreme kabler, ikke vil indse/indrømme, at det de i virkeligheden køber er en luksus-artikel. I stedet for at glæde sig over den lækre forarbejdning/udseendet eller lign. vil man have, at det skal have nogle specielt gode lydegenskaber (jeg går ud fra at et kabels opgave vel først og fremmest er at "transportere" lyd - lidt groft formuleret).
Man kan drage en parallel til urenes verden. Et ur funktion er vel først og fremmest at vise tiden korrekt. Viser et Rolex eller Patek Phillip tiden mere korrekt/præcist end et Swatch? Nej. Men disse ure er meget mere lækre at eje end et Swatch.
Ken Kessler havde i de forrige to (eller lidt ældre) udgaver af HIFI News nogle interessante betragtninger omkring hifi/high end udstyr og luksus. Sammenlignede man antal af millionære/ eller meget velhavende, der nemt ville have råd til high end med det antal, der rent faktisk blev solgt, så var der et meget stort uudnyttet potentiale. Men det kræver så også, at man erkender, at high end først og fremmest er luksus og skal sælges som sådant, samt at man er ærlig nok, til at indrømme, at nyttet af et eksoterisk kabel først og fremmest er at eje noget, der er dyrt og lækkert, fremfor at ture frem med lydegenskaber ingen kan gøre rede for i en videnskabelig test.
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
Man kan drage en parallel til urenes verden. Et ur funktion er vel først og fremmest at vise tiden korrekt. Viser et Rolex eller Patek Phillip tiden mere korrekt/præcist end et Swatch? Nej. Men disse ure er meget mere lækre at eje end et Swatch. |
|
|
Ved godt det er off topic, men du må altså ikke putte Patek og Rolex i samme bås -- det er som Rolls Royce og VW :)
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
sd2100 skrev:
|
Man kan drage en parallel til urenes verden. Et ur funktion er vel først og fremmest at vise tiden korrekt. Viser et Rolex eller Patek Phillip tiden mere korrekt/præcist end et Swatch? Nej. Men disse ure er meget mere lækre at eje end et Swatch. |
|
|
Ved godt det er off topic, men du må altså ikke putte Patek og Rolex i samme bås -- det er som Rolls Royce og VW :) |
|
|
Det er jo pointen  __________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
|
Problemet er vel, at køberne til ekstreme kabler, ikke vil indse/indrømme, at det de i virkeligheden køber er en luksus-artikel. I stedet for at glæde sig over den lækre forarbejdning/udseendet eller lign. vil man have, at det skal have nogle specielt gode lydegenskaber (jeg går ud fra at et kabels opgave vel først og fremmest er at "transportere" lyd - lidt groft formuleret).
Man kan drage en parallel til urenes verden. Et ur funktion er vel først og fremmest at vise tiden korrekt. Viser et Rolex eller Patek Phillip tiden mere korrekt/præcist end et Swatch? Nej. Men disse ure er meget mere lækre at eje end et Swatch.
Ken Kessler havde i de forrige to (eller lidt ældre) udgaver af HIFI News nogle interessante betragtninger omkring hifi/high end udstyr og luksus. Sammenlignede man antal af millionære/ eller meget velhavende, der nemt ville have råd til high end med det antal, der rent faktisk blev solgt, så var der et meget stort uudnyttet potentiale. Men det kræver så også, at man erkender, at high end først og fremmest er luksus og skal sælges som sådant, samt at man er ærlig nok, til at indrømme, at nyttet af et eksoterisk kabel først og fremmest er at eje noget, der er dyrt og lækkert, fremfor at ture frem med lydegenskaber ingen kan gøre rede for i en videnskabelig test.
|
|
|
Meget præcist og velformuleret!

|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
..... Eller meget præcist og ignorant ;-)
Man kan nu høre forskel på kabler, ikke stor, men den er der. Hvad man ikke kan høre er, om det direkte er et dyrt eller billigt kabel (med måde) eller om der er tale om model 454554B eller 454554A.
Hvis du så er heldig kan du bedst lide den lyd det billige kabel giver, hvis du er uheldig, kan du bedst lide det dyre kabel. Man betaler uforholdsvist meget for at få farvet lyden på den måde man kan lide med dyre kabler, men for folk der er bidt af et højt hifi-ideal, er det simpelthen det værd.
Og det synes jeg da de skal have lov til uden at der er nogen der gør grin med dem, ligesom folk da gerne må lytte til telefonkabler hvis de synes DET er fedt. Jeg holder mig personligt til et kabel af nogenlunde kvalitet, der giver mig den lyd kontra pris jeg ønsker.
At man også betaler noget for udseendet kommer nok ikke bag på nogen, men et pænt produkt kan nu også være et godt produkt ;-) __________________
|
| Til top |
|
| |
Classe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Octo,
Hvis jeg var dig med din holdning og dine ører, så ville jeg da skynde mig at udfylde ansøgningen til blindtesten og så få hentet de 5,5 mill kroner hjem på kontoen.
Selv om jeg har noget frygteligt dyrt grej stående derhjemme (nyt ML) så har jeg forlængst erkendt at jeg ikke kan høre forskel på kabler, så da sparer jeg en masse penge. Jeg har alligevel kabler som ser godt ud, men det er bare fordi de ser "fede" ud og ikke pga af lyden (samme betragtning som urene)
Jeg er også helt klar på at du kan skifte mine ML monoblokke ud til noget væsentligt billigere og hele systemet vil ikke miste meget af ydelsen af den grund. Men jeg vil ikke af med mine ML blokke alligevel for de er p***e fede at eje på alle måder (udseende, service, byggekvalitet, emballage, få styk i DK, osv).
|
| Til top |
|
| |
wan19 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm
Forstår ikke folk der er villige til at ofre 50-100k på et anlæg, der i deres øre lyder så meget bedre end et til 10-20k... Og de så mener at kabler fra byggemarkedet samt standard sorte lakrids signal kabler er godt nok til at trække den bedste lyd ud af anlægget.
Hvis de påstår ikke at kan høre forskel på kabler så kan de heller ikke høre forskel på en dyr og billig cdspille.. __________________ Med Venlig hilsen
Jan Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe skrev:
|
Octo,
Hvis jeg var dig med din holdning og dine ører, så ville jeg da skynde mig at udfylde ansøgningen til blindtesten og så få hentet de 5,5 mill kroner hjem på kontoen.
Selv om jeg har noget frygteligt dyrt grej stående derhjemme (nyt ML) så har jeg forlængst erkendt at jeg ikke kan høre forskel på kabler, så da sparer jeg en masse penge. Jeg har alligevel kabler som ser godt ud, men det er bare fordi de ser "fede" ud og ikke pga af lyden (samme betragtning som urene)
Jeg er også helt klar på at du kan skifte mine ML monoblokke ud til noget væsentligt billigere og hele systemet vil ikke miste meget af ydelsen af den grund. Men jeg vil ikke af med mine ML blokke alligevel for de er p***e fede at eje på alle måder (udseende, service, byggekvalitet, emballage, få styk i DK, osv).
|
|
|
Respekt herfra! endelig en med benene på jorden omkring sit udstyr, der tør erkende hvad han egentlig har betalt for __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe: Nej som jeg skriver ville jeg aldrig nogensinde kunne udpege modeller eller pris, jeg kan høre to ting:
- Om de spiller forskelligt overhovedet.
- Hvilket et jeg bedst kan lide.
Derfor ville jeg jo aldrig have en chance i det forsøg. __________________
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Problemet er at det er et specefikt kabel man skal kunne identificere. Det svarer lidt til at du skal kunne genkende en melodi kun ud frac en muntlig beskrivelse. Det er ikke rimeligt, den million ligger godt og trygt i boksen. Under de omstændigheder gider jeg ikke engang prøve!!!
Dårligt Randi.
|
|
|
Hvor står det beskrevet i materialet?
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
wan19 skrev:
|
Hmm
Forstår ikke folk der er villige til at ofre 50-100k på et anlæg, der i deres øre lyder så meget bedre end et til 10-20k... Og de så mener at kabler fra byggemarkedet samt standard sorte lakrids signal kabler er godt nok til at trække den bedste lyd ud af anlægget.
Hvis de påstår ikke at kan høre forskel på kabler så kan de heller ikke høre forskel på en dyr og billig cdspille..
|
|
|
Forskellen på en dyr og billig cd maskine kan os være minimal, der hvor den kvalitetsmæssige hørbare forbedring ligger er i rummet og højttaleren, lydkilde og forstærker spiller selvfølgelig osse ind, men det vigtigste er de 2 først nævnte, der er milevidt forskel. Men jeg har endnu ikke hørt forskel på et højttaler kabel under de rette eller for nogen forkerte forudsætninger. (signal kabel er en anden historie) __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
wan19 skrev:
Hmm
Hvis de påstår ikke at kan høre forskel på kabler så kan de heller ikke høre forskel på en dyr og billig cdspille.. |
|
|
Det er jo ligepræcis der tråden knækker, når folk køber sådan et anlæg, så fortjæner det jo også skide dyre kabler, selvom billigere kunne gøre det ligeså godt.
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg skiftede CD-spille, kunne min musikinteresserede, men IKKE hifi-interesserede kone høre det strax - og hun vidste ikke engang, at den var skiftet! (totalt uinteresseret i teknik, kan ikke skelne en sort Sony fra en anden sort Sony). Den SCD-555ES rykker. Mikrodynamik, perspektiv, bas.
|
| Til top |
|
| |