Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 18:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: HDMI kabel i lange træk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Af dekorations- og indretningsmæssige årsager, overvejer jeg at skifte mit 7,5 meter lange Supra HDMI ud med et tilsvarende på 15 meter. Den direkte vej for kablet er langt kortere, men fra det sted hvor kablet 'slipper' væggen, der skal det løbe i en alm. kabelbakke hen til projektoren. Derfor ser jeg heller have det kommer bagfra end forfra på projektoren. Det øger så afstanden fra ca 7 meter til 15 meter.

Supra lover jo 1080P selv på 15 meter, men holder det vand? Kablet skal i mit tilfælde løbe sammen med 2 ht-kabler, (bag højtallere) og passere 6-8 230v halogen spots på vejen (de er dog slkket når filmen kører).

Kan jeg gøre det uden bekymring?

/Bellini

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej.

Du kan få 15 meter fra MIT, men det koster lidt ekstra MIT bruger forstærker på midten og så er det retningsbestemt med et rødt stik i den ene ende og sort i den anden. Forstærkeren er bare en lille klump på midten af kablet, ved ikke hvordan det fungerer rent teknisk, men har selv et 10 meter fra MIT med forstærker på og det virker bare

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Ok de tager godt nok ved når det skal være 15 meter Kr. 3990.- Her er et link anyways:

http://www.steensen.dk/Nyhed_MIT_DVI.htm

M.v.h. Strong

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Ok de tager godt nok ved når det skal være 15 meter Kr. 3990.- Her er et link anyways:

http://www.steensen.dk/Nyhed_MIT_DVI.htm

M.v.h. Strong

....og jeg synes de 1200 kr for et Supra fra riiigeligt.

Jeg håber nogen byder ind med at "Supra fint klarer 15 meter - selv i en ormegård af højspændingskabler..", så jeg ikke skal slippe 4k.

/Bellini

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Fair nok

M.v.h. Strong

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Hej,

Kan desværre kun melde om Supra 12 meter... men det fungerer upåklageligt i min ormegård af signal-, højtaler- og 220v-kabler...

Hos av-connection er det iøvrigt noget billigere end den pris du har fundet.

/erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Hej,

Kan desværre kun melde om Supra 12 meter... men det fungerer upåklageligt i min ormegård af signal-, højtaler- og 220v-kabler...

Hos av-connection er det iøvrigt noget billigere end den pris du har fundet.

/erla

Det lyder godt . Og det er 1080P du overfører?

Det var i øvrigt prisen fra av-connection jeg havde fat i (1179,-).

/Bellini

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Mit spørgsmål er åbenbart ikke helt uden relevans. Har læst en del tråde på avsforum.com, og fandt der igennem følgende artikel: http://gizmodo.com/gadgets/hdmi-cable-battlemodo/the-truth-a bout-monster-cable-part-2-verdict-cheap-cables-keep-upusuall y-268788.php

Det der irriterer mig mest er, at det er udstyrs afhængigt (naturligt nok). Jeg ved p.t. ikke hvad udstyr jeg ender op med, og det gør det svært bare at købe 15 m HDMI.... for så at opdage at det kommende udstyr ikke kan håndtere det.

Overvejer lige nu om jeg skal gå over i noget hdmi-booster, eller måske bruge cat5 kabel i stedet . Har bare svært ved at finde andres erfaringer med de 2 løsninger. Cat5-løsningen ( http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-over-cat5/1080p- hdmi-extender-(hdmi-over-cat5).asp ) har umiddelbart den ulempe, at der skal strøm til de 2 bokse, og det gør det lidt sværere at installere det pænt (i projektor enden).

Nogen inputs (please... )? 

Tillægsspørgsmål: HDMI boosteren, hvor skal den placeres? Ved sender eller modtager - eller midt i mellem?

/Bellini

Ronni
Branchemedlem
Branchemedlem
AV Connection

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

En Booster bør placeres mellem 1/3 eller halvt inde på kablet, dvs. så den booster det bedst mulige signal op. F.eks. 5-8 meter inde på et 15 meter samlet kabeltræk.

Supra garanterer i øvrigt 1080p/24 med 24 bits farver på 15 meter kabel. Vi anbefaler dog normalt at man stadig prøver det af inden man trækker det gennem rør eller kanaler. Med hensyn til tæk med strøm har vi endnu ikke haft nogen kunder der har haft problemer med det, hvad jeg er klar over eller fået tilbagemeldinger omkring.

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Ronni skrev:

En Booster bør placeres mellem 1/3 eller halvt inde på kablet, dvs. så den booster det bedst mulige signal op. F.eks. 5-8 meter inde på et 15 meter samlet kabeltræk.

Supra garanterer i øvrigt 1080p/24 med 24 bits farver på 15 meter kabel. Vi anbefaler dog normalt at man stadig prøver det af inden man trækker det gennem rør eller kanaler. Med hensyn til tæk med strøm har vi endnu ikke haft nogen kunder der har haft problemer med det, hvad jeg er klar over eller fået tilbagemeldinger omkring.

Ok. Det lyder jo meget godt mht supra. Er det en standard længde, så man kan returnere hvis det ikke går?

/Bellini

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige investeret i en hdmi over cat5e kabel til 59$ købt på nettet i hongkong. Den er lige kommet ind ad døren og har ikke noget med hdmi ud endnu så har ikke lige mulighed for at teste den, den kommer med dansk stik og skal kun have strøm i receiver enden. Både transmitter og receiver er meget små og lette at skjule, ikke meget større end en tændstiksæske.

Kan købes her: http://videogame.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00506

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Jeg har lige investeret i en hdmi over cat5e kabel til 59$ købt på nettet i hongkong. Den er lige kommet ind ad døren og har ikke noget med hdmi ud endnu så har ikke lige mulighed for at teste den, den kommer med dansk stik og skal kun have strøm i receiver enden. Både transmitter og receiver er meget små og lette at skjule, ikke meget større end en tændstiksæske.

Kan købes her: http://videogame.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00506

Det var billigt

Vil du være så venlig, at vende tilbage hvis og såfremt du får testet den på et tidspunkt?

/Bellini

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jeg kan bare anbefale bluejeanscable.com, har aldrig set se fede hdmi kabler og så til ingen penge.

http://bluejeanscable.com/articles/how-long-can-hdmi-run.htm

jeg bruger dem selv, se evt mit setup for billede af kablet.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Jeg kan bare anbefale bluejeanscable.com, har aldrig set se fede hdmi kabler og så til ingen penge.

http://bluejeanscable.com/articles/how-long-can-hdmi-run.htm

jeg bruger dem selv, se evt mit setup for billede af kablet.

Tommy

Ok - det ser tykt ud . Har godt læst om dem på avsforum. Hvad landede prisen på i dk (told, moms, bestikkelse, etc.)?

/Bellini

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg bestile 5-6 kabler samtidigt, der var ingen told eller moms, men jeg bor i sverige.

Jeg er meget begejstret for bluejeanscable, deres tilgang til tingene er at lave kabler til gode priser uden at de skal pakkes fint ind for at man kan tage 5x mere for dem, alle deres kabler er super.

Jeg er fuldstændigt overbevist om at det er verdens bedste hdmi kabel. de har kørt 1080p på 50meter kabel uden brug af forstærker.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre stadig ikke fået testet min lille cat5e extender.. men har fået noget der kan spytte hdmi ud nu og har et lcd der kan modtage det, jeg kan dog kun lave en 720p test, men er nu ganske sikker på det virker som det skal .. jeg skal nok test med 720p indenfor den nærmere fremtid.

Dog vil jeg sige at supra plejer at være tro mod det de siger så 15m burde ikke være noget problem men extender løsningen er dog noget billigere .. der skal dog strøm til modtager enden men det er bare en lille elektronisk trafo så den burde man altså godt kunne gemme bag projektoren ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes