Emne: Kina-kabler - noget værd? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Bst123 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2012 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes, at de ovenstående kabler lyder meget spændende. Der har dog ikke været nogen opdateringer i tråden i lang tid, hvorfor jeg er ret nysgerrig efter at vide, om folk stadig bruger deres YYW kabler, eller om de er udskiftet igen? Har holdt øje med brugtmarkedet, men synes ikke, at jeg har set nogen YYW til salg derinde nogensinde - har nok bare ikke holdt godt nok øje med markedet :-) Kablerne i tråden blev købt på Hi-end.on9mart - de fører også diverse RCA, XLR, netkabler m.m. Er der evt. nogen, der har forsøgt sig med disse? Billige er de jo, men man ender alligevel rask væk med at bruge 2-3.000 efter fragt, told og moms, hvis man både skal have fingrene i netkabler, rca, højtalerkabel m.m. derinde. Derfor ville jeg egentlig gerne have lidt erfaringer på bordet, hvis der rent faktisk er nogen, der har prøvet signal- eller netkablerne derinde. Har du et sæt liggende, du skal af med, er du også velkommen til at smide en pb, men først og fremmest søger jeg erfaringer med kablerne :-) &am p;nb sp; &am p;nb sp;
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kender ikke noget til de kabler du omtaler.
Men jeg ville helt klart overveje dette kabel :
http://www.8audio-
mall.com/servlet/the-307/Reference-Grade-RCA-Interconnection /Detail
Jeg har selv lige modtaget det, og er ved at spille det til. Kig lidt rundt på siden, de har en masse andre spændene ting, bla
HT kabler og net stik som du efterspørger. Jeg har også deres coax kabel.
Blev nød til at købe det, efter jeg læst folks begejstring her :
http://nerds.dk/board/viewtopic.php?f=7&t=6222
og
http://www.avtainment.dk/forum/no-name-signalkabel-er-det-mo n-umagen-vaerd-2_topic1169.html
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger stadigt mit YYW kabel, jeg er stadigt meget tilfreds, dog har jeg ikke den store tro paa at kabler er vejen til lykken, og det blev i sin tid koebt lidt i fustration over ikke at vaere i stand til at opgradere mit anlaeg. men jo de sidder der som sagt stadig og bliver heller ikke udskiftet (og visuelt er de meget imponerende).
__________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var en af dem, som bestilte et sæt af de omtalte YYW højttalerkabler. Det er jo efterhånden nogle år siden, så det er egentlig ret begrænset, hvor meget jeg kan huske omkring kablernes lydmæssige kvaliteter. Men efter hvad jeg mindes, så hælder YYW Premium højttalerkablerne til den varme side. De er ikke specielt velopløste opadtil og relativt "bløde" i bunden. Overall set var jeg ikke specielt imponeret, men jeg nåede dog heller aldrig at eksperimentere ret meget med dem. Det skyldtes nogle forskellige ting, som du kan læse om herunder. Mine YYW kabler var termineret med bananstik, som havde gevind. Dvs. selve stikket blev skruet fast på et gevind, som var monteret på selve kablet (ved ikke hvordan, måske crimpet eller loddet på). Det var ikke nogen fix løsning, specielt ikke når kablerne var så besværlige, at have med at gøre. Det var for det første ret begrænset, hvor godt man kunne skrue stikkene fast. Og grundet kablernes tykkelse og stivhed, så havde de oftest deres egen vilje og mening om, hvordan de skulle ligge eller placeres. Det medførte så, at stikkene blev skruet løse, når først man havde monteret kablerne mellem forstærker og højttalere. Derudover var der nogle klistermærker, som skulle vise retningen kablet
skulle monteres i (hvilket er indbegrebet af hifi-voodoo). De sad ikke
særligt godt fast, så de blev pillet af med det samme. Ikke nogen "big deal", men det har alligevel lidt betydning. Bortset fra det, så så kablerne da nydelige ud. Jeg fandt et billede, som jeg tog dengang jeg lige havde modtaget dem. Der kan du se stikkene.  Hvis du er på jagt efter et billigt, men godt kabel, så vil jeg anbefale dig at kigge her: http://bluejeanscable.co.uk/store/speaker/index.htmJeg bruger selv Canare 4S11. Som du kan se på billedet, så ser det ser ikke fancy ud, men det er rigtig fornuftigt til prisen. Jeg terminerede og sleevede selv mine og de kom til at se ganske fine ud. Alternativt kan du få Blue Jeans selv, til at terminere kablerne for dig. Jeg tror dog ikke at de også sleever dem. De sælger desuden også fornuftige RCA kabler (søg evt. på Blue Jeans Cable LC-1 her på siden). Desuden sender de fra England, så du slipper for at skulle bekymre dig om told.
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
SilverLine skrev:
Jeg har selv lige modtaget det, og er ved at spille det til. |
|
|
Spille det til?
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
SilverLine skrev:
| Jeg har selv lige modtaget det, og er ved at spille det til. |
|
|
Spille det til?
|
|
|
Jeps, spille det til, ligesom med alle andre kabler __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ender denne tråd vel som samtlige andre kabel-relaterede tråde - helt i hegnet.
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Nu ender denne tråd vel som samtlige andre kabel-relaterede tråde - helt i hegnet.
|
|
|
Forhåbentlig ikke __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2012 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
SilverLine skrev:
|
|
Spille det til?
|
|
|
Ja rygtet siger, at der sker gode ting efter 12-15 timer.
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
SilverLine skrev:
MoWa skrev:
SilverLine skrev:
|
|
Spille det til?
|
|
|
Ja rygtet siger, at der sker gode ting efter 12-15 timer. |
|
|
Okay, nu ved jeg du tager gas på mig.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahrrrr.
Jeg deltager f.eks. ikke i tråde om broderi eller håndspålæggelse, da jeg ikke ved noget om det, eller tror alverden på det. Jeg
foreslår, at dem der har det på samme måde med kabler, på samme måfe heller ikke deltager i denne tråd - find i stedet andre
hifi-emner's tråde, hvor I kan bidrage. Jeg synes det er OK at være kritisk nysgerrig, men det er ikke det udtryk jeg får af
nogle af de ovenstående brokkerøve. Det er Ok hvis man ikke kan høre forskelle, men lad dem der kan, eller tror de kan, om
deres del af hifi interessen, som de/vi har fornøjelse og udbytte af. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
SilverLine Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
SilverLine skrev:
MoWa skrev:
SilverLine skrev:
|
|
Spille det til?
|
|
|
Ja rygtet siger, at der sker gode ting efter 12-15 timer. |
|
|
Okay, nu ved jeg du tager gas på mig. |
|
|
Gør jeg nu ikke. Prøv at læs de tråde jeg linker til. Ind til videre, er jeg selv pænt tilfreds med mit
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi vender tilbage til tilspilningen, så er alle reporterne enslydende omkring Kina-kablet så måske har det noget på sig selv om jeg aldrig selv har hørt noget kabel der er gået fra at være ret ringe og efter tilspilning nærmest er blevet high-end, og jeg har aldrig oplevet at tilspilning tog op mod 100 timer kun når det drejede sig om højtalere.
Men vi ved at et kabel er en langstrakt kondensator og at der faktisk er en lille smule spænding når der måles på et åbent kabel.
I Kina-kablet består "elektroderne" af forskellige materialer kobber og sølv, vi mangler så bare en smule elektrolyt , det kunne være forskellige urenheder i isoleringen og så har vi pludselig en slags batteri,.
Hele tilspilningen som de fleste beskriver følger en kurve som ligner en kondensator/batteri opladning eller afladning, der sker meget i starten og så sker der mindre og mindre men der sker lidt hele tiden efter de første timer.
Urenhederne forsvinder sandsynligvis efterhånden, fordamper eller hvad ved jeg, ellers ville man sandsynligvis skulle begynde forfra med tilspilning hvis kablet har været pillet ud af systemmet i længere tid. Men det skal man måske også???
Et par link der kan evt kan genopfriske fysik timerne fra skolen her og her
Det var en hypotese om hvad der muligvis sker.
Tilspilnings fænomener oplever jeg selv jævnligt, eksempelvis skiftede jeg en modstand i mit anlæg for ikke så længe siden, tændte igen lod anlægget spille ca et kvarter, spillede derefter Amused to Death Roger Waters nr 1. Den med hundene, hundene var spredt og stod skråt foran mig og ikke samlet inde hos naboen som de plejer.
Jeg spillede nogle timer og prøvede så igen, nu var alt på plads hundene var samlet lige bag hinanden og stod inde hos naboen ud for mit højre øre, der var sket noget, da jeg har normalt ingen problemer har med at spille det nummer efter et kvarters opvarmning.
Om det så er lodningen der skulle "sætte" sig eller modstanden der skule "tilspilles" tja sikkert begge dele.
Også lyden blev mere letflydende efter "tilspilning" af modstanden og lodningen. Det er også kendt , men nok et mere diffust begreb, hvor meget vender vi os til lyden osv.
Ps. leger man med kabler og skifter dem kan det muligvis også have betydning af man sætter forskellige materialer sammen, der er noget der
Spændingsrækken og man kunne forestille sig at noget lige skulle stabilisere sig, dette er en hypotese.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|